עוד חידוש מ-NVIDIA: מסכי G-Sync מתקדמים בדרך להרבה יותר מחשבים ניידים • HWzone
מחשביםכרטיסי מסךמחשבים ניידים

עוד חידוש מ-NVIDIA: מסכי G-Sync מתקדמים בדרך להרבה יותר מחשבים ניידים

ניידי גיימינג חדשים יוכלו ליהנות סוף סוף גם מאיכות התצוגה של טכנולוגיית ה- – וגם מהחסכון והיעילות של Optimus במקביל

השקת כרטיסי ה-GeForce RTX Super החדשים למחשבים ניידים סיפקה לנו כמה כמה הכרזות נלוות – כולל אחת שאמורה להפוך את יכולת ה-VRR (ר"ת Variable Refresh Rate) בתחום לחסכונית ופופולרית יותר בהשוואה למצב הנוכחי, בו הייתה שמורה בעיקר לדגמים גדולים, כבדים ויקרים עד מאוד.

הבשורה מגיעה אלינו דרך טכנולוגיית ה-Advanced Optimus, אשר משדרגת את הטכניקה המוכרת לנו כבר שנים תחת השם Optimus כך שיתאפשר שימוש בתצוגות (עם תמיכה בשינוי תדר רענון התצוגה הממשי בהתאם לקצב העיבוד האפשרי בכרטיס הגראפי בכל רגע נתון) במצב פעולה חסכוני הרבה יותר מבעבר.

טכניקת ה-Optimus הוותיקה מתבססת על היחידה הגראפית המובנית החסכונית במעבדים בתור בקר התצוגה שפועל כברירת מחדל, כאשר בכניסה אל מצב של גיימינג או עיבוד מקצועי מואץ כרטיס המסך הדיסקרטי נכנס לפעולה ומעביר את הפריימים אותם עיבד אל אמצעי התצוגה דרך הליבה המובנית – כך שהמעבר הופך למיידי ושקוף עבור המשתמש, ובמקביל מאפשר כיבוי מלא של כרטיס המסך הייעודי כשהוא אינו בשימוש באופן אשר מזניק את חיי הסוללה כלפי מעלה (בהשוואה לטכניקת הפחתת התדר המוכרת לנו מכרטיסי מסך שולחניים, אשר ממשיכים לצרוך בין 5 וואט ל-10 וואט באופן קבוע גם במנוחה).

כך עובדת טכנולוגיית ה-Optimus המקורית – וזה לא מספיק טוב לשם מיצוי הפוטנציאל של תצוגות מתקדמות

בעת שימוש בטכנולוגיית ה-G-Sync כרטיס המסך הדיסקרטי מ- הוא זה שמשמש כבקר התצוגה עבור המסך, ועל כן טכניקת Optimus סטנדרטית אינה מאפשרת שימוש ביכולות המבורכות הללו. עד היום, ניידים עם תצוגות נאלצו לבטל לגמרי את השימוש בליבה הגראפית המובנית וב-Optimus ובכך להגדיל משמעותית את צריכת ההספק במצב עבודה שאינו מאומץ, או להתבסס על מרבב תצוגה ייעודי שהפך את חוויית השימוש של הצרכן לאיכותית פחות ודרש לרוב אתחול של המערכת למעבר בין מצבים.

השיטה החדשה כוללת תוספת של 'רכיב הקסם' – עם אפשרות לחסכון מיטבי בצריכת ההספק ועם כל הטוב ב- המוכר לנו ממסכים שולחניים, עד רזולוציות של בקצב רענון של 120 הרץ (או 120 פריימים בשנייה)

פתרון ה-Advanced Optimus החדש של אמורה להעניק לכולנו את הטוב מכל העולמות, עם שימוש במרבב תמונה דינאמי ייעודי אשר ידע לכבות את יחידת העיבוד הגראפית ולפעול אך ורק דרך הליבה הגראפית הייעודית כשזה נדרש, אך גם להעביר באופן שקוף למשתמש את המושכות לידי הליבה הגראפית הייעודית ובקר התצוגה שלה בעת הצורך.

NVIDIA טרם סיפקה פירוט מקיף מלא על הפתרון, אך ממעט המידע הקיים נראה כי יכולות ה- יהיו זמינות רק בעת גיימינג או עיבוד מקצועי המתבסס על הפעלה התצוגה באמצעות יחידת ה- הפנימית, בעוד שבמצבי מנוחה או במצבי שימוש דל צריכה של גלישה או עיבוד תמלילים התצוגה לא תתמוך ב-VRR. זה עלול לגרור חסרונות במצבי שימוש מסויימים (למשל גיימינג מבוסס דפדפן), לפחות בתחילת הדרך, אך זה עדיין נשמע כמו צעד גדול בכיוון הנכון עבור עולם ניידי הגיימינג.

הדור הבא של ה-Optimus יהיה כאן להרבה זמן, או רק כפשרת ביניים עד שכל מעבדי המובייל יחלו לתמוך ב-VRR באופן מובנה?

לנובו תהיה השותפה הראשונה של שתשלב את טכנולוגיית ה-Advanced Optimus בניידיי ה-Legion החדשים שלה, לכאורה אפילו בדגמי GeForce RTX 2060 בעלי תג מחיר מומלץ התחלתי של 999 דולר – רף מחירים בו לא ראינו מחשבים נידיים עם מסכי בעבר.

יהיה מעניין בהחלט לראות האם טכנולוגיית ה-Advanced Optimus תאריך ימים, כאשר לוקחים בחשבון כי דורות מעבדי העתיד של אינטל החל מ-Ice Lake יהנו מליבות גראפיות מובנות שתומכות ב-VRR בעצמן – האם תנצל את היכולת הזו בכדי לחזור לשימוש בטכנית ה-Optimus כפי שהיא מוכרת לנו כעת, או שמא השימוש במרבב תצוגה חיצוני חכם כולל יתרונות נוספים ועומד להישאר כאן לטווח הארוך.

ניידי ה-Legion 5i ו-Legion 7i מיועדים לנחות בחנויות בחודשים הקרובים – עם Advanced Optimus בפנים

תגיות

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close