עבור לתוכן

שאלה במתמטיקה 005

Featured Replies

פורסם

גם כל קשר בין הרעיון שלך לחלק תעודות חסרות תועלת בתור כרטיס כניסה לעולם הייטק אין שום קשר למציאות, אז מה?

  • תגובות 35
  • צפיות 2.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לדעתי אתם קצת מפספסים את הנקודה.

הרעיון הוא לא לתת לאנשים את הידע שנדרש בשוק העבודה כרגע, אלא לתת לאנשים מקסימום כלים כדי שיוכלו למצות את הפוטנציאל העתידי שלהם.

השווי של עבודה "שחורה", מבחינת הערך הכלכלי והתרומה לטווח ארוך, הוא תמיד נמוך יותר מהשווי של עבודה מחקרית או של יזמות שמנסה לפרוץ דרך (מכאן - מחדשת).

למדינה, כגוף שאמור לדאוג לאינטרסים לזמן ארוך של האזרחים שלה, כדאי מאוד להעביר כמה שיותר אנשים מעבודה "שחורה" לעבודה מחדשת, מכיוון שזה מה שמאפשר, בטווח הארוך, לשפר את הכלכלה, רמת החיים, והיכולת התחרותית של כלל הציבור.

לדעתי, לייצר טכנאים זה בזבוז, כי הם לומדים לתחזק ציוד או לעשות עבודה שבסופו של דבר מתיישנת מאוד מהר, והערך שלה לטווח ארוך הוא נמוך ושואף לאפס.

לדוגמא - יש הרבה פחות חנויות לתיקון מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, שענים, סנדלריות, וכו' - נהיה יותר זול לייצר מאשר לתקן.

עכשיו, לגבי רמת הלימודים בארץ בתיכונים:

המתמטיקה תקועה במאה ה18, הפיזיקה במאה ה19- ובקושי בתחילת המאה העשרים, ההיסטוריה היא מאוד צרה ואתנוצנטרית, והלימודים במדעי המחשב נגמרים פחות או יותר בסינטטיקה, ואולי בקושי מגיעים לאיזה עץ בינארי. בכל מקרה, גם במתמטיקה, בפיזיקה ומחשבים, הדגש הוא תמיד על פתירת בעיות חישביות די מינמאליות. לפחות האנגלית היא אכשהו בסדר.

לצורך העניין - עשיתי בזמנו בגרות בפיזיקה/ מחשבים / מתמטיקה 5 יח"ל, וחטפתי את השוק של החיים שלי כשהגעתי לאוניברסיטה, וזה היה המצב של פחות או יותר כולם בסמסטר הראשון (חוץ משלושת הגאונים התורנים - reference!!!)

פורסם

גם כל קשר בין הרעיון שלך לחלק תעודות חסרות תועלת בתור כרטיס כניסה לעולם הייטק אין שום קשר למציאות' date=' אז מה?

[/quote']

אני לא מדבר על חלוקת תעודות בכלל אלא על מסלולים טכנולוגיים בכללי.

אתה צריך להפסיק להתפלצן צביקה ולספר לי כל שנייה כמה שכל דבר שהוא לא פיתוח הוא לא היי-טק.

מדברים על "עבודה בחברת היי-טק" בתפקיד שהוא לא מזכירה (כי אני יודע שתיטפל לזה עוד שנייה) ולגעת בטכנולוגייה גבוהה כל רגע.

היי-טק זה לא מושג פרטי של כמה מתכנתים פלצנים שחושבים שזה שהם כתבו כמה שורות קוד נותן להם בעלות על התחום הזה.

לצורך העניין זה גם אותם מיליון אנשי תמיכה בדרגים שונים,מנהלים ואנשי אינטגרציה ו-QA שצריכים לטפל בשגיאות שאותו מפתח מטומטם יצר בעת שכתב את הקוד. העיקר ש"הוא יצר היי-טק" והלך ? אתה מזכיר לי ריבים של ילדים בסגנון "קרבי, שווה יותר מג'ובניק".

פורסם

הפואנטה היא שגם היום יש יותר מידי אנשים עם תעודות, ואם תתחיל לחלק אותן כמו זבל בתיכון (כי רוב ההסמכות הבסיסיות לא כל כך מורכבות) אז הן לחלוטין יאבדו את הערך שלהן (שגם היום הוא די נמוך).

מעבר לכך, אין ויכוח על זה שבתחום הייטק הכל מתפתח בקצב מאוד מהיר. תחשוב שמישהו מסיים תעודה בבית הספר, הולך ל-3 שנים צבא ואחרי זה ישר מנסה להתקבל לחברת הייטק. אפילו אם הוא שולט בחומר של ההסמכה היא לא שווה כלום כי היא נכונה ל-3 שנים קודם במקרה הטוב.

יש מבין?

