חברת מיקרוסופט הבטיחה לנו ש-DirectX 12 יאפשר לנו לערבב כרטיסי מסך מסוגים שונים. הניסוי הבא מוכיח שזה בהחלט ניתן ליישום ראוי
מערכי כרטיסי מסך בשנת 2015-נושק-2016 הם כבר לא מילה גסה או נחלתם של העשירים. חוסר התאמה של משחקים, מיקרוסטאטרינג, חוסר איזון בין הכרטיסים ושאר בעיות טורדניות כבר מאחורינו, ברובם, ומשתמשים רבים קונים את כרטיס המסך שלהם פעמיים ומקבלים שיפור ביצועים הנושק ל-100%.
למרות הכל, בגזרת מערכי כרטיסי המסך, התנאי היה ונשאר אותו תנאי: רוצים יותר מכרטיס מסך אחד במצב SLI או CrossFire? זה חייב ליהיות לגמרי אותו כרטיס (להוציא מקרים בהם הליבה זהה). היכולת לערבב כרטיסים מדגמים שונים, או יותר מזה, מחברות שונות, נשארה בגדר חלום רטוב, וזאת על אף נסיונות לפרוץ את המגרעה הנ"ל, כמו של חברת LucidLogix הישראלית עם שבב ה-Hydra שלה.
אך כשחברת מייקרוסופט הכריזה על DirectX 12 היא הטילה פצצה: גרסה 12 תאפשר לנו לערבב כרטיסי מסך מכל סוג ומכל סדרה, בין אם הוא מגיע מחברת NVIDIA או מחברת AMD. אחרי נסיונות השב לאפשר זאת, ידיעה זו נלקחה בערבון מוגבל, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את היכולת של מנהלי ההתקנים של החברות השונות לתפקד יחד. עם זאת, הניסוי הבא מפזר את הסקפטיות ומראה שסוף סוף, זה בהחלט אפשרי. אבל יש קאץ'.
במידה ותרצו לנצל זוג כרטיסי מסך לא זהים, לא רק שאלו יהיו חייבים ליהיות בעלי תמיכה מלאה ב-DirectX 12, אלא שתוכלו לקבל את היתרון הנ"ל במשחקים תומכי DirectX 12 בלבד. כמו כן, אחוז השיפור בביצועים עומד על אזור ה-50% בלבד, רחוק לחלוטין מכזה המושג במערך SLI או CrossFire.
כמו כן, ניכר שלעוצמתו של כרטיס המסך הראשי ישנה השפעה ישירה על הביצועים, על כן כרטיס מסך ראשי בעל עוצמה גבוהה יותר מהמשנה לו יספק ביצועים גבוהים יותר מאשר ההפך.
למרות כל זאת, יש לקחת בחשבון שטכנולוגיה זו עוד בחיתוליה, ומנהלי ההתקנים של החברות השונות אף לא מתוכנתות כרגע לעבוד יחד. סביר להניח שבהמשך נראה כיצד החברות מתמודדות עם הרעיון במנהלי ההתקנים שלהם. מה שבטוח, מדובר בהתחלה מרשימה של פריצת דרך בנושא זה.
קישורים נוספים
"אחרי נסיונות השב לאפשר זאת, ידיעה זו נלקחה בערבון מוגבל, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את היכולת של מנהלי ההתקנים של החברות השונות לתפקד יחד."
ניסיונות השב?! אני מניח שהתכוונת לנסיונות שווא?
שאלה:
האם זה דומה ל:
GTX970+GTX960 __–__ יהיה שווה ל __–__GTX980?
ל 1stcowgirl – שם לב לציטוט "כמו כן, אחוז השיפור בביצועים עומד על אזור ה-50% בלבד, רחוק לחלוטין מכזה המושג במערך SLI או CrossFire."
השאלה היותר מעניינת – כמה FPS יוכל המעבד המובנה להוסיף לכרטיס חזק? הרי בסקיילייק יש מעבד גרפי מובנה חזק פי 3 מבהאסוול.
לבד ברור שהוא לא מחזיק כלום, אבל כתוספת… אם הוא יתן עוד 5 FPS ב-4K זה יכול לעשות הבדל נחמד (למשל למשחק ב-4K עם 980Ti).
מצטרף לשאלה של המגיב מעלי, האפשרות, לצרף לכח העיבוד הגראפי הראשי גם את כח (אפילו אם נוטה יותר לכיוון החולש) הליבה הגאפרית שבמעבד, אפילו אם זה קטן יחסית, יכולה להיות תוספת נחמדה מאוד לניידים בעלי כרטיס גראפי מובנה.
בנוסף, איפה/איך מגדירים את השיתוף הכרטיסים?
B.N.P, 'מגדירים' את השיתוף דרך תפריטי המשחק באם הוא תומך בזה.
עכשיו רק נותר לכל מפתחת משחקים להמציא את הגלגל מחדש ולממש פתרון ריבוי ליבות בעצמה.
DX12 רק מאפשר להם לעשות את זה. בהצלחה (לא יקרה).