הכירו את עשר הגישות והמגמות המרכזיות לפיהן יחליט מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם מה להציג לכם ואיפה מעתה ואילך
גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם, מעדכן מעת לעת את האלגוריתם על פיו נקבע סדר הופעת האתרים במנוע החיפוש. האלגורים של גוגל כולל מעל 200 פרמטרים, אשר משקלם והחשיבות הניתנת לכל אחד מהם מתעדכנת מדי פעם בהתאם לשינויים טכנולוגיים ואחרים. במאמר הבא אני הולך לדבר על כמה מהמגמות שצפויות לנו בשנת 2016, חלקן הגדול כבר התחילו במהלך 2015 או לפניה.
אמצעי הגלישה הנפוץ ביותר – המובייל
מגמה זו, של שינוי הרגלי גלישה ממחשבים נייחים לגלישה באמצעות המכשירים הסלולריים ממשיכה להתחזק. כיום מעל 60% מצרכני האינטרנט גולשים באמצעות המובייל, ובתחומים מסוימים (לרוב טכנולוגיה ותחומים דומים) היחס אף מגיע ל-80-20. עובדה זו מחייבת כל בעל עסק לוודא שהאתר שלו מותאם למכשירים סלולאריים ולטאבלטים.
אתרים שאינם נוחים לגלישה במכשירים אלו יגרמו לגולשים פשוט לנטוש אותם זמן קצר לאחר שהגיעו אליהם – היישר אל המתחרים. הדבר ישפיע כמובן על אחוז הנטישה, ורוב הסיכויים שהגולש לא יחזור לאתר כזה בזמן הקרוב.
פרויקט חדש שגוגל הכריזה עליו בסוף שנת 2015 מחזק את נושא חשיבות שיפור אתרי הסלולר – Accelerated Mobile Pages (ר"ת AMP), שמטרתו לייעל משמעותית את זמן הטעינה בדפי הסלולר, על ידי הצגת גרסה "רזה" ומינימליסטית שלהם.
תוצאות חיפוש מוטות בהתאם למיקום הגאוגרפי של הגולש
בשנים האחרונות ניתן היה לראות כי תוצאות חיפוש בגוגל היו משתנות בהתאם למיקום בו נעשתה הגלישה. גוגל בחר להציג עבור גולש באזור מסוים את העסקים או השירותים הקרובים יותר לאזור מגוריו, אפילו אם בשאילתא של הגולש לא היה רמז למיקום או חיפוש לוקאלי כלשהו. דבר זה הרבה יותר בולט בחו"ל, בדגש על ארה"ב – שם לגוגל יש יכולת למקד את התוצאות עד רמת הרחוב וה–Zip Code. בהתחשב בכמות העסקים המקומיים והתחרות הגבוהה שם, קשה לחשוב איך זה היה מסתדר אחרת.
מטרת גוגל בשינויים אלו היא כמובן לספק לגולש את התוצאות שיהיו רלוונטיות ביותר עבורו. הדבר בא גם לטובת העסקים המקומיים, אשר קהל היעד הרלוונטי ביותר שלהם הוא זה המצוי בקרבתם. על מנת לוודא שהעסק שלך יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לקהל היעד שלך, חשוב להקפיד ולציין את כתובת העסק בכל דפי האתר, להרחיב בתוכן הכולל בתוכו גם את מיקומך (עיר, אזור), לייצר פרופילים מקומיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, גוגל+), באינדקסים מקומיים כמו Yelp (בארה"ב) או אינדקסים מקומיים אחרים בישראל, ואף לעשות שימוש באפליקציות ניווט לעסק, בדומה לוויז.
וידאו מקבל מקום של כבוד
שיווק ופרסום באמצעות הווידאו הולך ותופס תאוצה, וימשיך להתחזק גם בשנת 2016. כיום ניתן לראות בתוצאות החיפוש בגוגל, עבור חיפוש ביטויים רבים, כי עולות תוצאות של סרטונים. משמעות הדבר היא שעל מנת לתפוס נתח גדול יותר מתוצאות החיפוש, חייב כל בעל עסק לוודא כי יש לו ערוץ וידאו ייעודי (באמצעות פלטפורמת Youtube, אשר לגוגל יש אינטרס לקדם), הכולל כמובן גם קישור לאתר.
פלטפורמה נוספת אשר החלה עושה שימוש נרחב בסרטונים היא פייסבוק, אשר כיום מאפשרת יצירת מודעות באמצעות סרטונים. הגולשים אוהבים את זה, נוטים לשתף את הסרטונים, להגיב עליהם, וכך כולם מרוויחים.
רוצים לייצר תוכן שיביא לכם תועלת? תצטרכו להתאמץ יותר
הגולשים כיום נרתעים יותר ויותר מפרסומות, ואף מתקינים אמצעים שונים על מנת לחסום אותם. הצרכן מזמן לא אוהב שדוחפים לו מוצרים או שירותים, ולכן יש צורך להשתמש בגישה קצת אחרת, על מנת להצליח ולהעביר מסרים.
ככל שתספקו לגולשים שלכם תוכן בעל ערך, אשר יגרום להם לתפוס אתכם כאוטוריטות בתחומכם, כך יקל הדבר עליכם אחר כך גם לשלב בתוכן הצעה שיווקית.
