עבור לתוכן

TMS - הסאגא נגמרה (זכיתי בתביעה)

Featured Replies

פורסם

פותח הת'רד פתח קודם כל ת'רדי איומים למינהם (כ4 במספר אאל"ט) לפני שהוא הגיע לחנות כדי לנסות לפתור את הבעיה. זה לא מצדיק חוסר טיפול מצד החנות אבל כן מסביר את האנטגוניזם שהוא יצר לעצמו בקרב חלק מהגולשים.

  • תגובות 300
  • צפיות 60.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

גם אם פותח הת'רד לא בסדר, זה לא הופך את ה"שירות" שהוא מקבל מהחנות לתקינה.

בכלל אם הסיפור הזה נכון (גריז? עבודה עם פלאייר שמשאירה שריטות על מארז יקר?) זאת חנות לא מקצועית שהייתי ממליץ להתרחק ממנה.

פורסם

זה לא מצדיק חוסר טיפול מצד החנות

פורסם

איכשהו פספסתי את המשפט הזה :)

פורסם

מקרים כאלו הם לרוב מילה כנגד מילה בלי אפשרות להוכיח בוודאות מי צודק.

וזו הסיבה שההגדרה ל"טיפול" היא קצת בעייתית. (אם החנות אומרת שהנזק לא קשור אליה והלקוח טוען שזה באשמתה, את מי אפשר להצדיק?)

לכן יחסי אנוש טובים עוזרים במקרים כאלו.

פורסם

בגלל זה המציאו את המשפט "הלקוח תמיד צודק". מן הסתם הוא לא תמיד צודק ולא צריך להתייחס לזה ככלל, אבל חנות שתצא מנקודת הנחה כזאת תתן שירות הרבה יותר טוב ללקוחות שלה, והם בתורם ימשיכו לבוא ולקנות ויביאו גם את חבריהם.

פורסם

מקרים כאלו הם לרוב מילה כנגד מילה בלי אפשרות להוכיח בוודאות מי צודק.

וזו הסיבה שההגדרה ל"טיפול" היא קצת בעייתית. (אם החנות אומרת שהנזק לא קשור אליה והלקוח טוען שזה באשמתה, את מי אפשר להצדיק?)

לכן יחסי אנוש טובים עוזרים במקרים כאלו.

כעקרון במקרה כזה ששני הצדדים לא יכולים להביא ראיות חותכות לצדקתם נותנים למקרה לדבר בעד עצמו. נמצא מולנו מארז שבנוי מפלדה שלא מתעקם בקלות, גם מנפילה על הרצפה. יש שלושה טכנאים שניסו לתקן ולא טענו שמדובר בשבר ועוד הוסיפו שריטות למוצר שהעיצוב הוא חלק גדול ממנו.

פורסם

מן הסתם היחס שלו נהיה "שלילי" אחרי שהם סירבו לטפל בבעיה במקצועיות שבה טיפלו בשלך. אם החנות הייתה אומרת לך ללכת לעזאזל, שהתקלה באשמתך לחלוטין ואתה לא זכאי לא לתיקון ולא להחלפה, עדיין היית כל כך נחמד וטוב לב?

ומעבר לזה- יתכן שהשינוי ביחס התבצע בגלל אנשים כמו פותח הת'רד שגרמו לשינוי בחשיבה של מנהלי החנות?

התגובה שלך צבועה ומתנשאת.

טוב לדעת שיש גם אנשים עם מוח ולב בפורום....

התגובה השניה לא פחות טובה... פשוט לא נעמיס עם עוד ציטוט ארוך...

פורסם

עוד משהו שמציק לי זה ההכרזה שלו שהוא כותב כל הזמן, קניתי מארז ב-1300 ש"ח, אז אני מצפה לשירות הכי טוב. כדי שתפנים גם אם קנית רכיב ב-50 ש"ח? מגיע לך אותו היחס (אני לא אומר יחס כמו במקרה הזה), כמו לרכיב ב-2000 ש"ח.

חשוב שתבינו, לי היה מקרה בו KSP מיררו לי את החיים (ואני עדיין עם רכיב שלא עובד), פרסמתי את זה בכל הפורומים ופתחתי מאות ת'רדים? לא! הזכרתי את זה מספר פעמים, אבל לא בהרחבה ולא בצורה שפוגעת יותר מידי בחנות, אלא בסניף ספציפי (שידוע כאן בפורום ב"איכות" השירות שלו).

אני עדיין קונה ב-KSP, אבל רק דברים זולים, שלא נוטים לבעיות, או רכיבים שניתן לממש עליהם אחריות בצורה חיצונית (יבואן RMA וכו...).

בת'רד הזה פותח הדיון היה יותר שקול והתבטא בצורה טובה, אבל ההתנהגות שקדמה לכך משאירה תחושה רעה (להרבה מחברי הפורום כמו שאני רואה).

אני לא יודע מי צודק, ובדרך כלל אני בעד הלקוח, אבל במקרה הזה נראה שפותח הדיון חושב שמגיע לו יותר מאחרים. בגלל שהוא קנה מערכת יקרה, אז מגיע לו כתר וכיסא מלכות...

פורסם

אני לא מוצא את ההיגיון בדברים שלך.

1. זה שהוא קנה משהו יקר זה לא אומר שהוא זכאי לשירות יותר טוב, זה רק בא לחדד את העובדה שהוא קנה מחשב בסכום מאוד גבוה ולעומת זאת השירות שהוא קיבל היה מחפיר. תסכים איתי שאם הוא היה קונה ב-50 שקל העלבון מהיחס של החנות היה הרבה פחות צורב. כשבנאדם נכנס לעסק ומשכיב עשיריה על השולחן הוא מצפה שיתייחסו אליו טיפ-טיפה שונה, וגם רוב החנויות אכן עושות זאת: הן יודעות שזה הפרנסה שלהן. זה לא אומר שמישהו שקנה ב10 שקל לא צריך לקבל שירות, אבל בתור אחד שקנה בסכום כזה, אתה סוג של "משקיע" בחנות וצריך לקבל בתמורה שירות.

2. זה שאתה לא פרסמת בפורום לא אומר שעשית נכון. ייתכן שאם היית פותח ת'רד היית מקבל מענה יותר נאות מהחנות. בסה"ך העובדה שחנויות פתאום מתנהגות יפה אחרי שהמקרה מתפרסם היא דבר שעומד לרעתם. פתאום אחרי שכולם שומעים על זה, אתם פותרים את הבעיה? ואם לא הייתי מפיץ את העניין אז הייתי צריך ללכת לעזאזל ולסבול במיץ של עצמי?

ואני לא מבין את הרגישות בפורום הזה. הבנאדם נסער ומה אתם נעלבים ממה שהוא כותב? "משאירה תחושה רעה"? נו באמת, Grow up. הוא לא קילל ולא השמיץ אף משתמש פה בפורום (חוץ מהחנות, ובמידה של צדק לטעמי).

פורסם

OR2OOO, אני מנסה להבין מה אתה רוצה לומר בזה, וקצת מתקשה. חוץ מזה שאתה כנראה מנסה למצוא סיבות להתנגח ב-OP על דברים שכלל אינם קשורים לעניין. התגובה הזו שלך ילדותית, וזה בלשון המעטה.

ולמרות שזה כלל לא רלוונטי לדיון: אם אני מזמין חפץ יקר והוא מגיע לא תקין, אני מתבאס ומתעקש על החלפה או תיקון. מצד שני, אם אני קונה איזו שטות מאיביי ב-1$ וזה מגיע לא תקין, אני בדרך כלל לא טורח לריב על זה ומקסימום מזמין בעוד דולר ממקום אחר. אם אתה לא מצליח להבין את ההשפעה של הסכום שמונח על המאזניים על החלטות כמו אלה, אני ממליץ על בדק בית כלשהו.

פורסם

אני מבין את זה, אבל אם אתה כבר רוצה לממש אחריות, אז אתה תצפה לקבל יחס כמו כל אחד אחר.

אני לא יודע את כל פרטי המקרה ולכן, אין לי דרך לומר מי צודק, אני כן יודע שלפני שהחנות סרבה לטפל בבעיה שלו הוא כבר פתח שלושה או ארבע ת'רדים ובהם הוא התבטא בצורה שלא מתאימה לאדם בגילו.

פורסם

קודם כל, אני שמח לראות שהתובע חזר לדבר כמו אדם בוגר. אני מבין את התחושות שהביאו אותך למצב זה, אך זה מועיל יותר לכולם (וביחוד לך) כאשר אתה מתבטא בצורה שקולה.

אינני יודע מי אשם, אין לי שום אפשרות לדעת, וגם לא לשופט. לכן זה מילה כנגד מילה. חבל שלא לקחת תמונה מתוארכת של המארז בטרם הגשת להם אותו לתיקון, אז היה לך קייס לפחות בעניין טביעות האצבע והשריטות. הנה למדנו משהו חדש :)

בכל מקרה המסקנה העיקרית מהדיון הזה היא שכאשר ממשים אחריות, כדאי קודם כל לבוא בטוב, ואם לא עובד אחרי מספר ניסיונות, רק אז לבוא בכוח.

פורסם

לשופט אין דרך לדעת בצורה חד משמעית מה קרה, ובגלל זה יש הבדל בין המושג "אמת משפטית" ל-"אמת עובדתית".

לבית המשפט יש את הכלים שלו לדעת ברמה גבוהה של ודאות לטובת מי מוטה הכף, ומצד שני בדבריו של מי מוטל ספק.

פורסם

עוד לא הבנתי משהו. הם לא מוכנים לקבל את זה שהמארז כנראה נפגם במשלוח?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים