להזהר מרכישת ניידים של DELL ?? - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להזהר מרכישת ניידים של DELL ??


Old Cat

Recommended Posts

התפרסמה ידיעה המצביעה על אפשרות שהשירות שלהם מתדרדר וגולש לתחומים רעים ומרחיקי לקוחות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3757504,00.html

ידוע לכם?

להזהר מרכישת DELL?

היות והאתר נהנה מפירסום של עסק המבוסס בעיקר על

מכירת , המציע (ונכון שכך וטוב שכך) גם מכירה ללא , מענין אם יהיה להם משהו אינטליגנטי ועניני להוסיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שום דבר לא חדש,

היו הרבה תלונות על המעבדה הקודמת של (CPM) ויש הרבה תלונות על המעבדה החדשה (יעל).

כנראה החברה בוחרת את המעבדות שלה לפי המחיר הזול ביותר בלי התייחסות לרמת השירות ללקוחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבחור הזה, שבעקבותו פורסמה הידיעה, טוען שהוא פנה אליהם, והם לא הסכימו לטפל בו מבחינת מערכת ההפעלה, כשהתקלה היא חומרתית.

הוא לא הקשיב לי, והוא לא ניסה לפנות בעצמו למעבדה כמו שאני עד היום עשיתי.

ובכלל הכתבה הזאת לא נכונה ומכפישה את , מאחר ובאתר של מפורסמים מערכות ההפעלה המאושרות לכל מחשב ומחשב, אז הטענה בכתבה לא נכונה, ואם לדל יש קצת שכל, אז הם יתבעו אותם על הוצאת דיבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה לא מעט אנשים "קטנים" שקנו מחשבים של דל, ולמרות שלפעמים השירות לא משהו, עדיין לא נתקלו באטימות הזאת שYNET פרסמו שם.

YNET לא דאגו לאמת את הדברים, ות'אמת נורא מוזר שהם פרסמו את הנושא הזה מהר כל כך, אין לי בעיה לתת לכם את הלינק לדיון המקורי של המקרה הזה, ואז תבינו למה אני אומר מהר.

כנראה שיש להם אינטרס כלשהו לפגוע בדל.

עריכה:

הנה הלינק

http://forum.bgu.co.il/index.php?showtopic=249473

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין על מה הויכוח, זה שחור לבן.

לבחור יש בעית חומרה אז זה לא משנה מה מותקן לו על המחשב צריך לטפל לו בבעית החומרה במסגרת האחריות.

הוא אומר שזה קורה לו גם בלינוקס וגם ב- XP, אז כנראה שזה לא איזה בעיית תוכנה שמאמצת את ה- CPU ללא הפסקה.

קניתי מספר מחשבים מדל שבאים רק עם ויסטה וללא "תמיכה" ב- XP ללא מערכת הפעלה ושמתי עליהם XP (חוקי למהדרין), כולם עבדו ללא רבב.

בקהילה שבקישור למשל יעזרו לך למצוא דרייברים (רובם כבר מפורסמים), כמעט לכל מחשב שקיים לכל מטרה שהיא (לינוקס, ויסטה<->XP<->7).

http://forum.notebookreview.com/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שלו היא לא בעיית , היא בעיית חומרה.

אבל כשאתה מתקשר לתמיכה טכנית טלפונית, הם רוצים לנסות לבדוק ולאתר את התקלה בעצמם, ואפילו לנסות לפתור אותה, וברגע שאתה מתקין , שהם לא סיפקו את הדרייברים המתאימים לה לדגם הספציפי של המחשב הזה, זכותם המלאה לא לבדוק את המחשב, והלקוח צריך לקחת את המחשב למעבדה ששם יבדקו אם מדובר בתקלת חומרה או לא.

הוא בחר לא ללכת למעבדה.

pet4a זכותה של חברה לא לתת תמיכה למוצר שקנית לא משנה בכמה כסף, כל עוד לא השתמשת במוצר כפי שהם מאפשרים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שלו היא לא בעיית דרייברים, היא בעיית חומרה.

אבל כשאתה מתקשר לתמיכה טכנית טלפונית, הם רוצים לנסות לבדוק ולאתר את התקלה בעצמם, ואפילו לנסות לפתור אותה, וברגע שאתה מתקין מערכת הפעלה, שהם לא סיפקו את הדרייברים המתאימים לה לדגם הספציפי של המחשב הזה, זכותם המלאה לא לבדוק את המחשב, והלקוח צריך לקחת את המחשב למעבדה ששם יבדקו אם מדובר בתקלת חומרה או לא.

