פורסם 2008 במרץ 1417 שנים יש חיה כזאת?הרי אם תזרקו מגנט על מגנט עם קוטב זהה [+ על+ וכו'], אם נשלול את האפשרות שהמגנט יתהפך, הבלימה תהיה רכה! כמובן שיהיה צריך לווסת את העוצמה של הניגודיות אבל זו לא בעיה - יהיה אפשר להגביר את מתח החשמל או להקטינו וכך להגביר או להקטין את הניגודיות - תלוי בעוצמת הזעזוע. אני מניח שבזעזוע ממש חזק ופתאומי, מגנטים רגילים לא יעמדו כ"כ בלחץ אבל אפשר לשלב קפיץ [לא מתמגנט כמובן] עם המערכת הבלימה המגנטית וכך הנסיעה תהיה מדהימה!
פורסם 2008 במרץ 1417 שנים א. למה שנראה לך שזה יהיה שונה?ב. אם אתה משלב קפיץ ברור שזה יהיה אותו הדבר.ג. מה הבעיה עם בולמים קפיציים?אני לא מבין למה צריך לסבך משהו פשוט שעובד.
פורסם 2008 במרץ 1417 שנים מחבר למה אז לייצר גם טלוויזיות LCD וגם פלזמה?זה יהיה יותר איכותי... והשילוב עם הקפיץ יהיה רק לזעזועים ממש כבדים. בזעזועים קלים הוא לא ישפיע אלא המגנטים. אפשר לקבל את התוצאה הזו עם קפיץ שמפעיל לחץ נגדי רק כאשר הוא ממש מכווץ
פורסם 2008 במרץ 1417 שנים כמות האנרגיה הדרושה בשביל בולמי זעזועים מגנטיים גדולה מהתועלת כרגע. אולי בעתיד
פורסם 2008 במרץ 1417 שנים נראה לי שteatime קלע לעניין מערכות ריסון אקטיביות או electro magnetic bearing קיימות בעולם ומאפשרות החלפה של מערכות ריסון המבוססות על קפיצים ומרסנים.יש להן יתרונת רבים על מערכות ישנות אך הן כמובן יותר יקרות ולכן צריך הצדקה להשתמש בהן.מה עוד שברכבים מערכות כאלה יכולות לדרוש משקל רב בעבור המערכת החשמלית, הבקר וכדו' - דבר שהרכב צריך לסחוב מה שגורם להן להיות מיותרות.אני בדיוק עובד על בקרה של מערכת כזאת כפרוייקט בלימודיםלקריאה נוספת:http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_bearing#Applications
פורסם 2008 במרץ 1417 שנים למה אז לייצר גם טלוויזיות LCD וגם פלזמה?זה יהיה יותר איכותי... והשילוב עם הקפיץ יהיה רק לזעזועים ממש כבדים. בזעזועים קלים הוא לא ישפיע אלא המגנטים. אפשר לקבל את התוצאה הזו עם קפיץ שמפעיל לחץ נגדי רק כאשר הוא ממש מכווץמה ההשוואה המגוכחת הזאת, פלזמה וLCD חוסכות המון מקום ויש לרובן תמונה חדה הרבה יותר ממסך CRT ממוצע.מגנטים אלקטרומגנטיים צורכים כמויות אסטרונומיות של חשמל כדי ליצור כזאת כמות של לחץ, ונגיד שאתה איכשהו מוצא דרך להפעיל אותם, כוח מגנטי פועל ב"חזקות" אין לו טווח ארוך וההבדל בין כל מילימטר בכמות כזאת של כוח הוא עצום אז השיכוך יהיה גרוע מאד.אם אתה כל כך רוצה משהו שונה אז יש משהו הרבה יותר טוב וקוראים לו לחץ אוויר.
פורסם 2008 במרץ 1617 שנים http://www.ae-plus.com/key%20topics/kt-brakes-news11.htmמבוסס על רעיון דומה
פורסם 2008 במרץ 1617 שנים יש אפשרות להרכיב מגנטים חזקים בחזית ובזנב הרכב כדי למנוע התנגשויות חזיתיות?
פורסם 2008 במרץ 1617 שנים יש אפשרות להרכיב מגנטים חזקים בחזית ובזנב הרכב כדי למנוע התנגשויות חזיתיות?מה קורה אם אתה עומד בפקק ויש מכונית עם אותה קוטביות לידך? או נגיד איזה ברז כיבוי אש בצד? ונגיד שתעשה שזה יפעל רק בהתנגשויות, יש המון המון עצמים ממתכת שזה יכול להשפיע עליהם ולאו דווקא לטובה.ולצורך העניין כדי לעצור התנגשויות צריך כוח עצום שלא נראה לי שאפשר לאכסן בצורה נוחה על מכונית, וזה בלי לאמר שהמגנט לא יעצור אותך הוא פשוט יטיס אותך הצידה ולתוך תעלה, עמוד, בית או עץ.ולזה שהביא לינק על משהו דומה, זה אכן דומה אבל זה ממש לא מה שהכותב הציע.מה שהם עשו זה בעצם ליצור נוזל על בסיס פחמן, שבתוכו יש חלקיקים שמושפעים משדה מגנטי, שיוצר התנגדות לקפיץ שנמצא בתוך הנוזל(זאת בעצם דרך שונה לכיוון של התנגדות).עריכה: היו לי אלף שגיאות כתיב :-X.
פורסם 2008 במרץ 1617 שנים יש אפשרות להרכיב מגנטים חזקים בחזית ובזנב הרכב כדי למנוע התנגשויות חזיתיות?למנוע התנגשות חזיתית בצורה הזאת לא יקטין את הנזק לבן אדם ברכב, אולי דווקא יגדל אותו.הנזק שנגרם לאיש ברכב נובע מהמהירות בה הוא עוצר, ודווקא זה שכל פגוש הרכב נמעך וסופג את רוב האנרגייה עוזר להציל את האיש שברכב.אולי אפשר להשתמש במגנטים כדי למנוע תאונות קטנות ופגיעות ברכב, אבל גם ככה בטח עדיף לשים חיישן שיפעיל את הברקסים כשהרכב מתקרב יותר מידי לרכב אחר.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.