אתרים מאובטחים יתועדפו בתוצאות
נושא נוסף שהולך להתעצם ולהשפיע על תוצאות החיפוש הוא רמת האבטחה של האתרים. בשנים האחרונות יצאו גוגל בכמה הצהרות כי יתנו עדיפות לאתרים אשר עושים שימוש במערכת האבטחה SSL/HTTPS, במטרה לספק לגולשים רמת ביטחון גבוהה יותר ויכולת שמירה טובה יותר על פרטיותם. הדבר משמעותי יותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני ואתרים בהם הגולשים מתבקשים להגדיר סיסמאות.
הצפי עבור שנת 2016 הוא התחזקות הנושא, בעיקר לאור כמות מקרים הולכת וגדלה של פריצות לאתרים מובילים. אם החלטתם לבצע המרת אתר לשיטת אבטחה מוגברת זו, תוכלו לנסות ולהגיש אותו בקישור הבא.
יותר שימוש באסיסטנטים וירטואלים
התפתחות נוספת באופן שבו הגולשים מחפשים אינפורמציה נגרמת גם היא עם המעבר לגלישה באמצעים ניידים. כיום יותר מבעבר נעשה שימוש באמצעי חיפוש קולי שונים, הן באמצעות החיפוש הקולי של גוגל, והן באמצעות אפליקציות שונות כמו Siri.
זה קל יותר, נוח יותר לגולש, וזה גם משנה את החיפוש בגוגל לחיפוש "טכני" ומאד "גוגלי" לחיפוש שיותר מזכיר דיבור יומיומי. בעלי אתרים אשר השכילו לשלב תוכן הכתוב בשפה "עממית", ככל הנראה ירוויחו מהמהלך, גם אם לא חשבו על זה מראש.
אתר שנטען מהר יותר יקבל נקודות זכות
גוגל, אשר נצמדת לא פעם בהחלטותיה לשינויים המתרחשים אצל הגולשים, מזהה שוב צורך הולך ומתחזק. הגולשים מצפים לתוכן רלוונטי, שיגיע אליו כמה שיותר מהר. עם הזמן הסבלנות של הגולשים מתקצרת, והיכולת להמתין אפילו שניות בודדות עד שאתר יעלה כבר מזמן לא קיימת.
אתר שנטען מהר יותר נותן סיפוק מידי לגולש, ולכן זהו אחד הפרמטרים אשר ימשיכו להוביל גם בשנת 2016. ישנם כמה שיפורים שניתן לבצע באתר על מנת לשפר זמן טעינה, בין היתר להקטין את כובד התמונות באתר, לשדרג את האחסון, להשתמש ב-CDN, לצמצם בקשות שרת ועוד.
המלך עדיין כאן!
למרות כל הנקודות שהוזכרו, תוכן היה ונשאר אחד הדברים החשובים באתר, ערוץ שתמיד יהיה שווה להשקיע בו ותמיד יהיה רלוונטי. התוכן חייב להיות איכותי ורלוונטי לגולש, לספק לו ערך מוסף, ולהיות מונגש בצורה נעימה ונוחה לקריאה.
שימוש בכותרות מסקרנות, אטרקטיביות, יצירת רשימות טיפים, חלוקת התוכן לפסקאות וכמובן לא לשכוח הנעה לפעולה, לכל אורך הדרך.
ממליצים עליך בעזרת קישור? כנראה שאתה טוב
למרות הצהרות חוזרות ונשנות של גוגל, שבעלי אתרים לא צריכים לדאוג לקישורים חיצוניים אלא רק לספק את האתר הטוב ביותר עבור הגולשים, המציאות בשטח מוכיחה פעם אחר פעם כי קישורים חיצוניים, בדגש על אתרים רלוונטיים ואיכותיים, הם פרמטר מאד מרכזי המשפיע על הדירוגים בתוצאות החיפוש.
דאגו לחפש אתרים מובילים בתחומם, ונסו לייצר שיתופי פעולה שגם יגרמו לגולש להקליק על הקישור לאתר שלך. כך תרוויחו גם את כוח הקישור וגם תנועה חדשה לאתר. לצד זה, מומלץ להימנע מיצירת קישורים, סתם לצורך הקישור. קישורים מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים יגרמו בטוח הארוך יותר נזק מתועלת.
הטיבו עם הגולש וגוגל תטיב עם האתר שלכם
הדבר המאחד את כלל הפרמטרים שצויינו במאמר זה הוא שיפור חווית הגלישה. גוגל מנסה לשפר כל רגע את חוויה זו עבור הגולש, במגוון אמצעים שונים.
לכן, כשאתם מתלבטים באיזה מהפרמטרים להשפיע, אל תחשבו מה יטיב עם גוגל. חשבו כיצד תוכלו לספק לגולש שלכם לחווית גלישה משופרת, והשיפור במיקומכם בתוצאות החיפוש כבר יבוא עקבות השינויים שתבצעו.
מאמר אורח מאת דניאל זריהן, מקדם אתרים וכותב בלוג על קידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט.
מאמר מטורף חברים, מאמר מושקע מאוד.
site: http://www.seo-fast.co.il
^^ דוגמה לפירסום שלילי.
מעניין אם הוא שם לב שהלינק ספאם שלו הוא גם ככה ב-nofollow…
כמויות הפירסום הלא רצוי גדולות מתמיד – גלישה בלי ADBLOCK היא סיוט, וגם באתרים גדולים וידועים. גוגל צריכים ויכולים להוריד ניקוד מאתרים כאלה.
האם קידום אתרים היום אורך יותר זמן מבעבר ?
בכל אופן, מאמר מדהים.