פורסם

הרעיון הוא לתת עוד מגמות בתחום המחשבים כבר בתיכון מבלי לסטות לכיווני מחשבה של שווה או לא שווה. זה טיפשי להגביר מקצועות רק כי אין לך משהו אחר מעניין.

אני לדוגמה הגברתי לחמש יחידות 3 מקצועות: אנגלית, גאוגרפיה ומערכת החיסון בביולוגיה פשוט כי שיעמם אותי להגביר את כל השאר וזה לא עניין אותי.

אולי אם היה משהו נורמלי לבחור בתחום המחשבים בשנת 2000 כשהייתי צריך לבחור מגמות(ולא היה לי אז טכ"מ) הייתי ממשיך בתחום גם לתוך הצבא.

עוד דוגמה. חבר שלי שגדל יחד איתי בכלל לא התגייס כי לא למד מחשבים בבית הספר ואפילו לא רצו למיין אותו למבחנים במודיעין כי לא אותר מראש ולא למד משהו בתחום והבחור אחד ההאקרים המבריקים בארץ שעזב מאז לחו"ל ומאוד מצליח כיום. ככה שגם הצבא פספס. לכן אני אומר שזו שרשרת טעויות שכזאת.

אגב,למה "פער של 3 שנים" ?

אותם אנשים שילמדו את המגמות שהם רוצים ללמוד בתחום המחשבים(גם ככה הם מעטים), רובם ימשיכו בתחום גם בצבא בקורסים בחיל הקשר והמודיעין אם הם באמת אוהבים את החומר.

CCNA ודומיו לא יינתנו "סתם ככה", הם יינתנו בדיוק כמו לכל אחד אחר לאחר מעבר מבחנים ואין בזה כל רע.

חוץ מזה, מה זה "השוק יהיה מלא אנשים עם הסמכות" ? אז מה, עוד לא ראיתי אף מעסיק שקיבל אותי רק כי הייתה לי הסמכה שקר כולשהו.

בכל מקום דורשים ידע מקצועי ואם מישהו עשה CCNA בתיכון ולא יודע כלום, הוא לא יתקבל לעבודה יוקרתית גם לאחר הצבא אז האיזון יישמר.

בכלל משהו לגבי הסמכות. השוק לא "מוצף" ולא שום דבר, זה רק נראה ככה. כל המשרות שאני פרסמתי ומאות הקו"ח שקיבלתי לא היו "מלאי CCNA או MCSA או MCSE" וכדומה... אל תשכחו שגם אלו שלומדים במכללות, מ-20 אנשים בכל קורס אולי 5 יסיימו את כל המבחנים בסוף.

ראיתי את זה קורה בכל מכללה בה למדתי בכל קורס וגם חבריםש עדיין לומדים מדווחים על אותן תוצאות. אנשים סתם עושים קורסים אלוהים יודע למה...

פורסם

מדובר פה על בעיה הרבה יותר גדולה, והיא הצפה של אנשים בעלי מקצועות אקדמיים, לפעמים מיותרים.

אלכס צודק בכך שצריך להוסיף מקצועות ומסלולי טכנולוגיה ותומכי טכנולוגיה, היום יש יותר מדי אנשים בעלי תואר אקדמאי.

ההיי טק והצבא זקוקים לאנשים תומכי טכנולוגיה רבים, והמדינה צריכה שבאוניברסיטאות ילמדו אלה שהכי מתאימים לכך, לפיתוח הטכנולוגיה.

כך יוכלו להשקיע הרבה יותר במפתחי הטנולוגיה וברמת החינוך, ולתת אפשרויות תעסוקה הולמות לאלה שלא יעסקו בכך.

ניתן לראות דוגמה של אחת מהארצות המתקדמות בעולם שיודעת ליישם את הרעיון במלואו, למרות שבכל מקרה הם פחות יצירתיים מהישראלים:

קצת על החינוך בסינגפור:

"המיון למגמות לימוד בבית הספר מתחיל כבר בכיתה ד'. עם התקדמות התלמיד בלימודיו הוא ממוין לקבוצות ממוקדות יותר, כאשר עם הזמן היכולת לעבור מקבוצה לקבוצה נעשית מוגבלת יותר ויותר. התחרותיות גבוהה, וכך גם השאיפה להצטיינות. בשנת הלימודים העשירית על התלמידים לעבור בחינה מסכמת אחת. הנכשלים בבחינה לא יורשו להמשיך בלימודיהם, וחלקם עוברים לבתי ספר למקצועות טכניים, וחלקם חוזרים על הבחינה שוב. בסוף לימודי התיכון על התלמידים לעבור בחינה מסכמת שתקבע האם יוכלו ללמוד באוניברסיטה בסינגפור. מאחר שהביקוש ללימוד באוניברסיטאות בסינגפור גבוה, רבים בוחרים ללמוד באוניברסיטאות בחו"ל."

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים