הטכנולוגיה משתפרת במהירות: טלאי חדש מקפיץ את ביצועי עקיבת הקרניים ב-Battlefield V

אחר השקה ראשונית מאכזבת למדי, טכנולוגיית ה-DXR במשחק הפעולה הפופולרי מזנקת קדימה באמצעות טלאי חדש ומנהלי התקן מעודכנים מבית NVIDIA

ההיכרות המעשית הראשונה שלנו עם פלטפורמת ה-RTX של NVIDIA, לתמיכה בתקן ה-DXR של מיקרוסופט עבור עקיבת קרניים אותנטית במשחקים, לא הייתה מעודדת במיוחד – למרות שהאפקט בהחלט תרם לקבלת השתקפויות ריאליסטיות וייחודיות בשלוליות, על זכוכיות ועל משטחי מתכת שונים ב-Battlefield V הטרי, הוא גם כיסח את הביצועים המתקבלים בכ-50 אחוזים ולעתים אף יותר, מה שבהחלט לא הצדיק את השיפור באיכות התצוגה.


כבר בתחילת הדרך הבענו תקווה לכך שהמשך הפיתוח של הטכנולוגיות ועדכונים עתידיים יצליחו לשפר את התוצרים ולהקטין את פער הביצועים – ולשמחתנו נראה שזה קורה מוקדם מהצפוי, כאשר כבר עתה כחודש אחרי ההשקה הרשמית יש לנו עדכונים שמספקים טובים באופן ניכר, מבלי לפגוע באופן נראה לעין באיכות הויזואלית עצמה.

עם גרסת 417.22 של מנהל ההתקנים עבור כרטיסי ה-GeForce RTX של NVIDIA, שהם היחידים אשר תומכים כרגע בתקן ה-DXR תחת DirectX 12 כזכור, ועדכון עבור Battlefield V עצמו שקיבל את השם Tides of War: Overture והחל את הפצתו הרשמית לשחקנים דרך פלטפורמת Origin אתמול (רביעי, ה-5 בדצמבר) – הביצועים המתקבלים מהווים שיפורים של עשרות אחוזים (עד 50 אחוזים לפי הצהרה של NVIDIA עצמה) ביחס לגרסאות הקודמות כאשר יכולת ה-DXR מופעלת, בכל ארבעת הדרגות השונות המוגדרות לה.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


עתה, כרטיסי RTX 2080 Ti יוקרתיים יכולים להשיג קצב תצוגה ממוצע של מעל 50 פריימים בשנייה בעת שימוש ב-DXR ברמת Low או Medium תחת רזולוציית 4K, וכמו כן קצב תצוגה של יותר מ-70 פריימים בשנייה בממוצע גם בשימוש ב-DXR ברמת Ultra תחת רזולוציית 1440p. במקביל דגמי ה-RTX 2080 יכולים להשיג קצבי תצוגה של 60 פריימים בשנייה ומעלה בהגדרות DXR של Medium או Low ברזולוציות 1440p, ואילו כרטיסי ה-RTX 2070 הצנועים שבחבורה יכולים לשמוח על היכולת להציג קצבי ריצה של מעל 60 פריימים בשנייה בכל הגדרות ה-DXR תחת רזולוציית פעולה של 1080p, לעומת קצבי תצוגה שירדו עד לרמת 40 פריימים בשנייה בלבד במסגרת העדכון הקודם של המשחק.

הביצועים המשופרים בהשוואה ישירה למקור – יש עוד הרבה לאן לשאוף, אך מדובר בשיפור מרשים מאוד ביחס לזמן הקצר שחלף
מקור התמונות: techpowerup.com


הביצועים הללו עדיין אינם פסגת השאיפות שלנו, שכן מדובר בכל זאת בקיצוץ של כ-20 אחוזים ואף 30 אחוזים בקצבי התצוגה ביחס לפעולתו של Battlefield V ללא טכנולוגיית DXR כלל, אך לכל הפחות ניתן לראות התקדמות בכיוון הנכון – ולהביע תקווה לכך שעם הזמן עצמה וגם יוצרי המשחקים ילמדו כיצד לספק לנו מקסימום אפקטים ריאליסטיים ומרשימים תודות ל-Ray Tracing, תוך פגיעה מינימלית ככל הניתן בביצועים במסגרת השימוש ביחידות עיבוד ייעודית לתחום זה, במקום התבססות מלאה על יחידות ה-CUDA הראשיות אשר באחריותן השלמת כל שאר האספקטים של התצוגה הויזואלית.

באשר לאיכות האפקטים הויזואלית, נראה כי רוב המקורות בשטח מסכימים על כך ש-DXR בהגדרות Medium מעניק את היחס הטוב ביותר בין הביצועים למראה, לפחות בשלב זה

מה דעתכם על הביצועים והמראה שמספק DXR כעת? בואו לשתף בתגובות!