הוא בחר לא ללכת למעבדה.

pet4a זכותה של חברה לא לתת תמיכה למוצר שקנית לא משנה בכמה כסף, כל עוד לא השתמשת במוצר כפי שהם מאפשרים...

לא מדויק.

המכשירים של דל נמכרים גם ללא מערכת הפעלה, רשמית ועם אישורי אחריות של דל בכל הנוגע לחומרה. מכך שבחירת מערכת הפעלה היא בידי הלקוח, והגישה של "לא חובתם לתת אחריות אם השתמשת במוצר לא כפי שהם מאפשרים" אינה רלוונטית. כמובן שניתן לבחור ולקבל עם מערכת הפעלה. יש קבוצה שלמה של מכשירים שחברת דל, משיקולי "עשיית כפיות" עם מיקרוזיפט, מוכרת רק עם ויסטה ולא עם , ובאתר שלהם מוצעים, לפי דגם המכשיר, דרייברים רק לויסטה. למרות זאת חנויות (כולל אחת מפורסמת שיש הפניה אליה באתר של דל ישראל וגם כאן באתר הזה מפרסמת הרבה מאד ) שמציעות את אותם דגמים בדיוק עם מערכת , ומסבירים שהם יודעים והשקיעו מאמץ באיתור הדרייברים המתאימים מאתר דל על פי הרכיבים המותקנים. זאת אומרת שאם מותקן כרטיס מתאם רשת אלחוטית מסוג ודגם מסוים, ובאתר דל יש דרייבר בשבילו אבל בעמוד של דגם מחשב אחר , אז אין סיבה סבירה שלא יתאים גם למכשיר שבמקור לא מוצעים בשבילו דרייברים כאלו.

כדי לקבל שירות במעבדה יש קודם להתקשר למרכז השירות ביוון (כן, המספר הזה מוביל בעלות של שיחה מקומית אל מרכז מזה"ת ומזרח אירופה היושב ביוון) ולפתוח קריאת שירות. המעבדה כאן - יעל - לא מוכנה לקבל במסגרת האחריות אלא רק לאחר קריאת השירות כי כך הם מכוסים באישור קיום האחריות. אם הגברת שם (פעם אחרונה שדיברתי איתה סיפרה שהיא ישראלית לשעבר הנשואה ליווני באתונה) קיבלה קריאה בתקלה שיכולה להיות תקלת חומרה ללא קשר לתוכנה, והיא רואה שהדגם הזה נמכר רשמית על ידי דל עם ויסטה, וחברת דל מציעה בשבילו באתר שלה דרייברים רק של ויסטה, ובגלל זה היא סירבה לפתוח לו קריאת שירות כי אמר לה שיש לו מערכת , היא עשתה מעשה גרוע מאד ומעיד על ליקוי בשירות של בישראל. ממילא האחריות שלהם לא תקפה למערכת הפעלה, גם אם הם עצמם מכרו מחשב עם מערכת מותקנת האחריות עצמה רק לשיחזור למצב בו נמכר המחשב (שחזור המחיצה מקובץ ה IMAGE ) ולא כל דבר הקשור לתקינות או לשלמות מערכת ההפעלה.

כהערת שוליים יצויין כי חברת הפסיקה לאחרונה לעבור במודע על החוק בכל הנוגע לאי מתן תעודת אחריות, וכך גם אותה חנות המתמחה במכירת מוצרי . חבל שזה לקח להם כל כך הרבה זמן להבין שצריך לכבד חוק גם אם הוא לא נוח להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OLD CAT, יפה שאתה מסלף את מה שאני אומר.

אני לא אמרתי ש"לא חובתם לתת אחריות" אלא ש"לא חובתם לתת תמיכה למוצר" כשבתגובה עצמה דיברתי על תמיכה טלפונית.

וכמה אתה יכול לשקר בתגובה אחת?

המחשב שלי היה עד היום 3 פעמים במעבדה, בלי לפתוח אפילו קריאה אחת בתמיכה הטכנית של ...

אין סיבה להתקשר אליהם סתם, במידה ואתה יודע מה הבעיה, פשוט קח את המחשב למעבדה, תאמר להם את הבעיה, והם יתקנו אותה.

עד עכשיו, כל רכיב שאמרתי להם שהוא תקול, הם החליפו במקום, בלי לשאול שאלות מיותרות, ולכן הסיפור הזה הוא שיקרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הגברת שם (פעם אחרונה שדיברתי איתה סיפרה שהיא ישראלית לשעבר הנשואה ליווני באתונה) קיבלה קריאה בתקלה שיכולה להיות תקלת חומרה ללא קשר לתוכנה, והיא רואה שהדגם הזה נמכר רשמית על ידי דל עם ויסטה, וחברת דל מציעה בשבילו באתר שלה דרייברים רק של ויסטה, ובגלל זה היא סירבה לפתוח לו קריאת שירות כי אמר לה שיש לו מערכת אובונטו, היא עשתה מעשה גרוע מאד ומעיד על ליקוי בשירות של דל בישראל. ממילא האחריות שלהם לא תקפה למערכת הפעלה, גם אם הם עצמם מכרו מחשב עם מערכת מותקנת האחריות עצמה רק לשיחזור למצב בו נמכר המחשב (שחזור המחיצה מקובץ ה IMAGE ) ולא כל דבר הקשור לתקינות או לשלמות מערכת ההפעלה.

עם זה אני מסכים. מתפקידה לפתוח קריאה לתקלת חומרה לכל לקוח שטוען כי יש לו תקלת חומרה, ולהפנות אותו למעבדה, וזאת היא חייבת לעשות בלי שום קשר למערכת ההפעלה או לתוכנות המותקנות על המחשב.

בלי קשר לכך, מתפקידה להבהיר ללקוח שהם לא תומכים במערכת ההפעלה שלו או התוכנות שלו, והיא לא מחויבת לתת שירות בנושא זה, לא בטלפון ולא במעבדה.

יכול להיות שהם לא מספקים תמיכת תוכנה בכלל, גם אם קנית מערכת הפעלה ישירות מהם. זו גם זכותם. אבל לסרב לפתוח קריאה לתקלת חומרה? בהחלט נשמע כמו מקרה של נציגת שירות שלא מכירה את הנהלים, כי קשה לי להאמין שאלה הנהלים של . זה פשוט לא הגיוני ואף חברה לא תתנהל ככה.

בסופו של דבר, לקוח שמתקשר לשירות לקוחות לא תמיד יודע את המילים הנכונות שיש לומר כדי לקבל את השירות שהוא רוצה, ולכן זה באחריות של אנשי התמיכה להיות מספיק מקצועיים כדי להכיר את הנהלים, ולכן אני כן רואה את ההתנהלות של כלקויה במקרה זה.

אני יכול לתת דוגמה אחרת מהניסיון שלי עם לנובו/IBM. בתור אחד שקונה וקנה ומחזיק וטיפל בניידים רבים שלהם, אני מכיר את הנהלים שלהם טוב מאוד. כמה פעמים יצא לי להחליף במסגרת האחריות צורבים תקולים. צורב נחשב ל-CRU (Customer replaceable unit) והנוהל של לנובו במצב זה הוא לשלוח לך צורב חילופי עם שליח, שימסור לך את החדש וייקח את הישן. ברוב המקרים הם פשוט מקשיבים לתאור הבעיה ואומרים "נוציא לך צורב חדש עם שליח". אבל פעם אחד נפלתי על כמה חבר'ה משירות לקוחות שכנראה לא ידעו מה הנוהל וטענו שאני חייב להביא את המחשב למעבדה לבדיקה, והם לא יכולים לשלוח לי את הצורב כי אין לי "שירות שליחים" (מה שבאמת אין לי ולא קשור ל-CRU). רק אחרי שדיברתי עם איזה 3 נציגות, אחת מהן ביררה את הנושא עם מנהל/ת והודתה שצדקתי.

לו במקומי היה לקוח שלא בקי בפרטים אלה, הוא לא היה מקבל את השירות שהוא זכאי לו לפי האחריות.

מכל התיאורים, נראה לי שהמקרה פה דומה למדי.

כהערת שוליים יצויין כי חברת דל הפסיקה לאחרונה לעבור במודע על החוק בכל הנוגע לאי מתן תעודת אחריות, וכך גם אותה חנות המתמחה במכירת מוצרי דל. חבל שזה לקח להם כל כך הרבה זמן להבין שצריך לכבד חוק גם אם הוא לא נוח להם.

זה לכשעצמו די בולשיט. אין משמעות לתעודת האחריות, גם ככה בודקים לפי מספר סידורי ואף פעם לא דורשים להציג שום תעודה ושום חשבונית. כך זה גם אצל לנובו וגם אצל , ואני מניח שאצל רבים אחרים.

וכמה אתה יכול לשקר בתגובה אחת?

המחשב שלי היה עד היום 3 פעמים במעבדה' date=' בלי לפתוח אפילו קריאה אחת בתמיכה הטכנית של ...

אין סיבה להתקשר אליהם סתם, במידה ואתה יודע מה הבעיה, פשוט קח את המחשב למעבדה, תאמר להם את הבעיה, והם יתקנו אותה.

[/quote']

שמתי לב שאמרת מספר פעמים שפנית ל-CPM, ופה מדובר על "יעל פתרונות". בסופו של דבר אלה מעבדות שונות, ויכול להיות שהם עושים דברים בצורה שונה. מוצדק או לא, אני לא יכול לומר, אבל בהחלט יכול להיות שזה מה שעושה את ההבדל בין חוויות השירות שלך לשל אחרים, ואין סיבה להאשים אותם בשקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לכשעצמו די בולשיט. אין משמעות לתעודת האחריות, גם ככה בודקים לפי מספר סידורי ואף פעם לא דורשים להציג שום תעודה ושום חשבונית. כך זה גם אצל לנובו וגם אצל HP, ואני מניח שאצל רבים אחרים.

לא כך, ולא רלוונטי לנהלים ולסידורים שכל חברה מסדרת לעצמה לפי החשק של מנהליה. הם יכולים לבדוק מה שרוצים ולא לבקש תעודת אחריות, אבל יש חוק והוא ברור. אי קיום חוק בגלל שמישהו החליט שזה לא בשבילו וחסר משמעות כי ממילא רשום אצלהם במחשב, זה בפירוש מעשה המנוגד לחוק. מי שלא נותן תעודת אחריות ובה מצויינים דברים הנדרשים לציון בתעודה כזו הוא עבריין. חברה שבאופן ממוסד ומתמשך במתכוון עושה זאת כדי להראות שהם מעל החוק - היושר של מנהליה מפוקפק בעיני.

ועוד משהו על האחריות: בתעודת האחריות של מחשב כזה שנרכש לפני שבוע נכתב כי האחריות אינה בינלאומית של אלא בישראל בלבד של המעבדה שלהם כאן (לידיעת הנוסעים לחו"ל וחושבים ששם יתקנו להם משהו בעת הצורך)..

בבדיקה באתר של לפי תווית השירות מסתבר כי המחשב נרכש ויובא לישראל עם אחריות לחלפים בלבד והיא התחילה חודש וחצי לפני הרכישה. בשיחה עם נציג בחו"ל הסתבר כי האחריות מתחילה שבוע או 10 ימים מהיציאה מהמפעל, והיקפה בהתאם למה שנרכש על ידי הנציג בארץ היעד. מכך מסתבר שלכאן מיבאים באחריות מופחתת כדי לחסוך בהוצאות ולוקחים על עצמם עלות העבודה. היות והחוק דורש אחריות לשנה הרי שהם חייבים לתת תעודה כזו שתאשר האחריות לשנה מהרכישה, כאשר מועד הרכישה יכול להיות גם חודשיים אחרי שהמכשיר יצא מהמפעל ולמעשה נותרו לו רק 10 חודשי אחריות.

וגם בהקשר זה: לפני 4 שנים נרכש באילת בחנות של רשת די ידועה מחשב שהיה אז מתקדם ויקר למדי. עם השנים נדרש משהו שלא במסגרת הטיפול השגרתי, בוודאי לאחר כל כך הרבה זמן. בדקתי לפי תווית השירות SERVICE TAG ומסתבר שבמערכות DELL לא מופיע כלל ככזה שנמכר בישראל. טעות, טועים, טעינו. טעויות קורות תמיד. פניתי לנציגות DELL בישראל וביקשתי עידכון נתונים, טוב שהיתה עדיין ברשות הלקוח החשבונית המקורית. אם היה צריך שירות במסגרת האחריות לא היה מקבל עד שלא יוכח לשביעות רצונם שזה נמכר על ידם. תעודה מתאימה כחוק היתה פוטרת הלקוח מהויכוח.

[br]פורסם בתאריך: 7.08.2009 בשעה 21:24:25


OLD CAT, יפה שאתה מסלף את מה שאני אומר.

אני לא אמרתי ש"לא חובתם לתת אחריות" אלא ש"לא חובתם לתת תמיכה למוצר" כשבתגובה עצמה דיברתי על תמיכה טלפונית.

וכמה אתה יכול לשקר בתגובה אחת?

המחשב שלי היה עד היום 3 פעמים במעבדה, בלי לפתוח אפילו קריאה אחת בתמיכה הטכנית של ...

אין סיבה להתקשר אליהם סתם, במידה ואתה יודע מה הבעיה, פשוט קח את המחשב למעבדה, תאמר להם את הבעיה, והם יתקנו אותה.

עד עכשיו, כל רכיב שאמרתי להם שהוא תקול, הם החליפו במקום, בלי לשאול שאלות מיותרות, ולכן הסיפור הזה הוא שיקרי.

חביבי,

לרגע חשבתי שאתה סטודנט במדעים מדויקים/הנדסה.

למה אתה כותב בניסוח כזה? גם אם הבנתי אותך אחרת משהתכוונת, יש הבדל בין זה לבין לשקר. מזמן כבר לא האשימו אותי בחוסר יושר, ואינני חושב שיש לך לא יסוד ולא זכות לכך. כאשר משקרים פירושו שעושים זאתץ במודע שהדברים לא נכונים. יפה שאתה חושב שאני לגמרי מטומטם, שהרי רק מטומטם ינסה לשקר בדבר שניתן לראותו אותו בשירשור ההודעות הזה.

ולפני שאתה מאשים מישהו בשקר, הרי שניתן גם לומר שאתה השקרן בהסתמך על אפשרות אינטרס כספי לאור הרכישות שלך של מוצרי . לא שאני חושב כך, ואינני טוען זאת, אלא שים לב שלחרב הזו של האשמות כאלו יש להב חדה לא רק מצד אחד.

אתה עם נסיון מסוים במעבדה מסוימת, שאולי וסביר הנהלים עימה אחרים או באה לקראתך כדי לחסוך בביורוקרטיה למרות שזו לא חובתם. אתה עם מעבדה אחת של המפיץ, אני מדבר על נסיון עם מעבדת השירות שנותנת היום שירות למוצרים הללו. אתה צריך שאסרוק ואראה לך את הכתוב בתעודת האחריות של מה ההנחיות לקבלת שירות? אם אעשה זאת תאמין שהם דורשים את זה? או שאולי תמשיך לכנות אותי שקרן כי זה לא מתאים לתיאוריה שלך? שאתקשר שוב למרכז שלהם ביוון ואקליט את השיחה על נהלי קבלת סיוע כדי שתרגע?

ולענין עצמו:

כאשר כתבת "תמיכה" המשמעות שזה כולל כל סיוע, בין לתקופת האחריות ובין אם לאו, כולל בתחום אשר אמור להיות מכוסה במסגרת האחריות. כך אני רואה את המושג תמיכה, במשמעות המורחבת שלו. ההיקף והתוכן של התמיכה אלו כבר דברים אחרים. בוודאי שהם לא חיבים לתמוך בעניני מערכת ההפעלה - גם לא זו שהותקנה על ידם כיוון שהלקוח משנה בה דברים מדי יום - אבל הם כן חייבים לתמוך במרחב המחוייבות במסגרת האחריות שלהם (בחומרה).

הבנת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמתי לב שאמרת מספר פעמים שפנית ל-CPM, ופה מדובר על "יעל פתרונות". בסופו של דבר אלה מעבדות שונות, ויכול להיות שהם עושים דברים בצורה שונה. מוצדק או לא, אני לא יכול לומר, אבל בהחלט יכול להיות שזה מה שעושה את ההבדל בין חוויות השירות שלך לשל אחרים, ואין סיבה להאשים אותם בשקר.

דרך אגב, בזמנו שפתחתי את דיון השנאה נגד CPM, היה בחור שהיה צריך לכתוב אחד נגד יעל, אבל הוא התקפל בסוף, והוא היה לוקח את המחשב שלו למעבדה בלי פתיחת תקלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...