עבור לתוכן

השיטה הטובה ביותר לדפוק חנות שלא החזירה את כל הכסף בגין מוצר שהוחזר כדין

Featured Replies

פורסם

כמו שאתם יודעים כל בעל חנות חייב להציב שלט בולט לעין בצמידות למקום התשלום(הקופה) המפרט את מדיניות ההחזר של החנות.

במידה ואין שלט שכזה,אזי חל החוק הכללי המחייב את העסק להחזיר את הכסף באותה צורה בה הוא שולם (אם שולם במזומן אז ההחזר יעשה במזומן

ואם בכרטיס אשראי אז ההחזר יעשה בזיכוי הכרטיס)וזאת במידה והמוצר הוחזר תוך 7 ימים מיום קנייתו כשהוא תקין ,שלם ובאריזתו המקורית.

במקרה כזה אסור לגבות קנס\עמלה\אגרה כלשהיא בגין ההחזר וכל הכסף חייב להיות מוחזר.

יש מספר יוצאים מהכלל כמו מוצרים שניתן לשכפל בקלות כמו דיסקים של מוסיקה\תוכנות\סרטים או מוצרים שנתפרו\הוכנו והורכבו על פי דרישת

הלקוח כמו חליפה שנתפרה על פי מידות גופו של הלקוח או כמו מחשב שלם שהורכב על פי מפרט הלקוח.

כל זה טוב ויפה אבל מניסיוני בבית המשפט לתביעות קטנות,אם אין לך הוכחות מוצקות לטענותייך אזי דינה של תביעתך היא להידחות.

בדרך כלל כשאתם עומדים מול המוכר בחנות ,מדובר בשכיר ולא בבעל העסק(שבדרך כלל מעדיף לבלות בבית הקפה הקרוב).

להבטחות בעל פה של המוכר(שלרוב מקבל עמלה על כל מכירה) אין הרבה ערך וגם אם תקליטו את השיחה שבה הוא נשמע בבירור,

כשהוא מתחייב שתקבלו את הכסף חזרה בתנאים מסוימים ,, לא מבטיח שתזכו בתיק מפני שלבית המשפט לתביעות קטנות אין את

הזמן הסבלנות והרצון להקשיב להקלטות ,אפילו קצרות ובדרך כלל לא יאפשרו לכם כלל להשמיע אותה באולם הדיונים .

מניסיוני "הצנוע" רק התחייבות בכתב או צילום משכנעים ברוב המקרים את השופט.

הבעיה שאותו איש מכירות ,כמעט לעולם לא יסכים לתת לכם התחייבות כזאת בכתב מפני שהוא חושש שהוא "יקבל על הראש " מבעל העסק.

מצד שני גם לצלם את השלט(או את העדרו מה שעדיף ללקוח ,מפני שאז העסק כפוף לחוק ההחזר הכללי ) המפרט את מדיניות ההחזרה ,

אנשי המכירות לא מאפשרים בטענה התמוהה והמגוחכת ש:"אסור על פי החוק לצלם בשטח פרטי ללא אישור של בעל העסק".

אולם באותה שעה ממש שהם אוסרים על הלקוחות לצלם "בשטחם",הם מרשים לעצמם להקליט את הלקוחות

(במערכת טלוויזיה במעגל סגור )באמצעות עשרות מצלמות המותקנות בעסק, מכל זווית אפשרית וזאת מבלי לקבל את הסכמתם .

(לעיתים קרובות חלק מהמצלמות מוסלקות ומותקנות בצורה נסתרת שלא מאפשרת אפילו להבחין בהם)

בדקתי מבחינה חוקית את העניין ומתברר (ככול שאני הצלחתי להבין )שמדובר בשקר מפורש.

החוק אוסר על צילום בסיסים צבאיים וצילום בשטח מענו (כלומר בתוך מגוריו) של אדם וזאת על פי חוק שמירת הפרטיות.

עסק שפותח את שעריו לציבור הרחב,נחשב כשטח ציבורי לכל דבר למרות היותו בבעלות פרטית ולכן כל חוק שחל על

שטח ציבורי ,כמו החוק האוסר על עישון בשטח ציבורי חל עליו.

אין שום חוק בתקנות רישוי עסקים האוסר על צילום בעסק ,כלומר גם בעל העסק וגם הלקוח זכאים לצלם אחד את השני כאוות נפשם.

האיסור היחידי שקיים זה צילום במקומות העלולים להפר את פרטיותו של האדם כמו מלתחות \שירותים\מקלחות וכיוצא בזה.

היות וצילום בתוך בית עסק אינו בשום מקרה עבירה על החוק,אזי בעל עסק לא יכול לכפות על הנכנס לעסק להפסיק לצלם ,

וצילום בלבד לא יכול להוות סיבה לסילוק מוצדק של הלקוח מהעסק כל עוד כמובן לא מדובר בהטרדה ובהתפרעות נלווית

שנעשית בזדון על מנת לפגוע בעבודת החנות.

לקחתי את זה לכיוון הקיצוני והמוגזם כדי להוכיח שזכותו של הלקוח לצלם בצורה סבירה דברים לגיטימיים לחלוטין כמו מוצר \שילוט

של מדיניות ההחזרה ולא יעלה על הדעת לאסור זאת על הלקוח.

בכל מקרה אין שום דרך שמוכר\בעל עסק יכול לעצור לקוח שלפתע וללא התרעה שולף מצלמה ודופק צילום בזריזות.

כל פעולה ש-שמוכר\בעל עסק יעשה מכאן ואילך עלולה לסבך אותו בפלילים(לדוגמא להחרים בכוח מצלמה או לכלוא\לעכב את הלקוח ו בחנות)

אפילו אם הוא יבחר לסלקו מהחנות ללא סיבה מוצדקת (וכאמור צילום אינה בשום פנים ואופן סיבה מוצדקת)הוא חושף את עצמו לתביעה בגין סלקציה

(כפי שמועדונים נתבעו ואכלו אותה בענק בגין סלקציה ואפליה לרעה של בני עדות המזרח).

ככול הידוע לי אין תקדים משפטי בעניין הזה ,כך שזה נתון לפרשנות לכאן ולכאן.

מעוניין לשמוע את דעתכם בנידון.

לצערי לא הצלחתי לאתר נוסח החוק המדויק כפי שהוא שחוקק בכנסת ,אז אם אתם יודעים היכן ניתן למצוא אותו

זה עשוי מאוד לעזור אם תרשמו כאן את הלינק.

פורסם

למה שפשוט לא תקנה בחנות ללא מדיניות החזרות נורמלית? למה צריך לחפש דרך לקמבן\לדפוק\להוציא פראייר את השני?

לא מתאים לך, אל תקנה וזהו. תבצע את המחאה שלך בצורה שקטה בלי תביעות ובלי איומים ובלי פלאשים בפנים..

פורסם

זהו בגלל זה מראש חומרה יקרה אני לא קונה בחנויות שאני לא מכיר.

פשוט קונה דברים קטנים בחנויות כמו KSP

ודברים יקרים יותר בחנויות אמינות...

בישביל מה הבילבול מוח הזה... צריך שיהיה אמון ויחסי אנוש טובים עם המוכר וזהו למה כל המשפטים האלה

פורסם

Ziv13 הזכרת את המושג "חנויות אמינות", יש דבר כזה?.

אם יש בהרצליה, אשמח לדעת. (כזו שמדיניות האחריות שלה היא המפנקת ביותר).

פורסם
  • מחבר

למה שפשוט לא תקנה בחנות ללא מדיניות החזרות נורמלית? למה צריך לחפש דרך לקמבן\לדפוק\להוציא פראייר את השני?-

אחי,אתה טועה בענק,אני בכלל לא מנסה כהגדרתך "לקמבן\לדפוק\להוציא פראייר "אף אחד, ממש להפך ,אני בסך הכל

מנסה להגן על עצמי כך שאם אני אקנה משהו שלדוגמא לא תואם לחומרה הקיימת שלי (ובתחום המחשבים יש הרבה מאוד מקרים של חוסר תאימות

,גם אם מדובר בחלקים איכותיים מתוצרת יצרנים מובילים )אז אני אוכל להחזיר ולקבל את כל הכסף שלי חזרה במזומן ולא בזיכוי מאוס

שהופך אותי ללקוח שבוי שלהם שעכשיו הם יכולים לזנבר בגלל שאני חייב לנצל את הזיכוי אצלם .

לא מתאים לך, אל תקנה וזהו. תבצע את המחאה שלך בצורה שקטה בלי תביעות ובלי איומים ובלי פלאשים בפנים..

-ידידי ,אתה תמים,רוב בעלי העסקים הפכו מלכתחילה לבעלי עסקים מפני שרובם הגדול הם מניאקים מדופלמים שמוכנים לדרוך על אחרים

בשביל להרוויח עוד קצת ג'ובות.בוא נגיד שמוסר ומצפון זה ממש לא התחום החזק אצלם והרבה פעמים כדי לקבל את המגיע לך

אין ברירה וחייבים לצעוק,לעשות בלאגן,לאיים בתביעות משפטיות ולתעד בכל דרך אפשרית את מהלך העסקה מתחילתה ועד סופה ,כך

שאם וכאשר אתה תצטרך בכל זאת להגיע איתם לבית המשפט לתביעות קטנות ,אז ידך תהיה על העליונה .

ואת כל זאת אני אומר מפני שיש מאחוריי מספר תביעות שהכתי אותם "שוק על ירך "איך שאומרים.

אגב,יש לי מצלמה מהירה סוף הדרך עם רגישות גבוהה מאוד שמאפשרת לי לצלם מהר ובלי פלש אפילו בחדרים חשוכים למדי,כך שממש אין לי צורך

לדפוק לאף אחד "פלאשים בפנים",כהגדרתך

פורסם

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm

ועכשיו לנקודה המעניינת :

14ד. דרך ביטול בכתב של עסקה (תיקון: תשנ"ח)

לענין הוראות סעיף 14א(ג) ו14-ג(ג), ביטול בכתב יכול שייעשה גם באמצעות פקסימיליה או תקשורת אלקטרונית.

14ה. תוצאות ביטול עסקה (תיקון: תשנ"ח)

(א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, או עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

(ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.

14ו. החזר כספי או זיכוי בשל החזרת טובין (תיקון: תשס"ה)

הדבקתי את כל הסעיף - יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

פורסם
  • מחבר

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm

ועכשיו לנקודה המעניינת :

14ד. דרך ביטול בכתב של עסקה (תיקון: תשנ"ח)

לענין הוראות סעיף 14א(ג) ו14-ג(ג), ביטול בכתב יכול שייעשה גם באמצעות פקסימיליה או תקשורת אלקטרונית.

14ה. תוצאות ביטול עסקה (תיקון: תשנ"ח)

(א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, או עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

(ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.

14ו. החזר כספי או זיכוי בשל החזרת טובין (תיקון: תשס"ה)

אחי,קודם כל תודה אבל הציטוט שהבאת מתייחס לקניה מרחוק ואילו במקרה שלפנינו מדובר בקנייה בחנות עצמה .

אנא הבא ציטוט שהוא רלבנטי למקרה.

תודה

פורסם

אופס , נכון

שים לב לסיפים 2 עד 4

פורסם

אכן, נוגע עיסקת מכר מרחוק.

ההבדל במקום הקבלה:

אם מוחזר המוצר בגלל שככה מתחשק או שהלקוח התחרט או לא מתאים לו, המוצר יוחזר במקום עיסוקו של המוכר כלומר באחריות הלקוח להחזיר ולשאת בעלות ההחזרה עד לעסק של המוכר.

אם מוחזר בגלל פגם, המוצר יוחזר במקום בו נמסר ללקוח כלומר על המוכר שמכר מוצר פגום לשאת בעלות ההחזרה, שישלח את השליח שהביא את המוצר כדי שיגיע ויקח אותו.

ככה זה גם דמי הביטול, שמותר לגבות רק אם המוצר תקין אבל הלקוח התחרט לו ככה כי פתאום לא מוצא חן בעיניו.

אם המוצר פגום אין לגבות דמי ביטול.

זה כל ההבדל.

פורסם

לא הבנתי מה הקטע עם הצילום... שלוף ת'פלאפון ותצלם... רוב הסיכויים שבעל החנות בכלל לא ידע שצילמת, זה בכלל לא בעייתי.

מקסימום תעשה את זה שניה כשהוא עסוק עם לקוח אחר או משהו.

פורסם

למה שפשוט לא תקנה בחנות ללא מדיניות החזרות נורמלית? למה צריך לחפש דרך לקמבן\לדפוק\להוציא פראייר את השני?

לא מתאים לך, אל תקנה וזהו. תבצע את המחאה שלך בצורה שקטה בלי תביעות ובלי איומים ובלי פלאשים בפנים..

בגלל אנשים כמוך ישראל היא מדינה מושחטת

פורסם

בגלל אנשים כמוך ישראל היא מדינה מושחטת

בגלל אנשים כמוני ש..מה? שבוחרים לא לעשות בלאגן ולחשוב קצת עם הראש?

מדיניות החזרות היא בשבילי כמו אחריות. אם אני לא מקבל אותה בכתב, אני פשוט לא קונה!

בגלל אנשים כמוך יש תגובות של "אני ראשון!!!1", העיקר לכתוב משהו, לא להסביר, ולהרגיש חכם עם עצמך. תעשה לכולנו טובה ותחשוב פעם הבאה יותר לעומק לפני שאתה אומר משהו.

ובקשר למה שאמר פותח הדיון, אני לא תמים חביבי, אני יודע בדיוק כמוך שמדי פעם צריך לעשות בלאגן, אף אחד לא התווכח על זה. העניין הוא שאתה פותח דיון על "השיטה הטובה ביותר לדפוק חנות". אולי זה רק אני, אבל זה נשמע כאילו אתה פשוט מחפש לעשות את הבלאגן. חנות לא נותנת לך אפשרות להחזיר מוצר בצורה נורמלית? אל תקנה שם מלכתחילה! חנות התחייבה שאתה יכול להחזיר מוצר כמו שצריך, אבל לא מימשה את זה בפועל? לך על המאבק המשפטי..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים