לקחנו כמות מכובדת של חומרה לבחינה בלהיט החדש של חברת Activision – בואו לגלות מה דרוש על מנת לקבל חוויה ללא רבב
רבים מאיתנו כבר התרגלו לעובדה שמכונות יצור הכסף בתאגיד Activision Blizzard לא מפסיקות לעבוד, ושבכל שנה אנחנו מקבלים כותר Call of Duty חדש. כמובן שבמרוצת השנים חלק מהכותרים זכו להתלהבות ופופולאריות רבה, בעוד שאחרים זכו לכמה ימים של תהילה אחרי ההשקה ולאחר מכן בעיקר שקט עד השקת Call of Duty הבא.
המשחק Call of Duty: Modern Warfare, שלא להתבלבל עם Call of Duty 4: Modern Warfare של שנת 2007, הוא נסיון באתחול מלא של הסדרה עם אלמנטים חדשים של משחקיות וגרפיקה. זאת, יחד עם חזרה של דמויות אהובות דוגמת קפטן פרייס.
המשחק החדש בסדרה משתמש במנוע גרפי חדש שפותח ב-Activision לחלוטין מאפס. זאת, בשונה ממנועים שנשענו על קוד ישן עד כה. הקוד מגיע עוד מ-ID Tech 3 שפותח בשנת 2003.
https://www.youtube.com/watch?v=f7bryYlI95Y
גם הפעם המשחק מלא אנדרנלין, קרבות זריזים ומגוון רחב של נשקים.
מבלי לדון יותר מדי במשחקיות, וכמה כדאית רכישה של המשחק הזה (את זה נשאיר בעיקר לכם), החלטנו לבדוק כיצד כרטיסים מסך כיום מתמודדים עם המשחק החדש. בחינה של יכולת כרטיסי מסך צריכה להיעשות עם מעבד חזק במידה ואנחנו רוצים לשלול אפשרות של צוואר בקבוק בכל מצב אפשרי, ולכן אנחנו משתמשים כאן ב-Core i9 9900K בתדר של 5Ghz יחד עם זיכרון בנפח 16GB במהירות 3600Mhz.
לקחנו כמה מכרטיסי המסך הפופולאריים ביותר שנמכרים כיום בחנויות לצורך הבחינה.
בחינה של משחק מהסוג הזה היא לא קלה, שכן צריך שתוצאות הביצועים יהיו אמינות, ושעל אותן תוצאות נוכל להשען בבחינה של חומרה נוספת. לכן, אורך כל בחינה הינו ארוך במיוחד. תחשבו על זה כמו שיוף של משטח מחוספס. ככל שזמן הבחינה ארוך יותר, כך אפשר לשלול אפשרות של תוצאות יוצאות דופן. כל תוצאה שתראו נוצרה ממדידה של 30 דקות שלמות של משחקיות.
שמנו 5 נגד 5 בוטים במפת Gun Runner, שנחשבת לבינונית בגודל, ובעלת אלמנטים רבים של טבע. התרחיש מעט כבד מהממוצע, דבר שאמור לתת אינדיקציה טובה למה שמשתמשים צריכים לצפות בשימוש עם חומרה דומה.
השתמשנו בהגדרות הגבוהות ביותר האפשריות ללא שימוש בצללי NVIDIA RTX. כמו כן, בחנו את המשחק בשתי רזולוציות נפוצות – 1920×1080 FullHD ו-2560×1440 WQHD. רזולוציות הרינדור הפנימיות הן 100% בשני המקרים.
Call of Duty: Modern Warfare נחשב לכותר ספורט אלקטרוני, וכותרים שכאלה נהנים מכמות גבוהה של פריימים לשניה, ובדרך כלל גם מאפשרים להגיע לכך ללא שימוש במשאבים רבים. השילוב של משחקיות מהירה עם מסך בעל תדר רענון מהיר יהיה נפוץ בקרב שחקנים מנוסים.
מי שרוצה להינות מ-CoD החדש תחת הגדרות מלאות ולקבל מעל ל-60 פריימים לשניה בממוצע עם מינימום מכובד, נראה ש-GTX 1650 נופל מעט קצר אך בסך הכל עושה את העבודה. Radeon RX 580 יתאים, ו-GTX 1660 Ti כבר שולט בעניין. למעשה, נפח זיכרון גרפי של 4GB יעלה אזהרה בנוגע לשימוש חורג במידה ורוצים לשחק ב-2560×1440 תחת הגדרות מלאות, לתשומת ליבכם. אני לא מאשים, GTX 1650 לא בנוי לרזולוציה הזאת.
