החזון הטרי של NVIDIA: כך יהפו מחשבי ה-Max-Q לעוצמתיים ויעילים הרבה יותר • HWzone
מחשביםמעבדיםמחשבים ניידים

החזון הטרי של NVIDIA: כך יהפו מחשבי ה-Max-Q לעוצמתיים ויעילים הרבה יותר

לא רק ו-Optimus – למפתחת השבבים הירוקה יש עוד כמה פרוייקטים מסקרנים שיוכלו לשדרג את הביצועים המתקבלים מכרטיסי מסך בתצוגת Max-Q

השקת כרטיסי ה- Super החדשים לניידים סיפקה לנו כמה וכמה הפתעות טכניות נוספות שראויות להתייחסות – ואמורות להפוך את גלי הניידים הבאים לעוצמתיים יותר ויעילים יותר בצורה מורגשת.

Dynamic Boost היא התשובה לשיטת ה-SmartShift אותה הציגה המתחרה במסגרת השקת מעבדי ה- 4000 הניידים שלה, כאשר המטרה בשתיהן היא דומה וחשובה: להעניק יותר כוח עיבוד רלוונטי למשימה תחת אותה מעטפת הספק קיימת אשר נגזרת מפוטנציאל מערך הקירור במחשב.

ברוב ניידי גיימינג מודרניים מערך הקירור הוא משותף למעבד ולכרטיס המסך, ומתוכנן להתמודד עם צריכת הספק מירבית צפויה מכל אחד מהרכיבים – כך שבמצב ברירת המחדל כל רכיב יגיע לצריכת הספק מירבית שנקבעה עבורו מראש ולא יעבור אותה, ללא תלות בצריכת ההספק של המעבד המקביל לו באותו רגע.

מסוג Max-Q כוללים חומרה עם הרבה פוטנציאל אשר מנצלת רק חלק ממנו בשל פעולה בתדרים מקוצצים – וכל וואט נוסף של אנרגיה אותו ניתן לפנות עבורם יהווה ברכה ובשורה בתוספת ביצועים

ידוע לכולנו כי בגיימינג, וגם בשימושים דומים, הכרטיס הגראפי לעתים קרובות מהווה את צוואר הבקבוק המובהק לביצועים בזמן שהמעבד אינו מתקרב אל קצה גבול יכולתו – וזה נכון במיוחד בכרטיסי מסך ניידים בתצורת Max-Q, שלרוב יפעלו בתדרים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לכרטיסי מסך שולחניים (או כרטיסי Max-P ניידים) בעלי חומרה זהה בכדי להתכנס למעטפת התרמית שנקבעה להם בידי היצרנית. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית ה-Dynamic Boost, שתאפשר ליצרנית לנצל יכולות פוטנציאליות נוספות בכדי "לשבור" את מעטפת ההספק הסטנדרטית של כרטיס המסך ולאפשר לו לפעול בתדרים גבוהים יותר.

המעבד אינו מגיע לשיא הצריכה שלו בעת הפעלת משחק? מעולה – יש פוטנציאל לקבל יותר מכרטיס המסך המהווה את צוואר הבקבוק בכל אופן בזמן שכזה

ב- מעריכים כי שימוש ב-Dynamic Boost יוכל לשדרג את הביצועים של חומרה קיימת בעד כ-10 אחוזים לערך בהשוואה למחשב נייד עם חומרה זהה שאינו מנצל אפשרות זו – אך מבהירים גם כי מדובר בטכנולוגיה שהיישום שלה וטיב היישום יהיה תלוי בעיקר ביצרניות הניידים עצמן, וכמו כן שהשימוש בה ידרוש התאמות של החומרה והקושחה ולא יתאפשר בדיעבד בתור עדכון תוכנה כזה או אחר, אלא רק במסגרת דגמי מעודכנים שעוצבו והותאמו לכך מתחילת דרכם.

NVIDIA ממשיכה לשדר לנו אמונה שלמה ומלאה בטכנולוגיות ה-Max-Q שלה – עם מאמצים טכנולוגיים רבים ומגוונים שנועדו לסחוט כל טיפת אנרגיה מיותר שזמינה בפינה כלשהו של המערכת השלמה

NVIDIA משתפת פעולה עם יצרניות המחשבים השונות גם בכדי לשלב זכרונות GDDR6 עדכניים וחסכוניים יותר בניידי הגיימינג החדשים, עם פוטנציאל להקטין את צריכת ההספק שלכם בעד 20 אחוז ביחס לזכרונות GDDR6 סטנדרטיים מהדור הראשון אשר פועלים במתח גבוה יחסית של 1.35 וואט, וכמו כן פועלת לשילוב מייצבי מתח איכותיים ויעילים במיוחד בלוחות האם של המחשבים השונים – כך שחסכון של כמה וואטים (או אפילו כמה עשרות וואטים במקרי קיצון) ינותב אל מעטפת צריכת ההספק של היחידה הגראפית עבור תוספת חשובה נוספת.

כל הטכנולוגיות הללו מתווספות אל DLSS 2.0 (ר"ת Deep Learning Super Sampling), שיטת ההחלקה המשופרת לפוליגונים אותה השיקה רשמית בשבוע שעבר, אשר מתבססת על יכולות ליבות הטנזורים הייעודיות בדגמי בכדי לשדרג את איכות התצוגה מבלי לפגוע ביכולות העיבוד הכלליות שמגיעות מליבות ה-CUDA – ועושה זאת עם אפקטיביות טובה משמעותית בהשוואה לדור ה-DLSS הראשון אשר זכה להרבה תלונות וטענות כשנטה להפוך את המשחקים אשר תמכו בו למטושטשים באופן מוגזם.

רק ארבעה כותרים תומכים ב-DLSS 2.0 כיום – אך שילוב תמיכה ביכולת במנוע ה- 4.0 הפופולרי אמורה להבטיח שהפופולריות תצמח ובגדול

לעת עתה יש תמיכה מצומצמת של כמה כותרים בלבד בדור החדש הזה, אך זה אמור להשתפר בהדרגתיות ביחד עם השיפור שלא ניתן להכחיש בעיבוד הגראפי עצמו.

תגיות

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close