אויר במקום דלק - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אויר במקום דלק


Konst1988

Recommended Posts

כמו שאני מבין יהיו "תחנות אוויר" שיכניסו אוויר דחוס למכונית והוא זה שאמור להניע אותה.רעיון מקורי והטוב ביותר שראיתי עד כה.השאלה הבאמת גדולה זה מתי יאמצו את הרעיון הרבה חברות גדולות ויתחיל תהליך ההכנה לשוק שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עובד כמו כל שאר החברות שמזיינות את השכל, אנרגיה ממים, Overunity ועוד הרבה בלב"צים...

כל איזה כמה חודשים כמה חברה כזאתי מנסה לגייס כסף על פראיירים עושה כמה הדגמות שלא מוחיכות כלום ונעלמת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה הגדולה באמת היא מאיפה האנרגיה שתדחס את האויר.

אם את האויר הדחוס ייצרו בעזרת אנרגיה מזהמת, אז הבעיה עדיין לא נפתרה (למרות שגם אם זו אנרגיה פחות מזהמת אז זה כן מקטין קצת את הבעיה).

למרות זה, אם ליד כל "תחנת אויר דחוס" יהיה שדה סולארי/תחנות רוח גדול מספיק, שיספק מספיק אנרגיה לדחיסת האויר, זה דווקא כן יכול לפתור את הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה חסר ערך לחלוטין. איך זה בדיוק יותר יעיל ממכונית עם מנוע חשמלי?

ההבדלים - נראה לי - לא מאוד גדולים, ובכל זאת:

למצברים כימיים יש זמן חיים מוגבל, והם ומכילים חומרים רעילים.

טעינה של מצבר לוקחת זמן (סדר גודל של שעות, אם אני זוכר נכון) במילוי גז יכול להיות הרבה יותר מהיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מכיר את זה כבר ממזמן. אני זוכר לפני כמה שנים טובות (לפחות 5 שנים) שראיתי שזה בפיתוח, ויש אבטיפוס עובד. הטווח של המכונית לא משהו, לכן מתאימה יותר לייעוד נסיעה בעיר בעיקר.

לגבי מקור האנרגיה של הדחיסה - זה כבר קשור לרשת החשמל. נכון, אין הבדל בין זה למכונית חשמלית (מלבד עלויות ייצור והעובדה שהבטריה מזהמת) אבל בסופו של דבר האנרגיה של החשמל פחות מזהמת ממכונית בנזין ממוצעת (בגלל נצילות גדולה יותר). מעבר לזה, ניתן למצוא פתרונות לייצור חשמל בצורה פחות מזהמת (כור גרעיני, למשל?) וגם הפתרונות של היום בדר"כ לא מבוססים על נפט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו המכונית המימנית, הבעיה הראשית הינה בטיחותית.

מיכל דחוס עם מספיק אנרגיה לנסיעה צריך להיות מסוגל להחזיק בכמה עשרות אטמוספירות, דליפה קנה בתאונה ויש לנו רימון ענק וחביב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, לגבי המיכל של המימן, יש כבר שיטות להחזיק מימן בטנק בלי סכנה מרובה. המציאו מעין פולימר דמוי ספוג שנמצא בתוך המיכל והמימן נספג בתוכו, ואז, אם יש דליפה המימן דולף לאט ואם הוא נדלק זה סותם את החור, או משהו בסגנון. מי שמעניין אותו להתעדכן בהתפתחויות בתחום, האתר הזה מצויין!

לגבי האוויר הדחוס - אם בונים את הטנק מספיק חכם, פגיעה בו רק תגרום לדליפה חזקה של אוויר. אם בונים אותו מספיק חזק, תאונה שתצליח לפגוע בו, בוודאי גם תהרוג את יושבי הרכב בין כה וכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...