מי שרוצה להנות מאיכות תצוגה מירבית ומשתמש במסך 1920×1080 בעל תדר רענון גבוה, נראה ש-RTX 2060 ומעלה הם המפתח להצלחה. מי שמשתמש במסך 2560×1440 וחושק באיכות תצוגה ומעל ל-120 פריימים לשניה, נראה ש-RTX 2080 Super וכל מה שמעליו יספקו את הסחורה.
כמובן שניתן להפחית איכות צללים, מרחק להצגת איכות טקסטורה מלאה וכו' – דבר אשר ישפר באופן משמעותי את הביצועים. במצב זה, תוכלו גם להשתמש ב-RTX 2070 Super לקבלת 120 ויותר פריימים לשניה תחת 2560×1440.
מלבד בחינת יכולות כרטיסי מסך עם מעבד מהיר במיוחד, החלטנו לקחת את RTX 2080 Super הזריז ולנסות קונפיגורציות עיבוד שונות על מנת לראות את ההשפעה על הביצועים:
דחיפת כמות גבוהה של פריימים לשניה היא מטלה חשובה גם על מעבד המערכת. לצורך כך לקחנו את RTX 2080 Super ובדקנו באילו קונפיגורציות מעבד אנחנו מקבלים אילו ביצועים. מצד אחד Core i9 9900K ומהצד השני Ryzen 7 3700X, שני מעבדים מתומני ליבות בעלי ארכיטקטורות עכשויות של אינטל ו-AMD בהתאמה.
אנו שמחים לבשר שעל אף הפיצוצים והאפקטים הרציניים, כל מעבד בעל 6 ליבות מדור Core i5 8000 ו-Ryzen 5 2000 יוכל להתמודד עם המשחק בקלות. כמובן שניתן להשתמש במעבדים בעלי 4 ליבות ו-8 נימים. CoD החדש נהנה גם מכך.
מעבדים בעלי 4 ליבות ו-4 נימים יכולים להפיק כמות מכובדת של פריימים לשניה, אך יתקשו עם פיצוצים ואפקטים מכבידים. כאשר תדר הפעולה הופך לנמוך יותר, נצפית פגיעה רצינית יותר בביצועים. כאשר לקחנו את קונפיגורציית 4 הליבות ו-4 הנימים לתדר של 4Ghz, המעבד שהה ב-100% כמעט לכל אורך הבחינה. כמובן שכמות הפריימים לשניה שהוא הצליח להוציא עדיין בריאה ורצינית. מעבדים כמו Core i5 4590 או אפילו Core i5 3570 אמורים להתמודד עם המשחק בלי קשיים מיותרים כל עוד יעשה שימוש בכרטיס גרפי בעוצמה מתונה, ותחת הגדרות נמוכות יותר.
תופעה מעניינת ששמתי לב אליה היא שבכל התקנת כרטיס מסך המשחק טען אל הזיכרון הגרפיקה את כל האלמנטים החישוביים הדרושים. זאת, על מנת שלא יעשה זאת תוך כדי משחק ויפגע בחוויה. מדובר בתהליך ששמתי לב שקורה בשנים האחרונות במשחקי Call of Duty. בהחלט צעד מעניין. בכל החלפה של כרטיס, המתנתי כשתי דקות על מנת להתחיל בחינה חדשה.
בנוגע לאינטל מול AMD – הופתענו לראות שביצועי מעבדי AMD שמרו על חוויה חלקה לחלוטין, בעיקר בקונפיגורציה של 6 ליבות ו-12 נימים מול זו הזהה של אינטל, אפשר לראות על פי כמות הפריימים הממוצעים באחוזון הנמוך. AMD נשארת עם הראש מעל למים וסיפקה ביצועים טובים עם ה-RTX 2080 Super.
כן שמנו לב להתנהגות משונה שהצלחנו לשחזר, בה מעבד אינטל בעל 4 ליבות הפיק ביצועים עדיפים על זה בעל 6. יתכן וזה קשור לדרך שבה המשחק מחלק מטלות לליבות השונות במערכת. הרצות חוזרות של המבחן בקונפיגורציה זאת במשיכו להפיק תוצאות דומות. שמונה ליבות נשאר בטופ, באופן בלתי מפתיע.