Bitcoin - מטבע P2P וירטואלי - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Bitcoin - מטבע P2P וירטואלי


Artist

Recommended Posts

Bitcoin הוא מטבע וירטואלי הפועל ברשת P2P, הכוונה שאין שום רשות מרכזית הממונה על הנפקת המטבע או מעקב אחריו, במקום זאת הפיקוח נעשה קולקטיבית על ידי כל המחשבים ברשת.

יתרונות של המערכת היא בכך שהיא מחוסנת מפני הבעיות של מערכת המטבע הממשלתית: אינפלציה, ובנקאות רזרבה חלקית (בנקים שמחזיקים רק חלק קטן מהפיקדונות של הציבור במזומן), אנונימיות מוחלטת (אפשר ליצור כתובת חדשה עבור כל עסקה)

הרשת משתמשת בשיטה של מפתח ציבורי - ופרטי

כל מחשב שמחובר לרשת מנסה "לייצר" מטבעות נוספים על ידי ביצוע תרגיל מתמטי מסוים. ככל שנוצרים יותר מטבעות רמת הקושי עולה, הייצור יהפוך לקשה יותר ויותר (כבר היום זה בלתי אפשרי למעשה במחשב ביתי רגיל) עד שבשנת 2033 ייוצרו המטבעות האחרונים (סך הכל כ 21 מליון).

ישנו מסחר ב Bitcoin (בדרך כלל משתמשים בקיצור BTC) מול דולר ארה"ב באמצעות Paypal, כמו גם בין וברובל, במספר אתרים ובעיקר באתר https://mtgox.com , ה BTC עולה בעקביות מול הדולר - כשהתחלתי להתעניין בזה (באוגוסט) הוא נסחר ב 6 סנט לכל BTC, והיום השער הוא בערך 1.10 דולר לכל BTC.

שימוש פופולרי ל Bitcoin הוא קבלת מיקרו-תרומות, בעלי אתרים\ ערוצי Youtube משאירים כתובת שבה אפשר להשאיר להם תרומות קטנות, ללא כל עלות על השליחה למדינה אחרת.

הורדת התוכנה http://www.bitcoin.org/

קבלת כמות קטנה של BTC לצורך הדגמה: http://freebitcoins.appspot.com/

אתר שעוקב אחרי המסחר במספר אתרים: http://bitcoinwatch.com/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

שמת לב שהקפצת דיון בן שנתיים? :P

ממממ.. כן, שמתי לב, אבל הדיון הזה מתחבר יפה למאמר שפרסמתי, ונראה לי נכון לחבר דיון ישן למאמר חדש, ככה בזרימה טבעית כמעט.

והנה, פתחתי פתיל חדש בנושא כדי לא להקפיץ את הדיון שוב: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=554865.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...