למה אנחנו צריכים לשלם אגרה? רוצה הסבר אחת ולתמיד. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה אנחנו צריכים לשלם אגרה? רוצה הסבר אחת ולתמיד.


1

Recommended Posts

אני מעוניין לדעת למה אני צריך לשלם אגרה,

אני לא צפיתי בערוץ 1 אפילו לא פעם אחת בשנתיים האחרונות, אני משלם תשלום חודשי דיי גבוה לחברת הכבלים,

אז למה בדיוק אני צריך לשלם אגרה?

והאם בכלל משלמים אגרה על כל שיש בבית?? כי אם כן לנו יש הרבה...

ולמה לא קם מישהו שיבטל את האגרה הזאת??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו לא המצאה ישראלית, מקובל שישנו ערוץ ממלכתי שתפקידו לשדר תוכניות איכותיות יותר ותוכניות שפונות לכל האוכלוסיה ולא רק מה שיש לו רייטינג.

שאלה טובה היא למה העלות שלו כזו גבוהה כי בסה"כ אין שם שום דבר.

עקרונית אמורים לשלם אגרה על כל מכשיר שיכול לקלוט (כולל כרטיסי טלויזיה) גם אם אתה יכול להוכיח שאתה לא צופה בערוץ או אפילו אם תוכיח שאתה לא מחובר לכבלים ואין לך אנטנה ושאתה רק משתמש בטלויזיה כדי לצפות בוידאו.

יש אגרה דומה על מכשירי רדיו, אבל היא לא נאכפת. נראה לי שמשלמים איזה תשלום חד פעמי על הרדיו שברכב למשל בגלל זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה זו שאלה טובה, הנה הסבר אחד:

הם פשוט "גונבים" ממך כסף בצורה חוקית! (וגם כדי שיוכלו לשלם משכורת (COUGH*עתק*COUGH) לבכירים)!

אגב, כל עוד זה ערוץ ממלכתי שגו(נ)ב(ה) אגרה אז אסור לו לשדר פרסומות! (ואז בא "הראש היהודי שממציא לנו פטנטים" וקרא לזה "שקופיות חסות")

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה בולשיט ..מה הקשר התמונה הזו -טרור כלכלי??..במקרה אני מכיר את רשות השידור מקרוב ,אוי ואתם אוכלים את כל החרא שהעיתונות ושאר בני עוולה מחדירים לכם למוח....זה כמו שתגידו למה אני משלם ביטוח לאומי{הרי אני לא משתמש בשירותים שהוא יכול לתת לי} ומס -כי אני אף פעם לא חולה ...ויש עוד המון מקרים שפשוט לוקחים לך כסף ..זה פשוט עוד מס וזהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אני יודע דבר אחד , אני לא רואה את הערוץ הזה בכלל ואני בכל זאת צריך לשלם עליו מחיר מופקע ולא הגיוני רק בגלל שהמדינה הזאת מושחטת

ומי שקרוב לצלחת מרוויח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר ::):-\

זה הקשר:

מסך הכסף

לערוץ 1 אין כסף להפקות מקוריות, רמתו המקצועית מידרדרת והוא לא מצליח להתמודד בכבוד עם המתחרים * למנהלי הערוץ זה לא מפריע * 80 אחוזים מהתקציב השנתי, שמקורו בעיקר מכספי אגרת הרדיו והטלוויזיה, מועבר לכיסיהם של הטכנאים ועובדי המנהלה שצחקו בשנה שעברה כל הדרך לבנק - עם עשרות אלפי שקלים בחודש

יש תמורה לאגרה: מאיר חימי, טכנאי ברשות השידור, מרוויח 46,934 שקל לחודש. חימי, המפקח על אחת מניידות השידור של ערוץ 1, אינו לבד. עשרות עובדים נוספים ברשות מרוויחים משכורות עתק וגורפים יחד לכיסם כ-80 אחוז מהתקציב השנתי של רשות השידור. הנתונים מתייחסים לשנת 2002.

חימי התבקש אתמול לספר מעט על עבודתו, ולהסביר בזכות מה שכרו גבוה כל כך, אך הוא סירב לשתף פעולה וטרק את הטלפון. מתברר שמשתלם מאוד להיות טכנאי ברשות השידור. מיד אחרי חימי, במקום השני בטבלת שיאני השכר, ניצב הטכנאי אלכסנדרו פלדמן, מפקח בחדר הבקרה המרכזי של ערוץ 1.

במקום השלישי נמצא יוסי משולם, מנהל הטלוויזיה הזמני עד השבוע שעבר. במקביל לתפקידו כמנהל הטלוויזיה כיהן משולם גם כמנהל חטיבת התוכניות של ערוץ 1. מנכ"ל הרשות יוסף בראל אישר למשולם שכר על 18 שעות עבודה יומיות, כל עוד הוא מחזיק בשני התפקידים.

העיתונאי בעל השכר הגבוה ביותר הוא רפיק חלבי, עם משכורת של 45,717 שקל. חלבי, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 לשעבר, יושב היום בבית. בינואר האחרון הוא התפטר מתפקידו ויצא לחופשה ארוכה. באחרונה התמודד על תפקיד מנהל הטלוויזי

ה, אך הפסיד לכתב בצפון מוטי עדן. את המקום החמישי תופס הפרשן לענייני ערבים עודד גרנות, עם 44,127 שקל לחודש.

מקום שישי עד מקום 26 בטבלה נכבשו כולם על ידי טכנאים ואנשי מנהלה. יושב ראש ועד הטכנאים יעקב לוי, שאחראי למחלקת הבדק שמספקת את השירותים הטכניים לכל המכשירים בבניין הטלוויזיה, תופס את המקום השישי. ארבעת הבאים ברשימה הם דב גולדשטיין (מפקח בכיר בחדר הבקרה המרכזי), שמואל שוורץ (מפקח בכיר בשיבוץ אולפנים), שלום נתנאל (מפקח בכיר בחדר בקרה מרכזי) ורני פז (מפקח ראשי בחדר הבקרה בתל-אביב) - כולם טכנאים שנהנים ממשכורות של יותר מ-40 אלף שקל לחודש.

אחרי הטכנאים באים העיתונאים הבכירים: הכתב המדיני לשעבר יוני בן-מנחם (35,748 שקל), מגיש מהיום למחר עמנואל הלפרין (35,309 שקל), מגיש רואים עולם יעקב אחימאיר (35,099 שקל), הכתבת הצבאית של קול כרמלה מנשה (34,702 שקל), מנהל מחלקת הספורט של ערוץ 1 אורי לוי (34,632 שקל), מגיש בוקר טוב ברשת ב' אריה גולן (34,304 שקל), מגיש דוקומדיה מתי גולן (34,122 שקל), המגיש גלעד עדין (33,564 שקל), מנהל חטיבת החדשות של קול מיקי מירו (32,0

49 שקל), כתב המשטרה של ערוץ 1 גיא פלג (31,953 שקל), כתב השטחים של קול גיא קוטב (31,486 שקל), הכתב בכנסת ניצן חן (31,260 שקל), הפרשן אמנון אברמוביץ' שעבר מאז לערוץ 2 (31,002 שקל) והכתבת הפוליטית איילה חסון-נשר (29,562 שקל).

23 שעות עבודה ביום

רשות השידור, בניגוד לערוצים המסחריים, ניזונה מכספי ציבור ומאגרת הרדיו והטלוויזיה שכולנו משלמים. תקציבה השנתי של הרשות הוא 930 מיליון שקל, וכ-80 אחוז ממנו מושקעים במימון משכורות העתק. רק 20 אחוז מהתקציב מושקעים בהפקות מקוריות. "אם את כל הכסף שהולך לטכנאים היו משקיעים בהפקות מקוריות או שהיו מגייסים באמצעותו את טובי העיתונאים, הערוץ הזה היה נראה לגמרי אחרת, ויכול היה לנהל תחרות רצינית מול ערוץ 2", אמר אתמול אחד העיתונאים ברשות.

"כנראה אין ברירה וצריך לנקות היטב את האורוות", הוסיף עיתונאי אחר. "זו לא פעם ראשונה שחושפים את השחיתות הזאת, אבל אף אחד לא עושה כלום". חריגות השכר ברשות נחשפו כבר בנובמבר 2001, על ידי רואה חשבון חיצוני שמינתה ועדת הכספים של הכנסת, יעקב גינזבורג. על פי הדוח שהכין גינזבורג, 70 אחוז מבעלי השכר הגבוה (יותר מ-30 אלף שקל לחודש) הם טכנאים, שמנפחים את משכורותיהם בעזרת דיווח כוזב על שעות נוספות. לדוגמה, כתב אז גינזבורג, שני מחסנאים במחסן הטכני של הרשות מקבלים שכר לפי 23 שעות עבודה ביום.

גינזבורג קבע בדוח כי "נושא השעות הנוספות ברשות יצא מכלל שליטה,

וכי השעות המדווחות על ידי העובדים והמאושרות על ידי המנהלים הן פיקטיביות". במערכת חדשות הלילה ברדיו, הדגים גינזבורג, מדווחים כבר יותר מחמש שנים על הימצאותם של שני עורכים בכל לילה, בעוד שבפועל יש עורך אחד בלבד.

ומה השתנה מאז הדוח של גינזבורג? כמעט שום דבר, מלבד המשכורות ההולכות ותופחות. 45 עובדים ברשות השידור הרוויחו ב-2002 משכורת בסכום של יותר מ-30 אלף שקל. רובם המכריע טכנאים, חלקם מנהלים בכירים ומיעוטם עיתונאים. מנכ"ל הרשות והעורך הראשי שלה, יוסף בראל, נמצא בשליש התחתון של הטבלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...