האם ניתן ליצור מתכת מחול? - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ניתן ליצור מתכת מחול?


Guarding angel

Recommended Posts

וואו... איזה קביעה נחרצת ממישהו שאין לו מושג על מה הוא מדבר...

לנושא- תלוי למה אתה מתכוון כשאתה כותב "חול"...

אם מדובר על חול כמו בחוף הים אז קרוב לוודאי שלא (אם כי יש מקומות שבהם החול מכיר ריכוז גבוה של אלומינה\ ספיר ואפשר לזקק ממנו בדרך לא דרך אלומיניום).

אם מדובר בחול שהגיע ממקום שמעושר במתכת מסויימת (ממכרה, לדוגמא) אז הוא נקרא "עופרה" וממנו מזקקים את רוב המתכות השימושיות.

בנוסף יש חול שהוא בעצם מלח (מלח- תרכובת שמכילה בין השאר יוני מתכת- בד"כ אלקאלית, וזה לא רק מלח שולחן)\ מלח שנראה כמו חול, שגם ממנו אפשר לזקק את המתכת בתהליך אלקטרוליטי...

חול כמו בים מכיל ריכוז גבוה של סיליקה- שממנו אפשר לזקק סיליקון (גם בדרך לא דרך), אבל סיליקון מוגדר כמוליך למחצה (מספיק קרוב למתכת :P)

בכול אופן, "חול" זה הגדרה כללית מידי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בריאקציות גרעיניות למינהן, יתכן וניתן יהיה להפיק מתכת גם מחול ים. הבעיה שלא תוכל לעשות זאת על פני כדור הארץ נכון להיום.

בריאקציות כימיות תוכל להפיק יסוד כלשהו מחומר אחר, רק אם היסוד מצוי שם מלכתחילה. חול ים הנפוץ בארצינו אינו מכיל מתכות, לכן התשובה היא שלילית. אך כפי ש-IG ציין, חול זו מילה כללית למדי, וישנם חולות שכן מכילים מתכות - מהם כן ניתן להפיק מתכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הא?

תגדיר ריקאציה גרעינית, בסופו של דבר מכל אטום אפשר לייצר כל חומר שתרצה, כבר ייצרו כמויות מזעריות של זהב ע"י הפצצה של כספית בפרוטונים.

לזקק מתכת מעופרה זה לא בדיוק ריאקציה כימית, החומר כבר נמצא שמה, אתה לא מייצר אותו, אם מדובר במתכות אלקליות בד"כ הם כבר בתרכובת אחרת ושמה צריך להפריד אותם, שאר המתכות נמצאות בצורה הטבעית שלהם בעופרה ככה שכל מה שצריך זה להפריד אותם בדרך הישנה - חום והרבה ממנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לא מדוייק (אפילו די לא נכון...)

בעופרות המתכת נמצאת במצב של תחמוצת במיקרה הטוב ובמצב של תרכובת עם חומרים אחרים במיקרה הפחות טוב... כדי להפיק ברזל לדוגמא מחממים את העופרה בייחד עם משהו שנקרא קוקס- שזה משהו כמו פחם... הקוקס סופח את החמצן ומשאיר את הברזל... זה רק שלב אחד בתהליך ההפקה, אבל זה דוגמא טובה לזה שגם פה יש תגובה כימית ולא סתם סינון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...