הליבות העוצמתיות החדשות שחשפה NVIDIA היום יהוו את הבסיס גם לכרטיסי הגיימינג של החברה – אך צפו לתצורה חומרתית שונה במעט
את השם Ampere הכרנו כבר לפני מספר רב של חודשים בתור הדור הבא לארכיטקטורת ליבות העיבוד הגראפיות של חברת NVIDIA – אם כי במשך כל התקופה הזו שמענו רמיזות על שמות קוד נוספים לארכיטקטורות העתיד, ועל כן לא היינו בטוחים באופן מוחלט היכן נראה את מוצרי ה-Ampere מככבים והיכן נראה מוצרים ממשפחת אחרת – אחרי הכל, בדור המוצרים הנוכחי של מפתחת השבבים האמריקאית ראינו לראשונה חלוקה בין שוק כרטיסי המסך הביתי לשוק המקצועני עם צמד ארכיטקטורות שונות ביכולותיהן ושונות בשמן.
כעת, הערה מפי ג'ן-סן הואנג אמורה לחסל לפחות חלק מסימני השאלה המדוברים: מנכ"ל NVIDIA אישר כי החברה חוזרת לשימוש בארכיטקטורה אחודה בדור הנוכחי, כאשר ליבות Ampere ישמשו גם את דור כרטיסי ה-GeForce הבא (וכפועל יוצא גם את מוצרי ה-Quadro וה-Titan של הדור הבא, כמובן) – אם כי בתצורה חומרתית שונה מזו שאנחנו פוגשים כעת עבור שוק ה-HPC.
תוספת של יחידות עיבוד לטנזורים בליבת ה-GA100, בדומה לאלו שניתן למצוא בכל ליבות דור ה-Turing, מקדמת את האפשרות לעשות שימוש בארכיטקטורה יחידה גם ל-HPC וגם לגיימינג – אך עדיין מדובר כאן במהלך לא פשוט שככל הנראה ייצור שתי אסכולות נפרדות של ליבות GA אשר מותאמות לקטגוריות השונות: סביר בהחלט להעריך כי את הכמות הגדולה של יחידות העיבוד לחישובי נקודה צפה בדיוק כפול (FP64) שקיימות בליבת ה-GA100 לא נראה בליבות ה-Ampere המיועדות לגיימינג, שכן זה אלמנט שנמצא בשימוש רק לעתים נדירות מחוץ לשוק ה-HPC, ואנחנו מאמין (וגם מקווים) כי יהיה מעבר משימוש בזכרונות HBM2 מובנים על מצע סיליקון אחוד יחד עם הליבה עצמה לזכרונות GDDR6 זולים ועממיים יותר.
כמו כן, לא קיבלנו שום מידע או התייחסות ליכולות חומרתיות להאצת קרניים ב-GA100 (כנראה שאין כאלו, ובצדק), בזמן שאנחנו בהחלט נצפה לראות את אותן ליבות RT נוכחות במוצרי הגיימינג העתידיים, בדומה לאופן בו נכחו בכל כרטיסי משפחת ה-GeForce RTX עד היום.
לא כל סימני השאלה נעלמו, אם כך – אך כעת אנחנו יכולים להתחיל לדמיין סוף סוף מה יהיו המאפיינים של דור ה-GeForce RTX הבא: תוספת אפשרית של עד 40 אחוזים בביצועים על הנייר (בהנחה סבירה כי לא נראה דגמים עם יכולות מתקדמות יותר ממאיץ ה-A100 האימתני), שיפור של מאות אחוזים בעיבוד הטנזורים שיוביל ליכולות חדשות בטכנולוגיית ה-DLSS, שיפור בזכרונות הדינאמיים וברוחב הפס אליהם ואפשרות ממשית לצריכת הספק מוגדלת בהשוואה לגלגול הנוכחי.
מה אתם הייתם רוצים לקבל בדגמי ה-GeForce RTX 3080 ו-GeForce RTX 3080 Ti שמעבר לפינה? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות.
מתחמם …..
לפני שהגיעו מסכים עם יותר מ60ZH, הייתנ ברירת מחדל בכרטיסים MID-HIGH שסיפקו יותר מ60FPS במשחקים של אותה תקופה (גם אם לא יכולנו לראות את זה באופן מוחשי) היום מסכי 144HZ הכפו לדי סטנדרטים ומשהו שכל מי שקונה מחשב יעודי לגיימינג רציני שוקל להכניס לסטאפ שלו, ויחד איתם הגיעו מסכי 240HZ ואפילו יותר.
אנחנו מחכים ליום בו תתהפך הקערה על פיה ונגיע למצב בו מחכים לשיפור טכנולוגי בתחום המסכים, שכן הכרטיסים יספקו מעל לMAX תמונות לשניה שהצגים מסוגלים להראות, קרי, שכרטיס ממוצע בספקטרום יניב יותר מ144HZ בFHD (לא רק בCSGO ומשחקים עם גרפיקה פשוטה יחסית)
וכרטיסים MID-HIGH יספקו לפחות 144HZ בQHD, בשונה ממה שרואים היום שתוספת של 500 שקלים מוסיפה 20-30 FPS במקרה הטוב, קרי שכל תמונה לשניה שווה כמה עשרות שקלים…
אני ממש מקווה שלא מצטרך להמתין יותר מדי בסבלנות.
not going to happen.
they won't be able to sell high-end cards, if the mid-high cards are good enough.
נראה שזה יותר עניין של תחרות מאשר עניין של טכנולוגיה.
כל השמועות כרגע (אם הם נכונות) על Ampere מדברות על שיפורים ברמה שב HIGH END יהיו כרטיסים שיתנו 100HZ+ ב 4K אבל כל עוד אין תחרות המחירים פר רמת ביצועים כמעט לא ישתנו , מה שנוודיה יעשו זה פשוט להמציא רמות מחירים חדשות כמו שעשו עם 2 הדורות האחרונים.
מישהו שמע משהו לגבי אינטל? היה באזז בזמנו על הכרטיסים שלהם ובסוף יצא אחד MID- למיינסטרים ועוד אחד לשרתים.
אין להם תאריך יעד מסויים למוצרים חדשים? (לא שאני מצפה שהם ישתוו לNVIDIA שיש לה כמה עשורים של נסיון מאחריה)
לא הוציאו כלום עדיין, הם הוציאו כרטיס שנועד להמשך מחקר ופיתוח לא משהו שאפשר לקנות.
אני יודע שלא הוציאו כלום.
שאלתי האם יש חדשות לגבי העתיד…