עבור לתוכן

האם זה אפשרי\מעשי - מנוע מגנטי

Featured Replies

פורסם

אני לא ראיתי את הסרטון שצירפת, אבל משתמשים בטכנולוגיה הזו כבר שנים:

א. ברכבות הרים מסויימות בעולם משתמשים בכזה "מנוע" ע"מ להניע ולעצור את המתקן.

ב. יש קו רכבות שלם ביפן שמשתמש בכזה מנוע.

ג. אפילו ברכבת ישראל קיימת מערכת כזו שתפקידה לסייע בבלימת הרכבת.

יש 2 יתרונות ברורים למנוע מגנטי:

א. שקט - המנוע שקט לחלוטין.

ב. אין חיכוך וכך אפשרי להשקיע פחות אנרגיה ע"מ להגיע לאותה התוצאה, כמו כן בגלל שאין חיכוך אין כמעט בלאי ל"מסילה" ועבודות תחזוקה כמעט ולא צריכות להתבצע.

בכל מקרה, מדובר באלקטרומגנטים, וככאלה הם צורכים לא מעט חשמל (לא מדובר פה על שבירת עיקרון הטרמודינמיקה...).

פורסם

החיסרון שהוא צריך להיות מחובר למקור חשמל . כיום מפתחים מנועים הייברידים לרכבות . אם המנוע מספיק חזק אפשר להשתמש בו בלווינים סביב כדור הארץ . אבל זה בתאוריה

פורסם
  • מחבר

על פי מה שאני ראיתי מסרטון נוסף ניתן להניע גלגל רק ע"י הצבת מגנט לידו ומדי פעם להרחיק את המגנט ולהחזיר. נראה כאילו עוצמת סיבוב הגלגל יכולה להפעיל מנגנון שיבצע את התנועה של המגנט הנוסף ללא צורף במקור חשמלי נוסף...

עריכה:

פורסם

שניהם עובדים על אותו עיקרון . ששני כוחות מנוגדים נמשכים זה לזה וזהים דוחים . יותר קל לבנות ולשלוט מערכת חשמלית שיוצרת שדה מגנטי מאשר לחבר מגנטים לאורך המסלול . ברכבת המסילה יוצרת שדה קבוע והרכבת יוצרת שדה מסתובב . מתי שהקטר רוצה לעצור הוא פשוט מחליש את הכוח למינימום . ואז הרכבת מרחפת במקום . בתאוריה אפשר לנצל את הכוח האלקטרומגנטי של כדור הארץ לרחף עליו . אבל בשביל זה צריך מנוע חזק והשדה לא יצור 'קרינה מייננת' כדי שאנשים יוכלו לנסוע עליו .

תרמודינמיקה תקף יותר במנועי דחיסה ויניקה (בוכנות וסילון ) וכאן זה יותר הכוח אלקטרומגנטי . אבל ברכבות מגנטיות עובדות על שניהם

פורסם

על פי מה שאני ראיתי מסרטון נוסף ניתן להניע גלגל רק ע"י הצבת מגנט לידו ומדי פעם להרחיק את המגנט ולהחזיר. נראה כאילו עוצמת סיבוב הגלגל יכולה להפעיל מנגנון שיבצע את התנועה של המגנט הנוסף ללא צורף במקור חשמלי נוסף...

עריכה:

מה שאתה מציע בעצם זה לבנות מכונה נצחית, וזה כמובן לא ממש אפשרי. במקרה הזה אתה תצטרך להשקיע עבודה בלהזיז את המגנט, כך שלא תקבל אקסטרה אנרגיה אלא להפך.

http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetual_motion

פורסם

^^^^

לא מדויק . בעצם הודגם אותו עיקרון שכדור הארץ מסתובב סביב עצמו וסביב השמש . בשני המקרים זה תוצאה של שני כוחות מתנגשים

פורסם

נכון, אבל כאן אתה לא מרוויח שום אנרגיה.

העניין הוא שאתה לא יכול ליצור מצב, כמו ש-gil28 תיאר שעל ידי האנרגיה המכנית שאתה מקבל מהסיבוב של הגלגל, אתה תוכל להזיז את המגנט, מה שיגרום לתאוצה מתמדת של הגלגל, כי כדי להזיז את המגנט תצטרך להפעיל כח שיבצע עליו עבודה.

פורסם

בנוסף, רכבות האצה מגנטיות משתמשים, כמובן, באלקטרו-מגנטים. פשוט כי לא ריאלי לבנות מסילות באורך מאות ק"מ שמבוססות על מגנט טבעי, שכן לא מדובר במחצב כל כך נפוץ, והם נחלשים עם הזמן.

פורסם

הם נחלשים מהר מאד עם הזמן תחת עבודה שכזו. הם גם לא כאלה חזקים. גם אם זה היה מחצב מאד נפוץ הם עדיין לא מתאימים

פורסם

ע"מ לייצר תנועה כלשהי צריכים להחליף בין המטענים של אותם מגנטיים (בתדרים מדהימים של 200-500 הרץ), דבר שאפשר לבצע רק עם אלקטרומגנטים.

פורסם

אני לא ראיתי את הסרטון שצירפת, אבל משתמשים בטכנולוגיה הזו כבר שנים:

ב. יש קו רכבות שלם ביפן שמשתמש בכזה מנוע.

לא ביפן יש רכבת שפועלת אל מוליכי על שהם חסרי היתנגדות חשמלית .

וכן מנוע מגנטי הוא אפשרי אבל לא כל כך כדאי (לרוב כמובן ).

פורסם

מה הקשר בין אחד לשני, כן, משתמשים במוליכי על וכן, הרכבת הזו פועלת בעזרת "מנוע" מגנטי.

זה כמו שתגיד הרכבת לא משתמשת במנוע מגנטי, היא משתמשת במחשבי על...

ולפני שאתה מגיב לי, בבקשה תקרא טיפה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train

אגב, מוליכי על חסרי התנגדות (או בעלי התנגדות נמוכה מכדי למדוד) רק בטמפרטורות נמוכות מאוד (החל ממינוס 196 מעלות וצפונה).

פורסם

כל חומר פרומגנטי כמו מתכת ניתן להפוך למגנט קבוע זו לא הסיבה שלא משתמשים במגנטים קבועים במסילות הנ"ל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים