האם ניתן לפרק חשמל סטטי באוויר? - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ניתן לפרק חשמל סטטי באוויר?


MasterDK

Recommended Posts

נראה לי קשור לפה, למרות שיש מצב גם למדע וטכנולוגיה, מצטער מראש אם טעיתי בפורום.

כמו שבטח שמתם לב נורא חם ביומיים האחרונים וכידוע במזג אוויר חם מוליכות האוויר קטנה מה שגורם לתופעות של חשמל סטטי שזה דיי מעצבן. האם יש דרך לפרוק חמשל סטטי באוויר/חפצים? אני לא שואל את זה בתיאוריה אלה בפרקטיקה יכ אני יושב בחדר וכמאט כל דבר שאני נוגע בו נוצר חמשל סטטי, אפילו כשאני מסתרק :\

תודה רבה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החשמל הסטטי הוא לא ב"אוויר" אלא בחפצים (לרוב מבודדים בעלי קשרים אלקטרונים חלשים), כאשר יש לחות גבוהה באוויר אותו חפץ פורק את החשמל הסטטי דרך הלחות באוויר אל מקום עם פוטנצאיל נמוך. בזמן סירוק החיכוך גורם להפרש הפוטנציאלים וה"זרם" שאתה מרגיש מגיע משם.

על מנת שלא יהיה תופעה של חשמל סטטי צריך להאריק את הגוף הטעון, לפני פתיחת ארונות עם ציוד אלקטרוני רגיש מחברים את היד לכבל המאריק את הגוף כדי שלא תיהיה פגיעה ממכשור.

בחיים האמיתים כנראה תצתרך לסבול או לקנות מכונה של אדי מים (לא ניסיתי אבל אמור לעבוד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לרוב הולך יחף בבית, ואני לא נתקל בשום חשמל סטטי. במקרה ואני לא יחף ואני כן מרגיש חשמל סטטי אני נוגע ברצפה, קיר מארז מחשב וכו' שפשוט יספגו את החשמל ממני. עוד דבר, אם תלך יחף אז לא משנה מה יקרה תמיד החשמל יזרום ממך החוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

חשמל סטטי מקורו בדיפוזיה(תנועה) של חלקיקים ממקום שיש בו עודף למקום שיש בו חוסר ,ההיתפרקות הינה ריגעית ( יחסי תלוי בחומר ) ישנה אפשרות לקיום חשמל סטטי באוויר כתוצאה של טעינה ופריקה של יונים (ראה ברק) מכיוון שגם האדם מורכב מכמות אטומים לא מבוטלת במפגש עם חומרים אחרים יכול הוא להוות לעיתים רוב או לעיתים חוסר בשני המיקרים יתכן תנועת מטענים ממנו או אליו ריגעית ככול שתהיה תורגש .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...