עבור לתוכן

עזרה בהבנת תפקוד של סוללות נטענות

Featured Replies

פורסם

אבא שלי חזר הביתה אחרי שהוא קנה מנורת חירום ניידת, כזאת שמשמשת לתאורה בזמן הפסקות חשמל.

כפי שידוע המנורות האלו מבוססי סוללות כך שברגע ההפסקת חשמל המנורה צורכת הספק מהסוללות בכדי לעבוד.

עכשיו הקטע הוא כזה אבא שלי הסביר כי המוכר הנחה אותו לבצע פריקה מלאה לגמרי של המכשיר ורק לאחר מכן לחבר אותו

להזנת מתח על מנת להיטען.

שאלתי היא למה?נסיתי להבין מהי סוג הסוללה שנמצאת בתוך המנורה אך ללא הצלחה.

האם מישהו מהסוגים הנ"ל מצריך תהליך כזה בכדי לשפר את אורך החיים של הסוללה?

lead–acid, nickel cadmium (NiCd), nickel metal hydride (NiMH), lithium ion (Li-ion), and lithium ion polymer (Li-ion polymer)

פורסם

רצוי לבצע פריקה לסוללות NiMH ו NiCd.

פורסם
  • מחבר

שוב, אבל למה? אני יעשה חיפש בגוגל בכל מקרה

עריכה:

הנה מאמר שמצאתי

http://www.bnc-il.com/bnc/inter.asp?page=article38

הוא מתאר תופעה "אפקט הזיכון" ננסה לחפש משהו יותר טכני

מצאתי הסבר באנגלית שמתאר בדיוק הפוך:

קישור

NimH battery care and feeding has occupied too much of my life in recent years. :-)It is significantly better for NimH batteries NOT to discharge them fully before recharging them.

NimH life can be enhanced substantially by never discharging them fully on any occasion. Even when using multiple sets during a day's shooting, if you can manage to leave the last 10% or so of capacity in the battery you will get substantially longer life from them. Similarly, if you do not charge them quite to capacity it will also extend lifetime. The latter is harder to do but, if you are able to monitor your charger and if you use a "fast charger" (around 1 hour for a full charge) then you will find that the batteries are very hot at the end of charge. If you stop charging when the battery temperature first starts to increase rapidly they will thank you for it longer term.

עוד מאמר שמצאתי שמתאר הפוך גם כן

קישור

[h=3]Discharging and the "memory effect"[/h]Briefly, the "memory effect" doesn't exist.

At least, not as a true memory of how the pack was previously used. The apparent loss of capacity (often attributed to "memory") is really just a reduced cell voltage typically caused by overcharging. The full capacity of the pack is still available, just at a lower voltage. Overcharging causes the formation of a different compound that has a lower voltage level and higher internal resistance. This results in a lower pack voltage and the appearance of reduced capacity as the pack will appear "empty" sooner.

נערך על-ידי corolla9

פורסם

זה מוזר כי בתאורות חירום שקניתי לאחרונה כתוב במפורש בהוראות שיש קודם לטעון את המנורה במשך 24 שעות לפני שימוש ראשון. לא כתוב כלום על פריקה של הסוללות לפני השימוש.

פורסם
  • מחבר
זה מוזר כי בתאורות חירום שקניתי לאחרונה כתוב במפורש בהוראות שיש קודם לטעון את המנורה במשך 24 שעות לפני שימוש ראשון. לא כתוב כלום על פריקה של הסוללות לפני השימוש.

גם אני ניסיתי למצוא בתיעוד של המוצר איזכור לתהליך כזה אל לא מצאתי כלום לגבי "ריקון" הסוללה.

בגדול לפי הבנתי, מומלץ לבצע תהליך של טעינה פריקה טעינה וחוזר חלילה, כל פרק זמן של חודש ללא שימוש בסוללה

[h=3]if your pack has been stored for a long time[/h]If your pack has been stored for months without an occasional cycling (charge/discharge), certain changes can occur internally that increase the cells' internal resistance and reduces their capacity and voltage under load. Before using the pack, slow-charge it at a 1/20C-1/10C rate and discharge at 1C or less. Repeat this cycle 1 or 2 more times until the capacity of the pack has been brought back up again. You can verify this by using an AH-meter during the discharge or by the display on your charger. When the capacity is no longer increasing each time you cycle the pack, it's ready to be used normally.

שזה מצב דומה לסוללה חדשה שאתה קונה מהחנות.

מה שכן מומלץ להימנע ממצב של פריקת יתר וטעינת יתר. לפי מה שהבנתי פריקת יתר זה לאו דווקא מצב שבה המוצר

מפסיק לעבוד לאחר זמן שימוש ממושך ( במצב זה כנראה מתח הסוללה יורד אל מתחת לרמת סף מסויימת שמבטלת את

פעולה המעגל כך שלא ניתן לצרוך יותר הספק מן הסוללה) כך שזה לא בעייתי לבצע את הפריקה ההתחלתית הזאת

בקניית המוצר

נערך על-ידי corolla9

פורסם

תריץ חיפוש בפורום, היה פה דיון דומה לא מזמן

פורסם

אין צורך לבצע שום פריקה כפי שהמוכר אמר לאבא שלך, זה רק יהרוס את הסוללה. מטעינים טעינה ראשונית ואז אפשר להשתמש בה. אין לבצע פריקה על מנת לא להרוס את הסוללה.

כל מנורות החירום הבייתיות, כוללות סוללת עופרת חומצה אטומה (SLA). רק גופי תאורת חירום מסחריים מכילים סוללות ניקל קדמיום (NiCd).

והנה הדיון המקביל שלי.

פורסם

מה זה פריקה?

פורסם

ברוב המנורות האלה יש סוללת SLA = Sealed Lead Acid = סוללת חומצה עופרת אטומה - סוללה כמו של UPSים. הסוללות האלה נדפקות מפריקה מלאה ולכן יש לכבות את המנורה ולא לתת לה להגיע לפריקה מלא עד כמה שניתן

בחלק קטן יותר יש סוללות ניקל קדמיום, לסוללות כאלה לא מפריעה פריקה מלאה

בכל מקרה פריקה וטעינה של הסוללות סתם היא בזבוז מיותר של אורך חיי הסוללה

אם רוצים שהמנורה תגיב להפסקת חשמל אין אפשרויות אחרות חוץ מלהשאיר אותה קבוע בחשמל, אם רוצים שהמנורה תהיה כמו פנס נייד (בלי הדלקה אוטומטית בהפסקת חשמל) רצוי להטעין מידי פעם ולהשאיר מחוץ לחשמל יתר הזמן, לא צריך לפרוק

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים