עבור לתוכן

מה ההליך המקובל במקרה של הארד דיסק שמת תחת אחריות

Featured Replies

פורסם

אחרי בערך שנה של שימוש הארד דיסק 1 טרה הפך לבלתי אפשרי לקריאה וכתיבה ונכשל במבחנים והלך טרה של מידע

הבאתי אותו ל KSP אמרו ששלחו אותו ועכשיו אחרי שבוע הביאו לי אחד אחר אותו דגם שכתוב עליו שהוא refurbished

את האמת זה לא אני עשיתי את הפרוצדורה אלא אבא שלי

האם זה המקסימום שההליך מציע? כי זאת אפשרות ממש מעליבה ולא מספקת הרי קניתי מוצר תקין עם אחריות ואני מעוניין או במוצר חדש זהה או במוצר חדש אחר שווה ערך לא מעוניין במוצר refurbished שמבחינת האמינות שלו אני לא הולך לשים עליו שביב של מידע יקר ערך

האם זה ההליך המקובל או הליך בולשיט מקובל של חנויות מחשבים ומה כדאי היה לעשות

היה אפשרי לקבל זיכוי לקנות מוצר אחר או משהו בסגנון ?

פורסם

ואם היה מדובר בכונן שלך שתוקן ולכן מסומן refurbished?

פורסם

אני תמיד קיבלתי (באייבורי למשל) כונן חדש באריזה.

איפה ראית שכתוב עליו מחודש? הוא הגיע בניילון? פתוח?

פורסם

תבדוק שוב את מה שקיבלת....

הכונן מגיע ארוז וחתום אבל על המדבקה של הכונן עצמו רשום referbished. זו לא איזו קומבינה שעושים בארץ אם זה מה שאתה חושב.

אני החלפתי לא מזמן כונן קשיח באחריות (עוד מהימים שנתנו חמש שנים אחריות על קשיחים) וגם קיבלתי אחד שהוא referbished

פורסם
  • מחבר
תבדוק שוב את מה שקיבלת....

הכונן מגיע ארוז וחתום אבל על המדבקה של הכונן עצמו רשום referbished. זו לא איזו קומבינה שעושים בארץ אם זה מה שאתה חושב.

אני החלפתי לא מזמן כונן קשיח באחריות (עוד מהימים שנתנו חמש שנים אחריות על קשיחים) וגם קיבלתי אחד שהוא referbished

זה שהכונן מגיע סגור וארוז לא משנה את העובדה שזה

referbished זתומרת היה עם איזה קלקול נשלח לחברה ותוקן ונשלח שוב לעשות בו שימוש במצבים של מימושי אחריות

אני יכול להכנס לרעיון שזה פתרון סביר בגדר האחריות התקלקל = תיקנו לי

אבל השאלה האם יש כזאת חיה שפשוט נותנים חדש אורגינל

הייתי רוצה לעבור על פרטים של אחריות לפני קנייה ולראות האם מופיע סעיף שאומר שיתנו כונן מחודש במקרה של מימוש אחריות

פורסם

lol

החליפו לך בKSP כונן מקולקל לכונן תקין ואתה בא עם תלונות ? :cognee:

פורסם

לא ענית לי על השאלה.

אם היה מתקלקל לך האוטו, היית כועס שלא מביאים לך רכב חדש, או שהיה ברור לך שזה בסדר שהם החליפו לך רדיאטור?

פורסם

מה שהם החליפו לך זה כונן מחודש.

כונן קשיח פעם היה עליו 5 שנות אחריות עכשיו זה ירד ל 2-3

כנראה נפלת על כונן לא טוב.

פורסם
  • מחבר
lol

החליפו לך בKSP כונן מקולקל לכונן תקין ואתה בא עם תלונות ? :cognee:

יש בזה משהו

לא ענית לי על השאלה.

אם היה מתקלקל לך האוטו, היית כועס שלא מביאים לך רכב חדש, או שהיה ברור לך שזה בסדר שהם החליפו לך רדיאטור?

כמו שאמרתי אפשר להבין את ההגיון אבל כונן שעבר תיקון זה לא משהו סימפטי כבר הלך טרה מידע ועכשיו לסמוך על כונן שאני כבר יודע שהיו לו בעיות ונשלח למפעל ונשלח אליי במסגרת מימושי אחריות נשמע לא טוב

גם שנשארו חודשיים אחריות מהכונן הראשון ולך תדע מבחינתם הכונן שנתנו לי שיתקלקל עוד חודשיים ועשו את שלהם ואני יצאתי בלי כלום אז עדיפה אפשרות של זיכוי וקנייה של משהו חדש או כונן חדש

פורסם

קודם כל זה לא תלוי בך. היצרנית לפעמים שולחת ליבואנית כונן מחודש ולא חדש וזה חוקי לגמרי.

שנית, קראתי כמה סטטיסטיקות בהן מתברר שמוצרים מחודשים מתקלקלים פחות מחדשים.

פורסם
לא ענית לי על השאלה.

אם היה מתקלקל לך האוטו, היית כועס שלא מביאים לך רכב חדש, או שהיה ברור לך שזה בסדר שהם החליפו לך רדיאטור?

זה לא משנה מה היצרן עושה גיל. בטוח שראית את אלף הדיונים שהיו בעבר בנושא, אבל הנה להזכירך..

בשנה הראשונה של האחריות חובה על פי חוק לתקן את המוצר שלך עם חלקים מקוריים חדשים, או להחליף למוצר חדש. שום מקום בחוק לא מתיר להם להחליף למוצר משומש שתוקן.

באחריות מורחבת לשנים נוספות, מותר להם לשנות את התנאים, וזאת בתנאי שהשינויים מופיעים בהגבלות בתעודת אחריות המוצרפת למוצר.

(ב) היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם, יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.

(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.

פורסם

kalen, בניגוד לעמדתך הנחרצת, המקרה כאן מאוד גבולי. כמה עובדות מעניינות:

1. החוק שציטטת הוא חוק ישראלי, שחל על עסקים הפועלים בישראל. החוק הזה אינו תקף ליצרן הדיסקים, אלא רק ליבואן.

2. היבואן עקרונית מחוייב להביא ללקוח מוצר חדש או את המוצר המקורי לאחר תיקון, לבחירתו.

3. אם היבואן ינהג לפי האופציה הראשונה, הוא יפסיד כסף, שכן אף יצרן לא יסכים להביא לו דיסק חדש על כל דיסק מקולקל, כך שהיבואן יאלץ לספוג את ההפסד.

4. אם היבואן ינהג לפי האופציה השניה, יקרה אחד מהשניים: או שהיבואן לא יצליח לשכנע את היצרן (שמבצע את התיקונים) לעמוד בחלון הזמנים המוגדר בישראל, ולכן גם יעבור על החוק וגם יבאס את הלקוחות שלו שיאלצו להמתין חודשיים לכל תיקון, או שהיבואן בכלל לא יצליח לקנות את הסחורה מלכתחילה לאור התנאים שהוא מציב.

5. כמו ששמת לב, כל האפשרויות לעיל לא עונות להגדרה "ישים מצד אחד, הוגן ללקוח מצד שני". לכן, כל היבואנים והחנויות נוהגים בדרך מעט שונה - במקום לתת לך לחכות לכונן שלך שיתוקן, הם נותנים לך את הכונן שחזר מתיקון אחרי שהוא נמסר להם ע"י הלקוח הקודם, בעוד שהמוצר שלך, אחרי שיחזור, יימסר ללקוח הבא. אני ממש לא רואה איך בדיוק הלקוח נפגע מכך שהוא לא מקבל את המוצר "שלו" דווקא, אם ממילא מותר לחנות להחזיר את אותו המוצר מתוקן ולא בהכרח חדש.

למען הסר הספק, האמור לעיל תקף במקרה בו מוצר התקלקל בשלב כלשהו בהמהלך תקופת האחריות. אם המוצר היה פגום "ישר מהקופסא", בוודאי שהייתי מצפה למוצר זהה חדש במקומו. במקרה שהחנות\יבואן מסרבים, לכאורה מדובר בעילה לביטול עסקה והשבת כל הכספים ששולמו (שכן הלקוח לא קיבל את המוצר שקנה - מוצר שהוא גם חדש וגם עובד), אבל אם הדבר מגיע לכדי מחלוקת משפטית, התוצאה מאוד תלויה בשאלה על איזו ביצה קם השופט באותו בוקר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים