עבור לתוכן

turbo vs supercharger

Featured Replies

פורסם

טורבו יכול לספק הרבה יותר מ1.7....

בלי קשר לזה כעיקרון סופרצ'ארג'ר תמיד יהיה יותר טוב מטורבו בזמינות כוח.

מבחינת אספקת כוח ההרבה היא לינארית אבל בסופו של דבר בסל"ד גבוהה הגדישה היא דומה בסופר ובטורבו.

הבעיה בסופר זה שהוא מורכב על הפולי וכדי לקבל גדישה רצינית זה אומר סופר דיי גדול ככה צריך בבסיס מנוע דיי גדול וחזק.

עוד בעיות שבדרך כלל לא מתעסקים איתו זה טכני נטו, הרבה יותר קשה להרכיב סופר מבחינת מקום וזה שהוא צריך להיות מחובר פיזית לפולי.

טורבו מבחינה מכאנית פשוט, בגלל משחקי צנרת אפשר לדחוף אותו לכל אוטו וקל לקמבן אותו.

מבחינת כוח? זה תלוי איזה טורבו ואיזה מנוע. הגדישות וההספקים יכולים יותר מטורפים.

בלי קשר אני ממליץ כמו שברוב פורומי הרכב ממליצים. מי שלא נוהג, בטח שלא על רכב ספורטיבי ומכיר נהיגה וכו' ממגזינים ומהאינטרנט אני מציע שישתוק.

הדיון פה על רוחב הצמיגים מגוחך.

  • תגובות 43
  • צפיות 2.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

למה לא שניהם ביחד ? :smile1:

ליאור,תתפלא שגם החוקים בארץ לא מונעים מאנשים להשתיל טורבו בהאצ'בק שלהם.

פורסם

יש כבר שניהם ביחד :cool2: נדמה לי בגולף GT בחו"ל באים שניהם ביחד... בGTI בא רק טורבו.

בארץ אנשים עשו כבר הרבה דברים, מי שרוצה לשפר בארץ רכב החוקים זה הדבר האחרון שמדאיג אותו.

כל מי שמתעסק בזה יודע למה הוא נכנס.

פורסם

1. I don't know wtf you want. wider tires->more grip->slightly higher rolling resistance->almost negligible fuel economy loss.

2. no you did, I said it does make an effect but I made sure keep the overall radius about the same so it won't make an effect. it's not my fault you can't read.

3. turbo chargers do not supply great pressure, at best 1.5-1.7 bar, their aim is high air flow rate, just as a comparison your average home compressor gets to 6-8 bar. besides it's made out of forged steel.

1. זה לא תוספת התנגדות כ"כ קטנה כשזה הגדלה רצינית ברוחב

2. שוב, מי דיבר על האוטו שלך? אני דיברתי באופן כללי, אתה מדבר באופן פרטני. אתה מסיק מזה שאתה שמרת על היקף דומה שכולם שומרים על היקף דומה, וזה מטומטם ושגוי

3. גם אם זה טורבו קטן וגם אם זה 1.2 באר, זה עדיין יותר מהאטמוספירה, וזה אומר לחץ שמופעל על גוף הקומפרסור

בלי קשר אני ממליץ כמו שברוב פורומי הרכב ממליצים. מי שלא נוהג, בטח שלא על רכב ספורטיבי ומכיר נהיגה וכו' ממגזינים ומהאינטרנט אני מציע שישתוק.

הדיון פה על רוחב הצמיגים מגוחך.

רק בקליאו ספורט מרחיבים צמיגים?

רק ב-200SX יש טורבו?

אולי כדאי שתאסור (עם כל הכבוד - פחחחחח) על הפיזיקאים של היצרנים להתעסק במכוניות? הרי רובם בטח נוהגים על אסטרה :kopfpatsch:

פורסם

מה אתה מבלבל את המוח תגיד לי? (תסתכל על החתימה שלך ותסיק מסקנות לגביך)

מה הקשר ל200SX עכשיו?

בהגדלת הג'אנט אתה תמיד מוריד בפרופיל כדי לשמור על קוטר כללי זהה, ככל שאתה יורד בפרופיל הצמיג הוא פחות "נמרח" בפניות ולכן מהווה פחות התנגדות, ובעל אחיזה יותר טובה מצד שני כוח השיכוך שלו יורד משמעותית.

זה תלוי על איזה מידה בדיוק אנחנו מדברים כי לרוחב 275 אין אותה התנגדות של 175 ולכן כל זה ויכוח של כמה עולה במידה.

כעובדה ככל שאתה עולה ברוחב אתה מגדיל את האחיזה וכן את ההתנגדות אבל בין למשל המידה שעליתי בזמנו ב106 ראלי שהייתה לי הייתה מהמידה המקורית של 175 ל185 הירידה בביצועים היא אפסית לעומת זאת מבחינת אחיזה יש הבדל מורגש.

אם היית עולה מ175 ל225 ברור שהיה הרבה יותר אחיזה אבל האוטו פשוט לא היה זז! עליה ברוחב (ורק לפעמים בקוטר) מחייבת מינימום של כ"ס,

כלומר כדי לשמור על הביצועים של האוטו זה צריך להיות ביחס הגיוני לרכב ולכוחו.

לרכב עם 400 כ"ס אין בעיה להסתובב עם צמיגים מאוד רחבים גם מקדימה וגם מאחור וזאת כי כוח ההתנגדות של הצמיג הוא בטח לא משמעותי לעומת המנוע.

יש בחור בארץ עם פונטיאק GTO שנת 69 עם צמיגים 315 מאחור ו275 או 285 מקדימה... אתה יכול לראות הרכב מסתובב בלי יותר מידי בעיה וגם מצליח לרוב להוריד את הכוח לכביש.

פורסם

אתה מדבר כאילו מי שאין לו מכונית ספורטיבית לא יודע על מה הוא מדבר באספקטים פיזיקליים לגמרי

אתה מדבר על מקרה של 106 ומודה באותה נשימה שאם אתה מרחיב את הצמיגים אז יש יותר התנגדות בפניות

לגבי הפרופיל - מי מבטיח לך שכל מי שמשנה מידה משאיר את אותו היקף כללי?

אבל קשה לך לקרוא משהו שכתב מישהו שלא נוהג על רכב ספורטיבי, למרות שכל קשר בין זה לכל מה שכתוב בת'רד הזה מקרי בהחלט

פורסם

oh ffs, learn how to read.

not only the millage will be wrong (whether it's high or low) but also the speedo and if the wheels are larger the brakes might not be strong enough to stop the car.

I changed the rims and profile on my car's tyres but I made sure the overall radius is about the same (175/70/R13 ->185/60/R14), the overall radius now is 1% more than the stock one.

פורסם

יגאל יש לך הבנה של גמל דרוס

מה לא ברור בשאלה - מאיפה אתה קובע שכל מי שמשנה מידת צמיגים שומר על הקוטר?

פורסם

לא י'חתיכת דיסלקט אימבציל ומטומטם חסר תקנה. אני כבר חצי שבוע מנסה להסביר לך, שזה כן משנה, אבל אני ספציפית דאגתי לשמור על קוטר זהה. ברור!?

פורסם

היה קשה להגיד את זה לפני שבוע (במקום כל ההסברים המוזרים האלה באנגלית)..? :smile1:

פורסם

יגאל... לשם שינוי ליאור לא מדבר ספציפית על המקרה שלך, כמו שאני לא בדיוק התכוונתי בדיוק אליך.

ליאור ב90 אחוז מהמקרים שעולים בקוטר יורדים בחתך, אתה שואל למה? כי מה שאמרו לך מקודם רוב האנשים לא מעוניינים ללכת לכיולים למינהם ולכן

שומרים על קוטר זהה כדי לא להתעסק בדברים אלו.

עכשיו ליאור תבין, הבטים פיסיקלים עובדים יפה על הנייר, במציאות כמובן יהיה תמיד השפעה של הפיזיקה העניין כמה מזה אתה מרגיש!

ואני אומר לך שכל ההתנגדות הזאת שאתה כביכול מדבר עליה כמעט אם בכלל לא מורגשת בעליה הגיונית ברוחב (מידה אחת אולי שתיים).

פורסם

לא י'חתיכת דיסלקט אימבציל ומטומטם חסר תקנה. אני כבר חצי שבוע מנסה להסביר לך, שזה כן משנה, אבל אני ספציפית דאגתי לשמור על קוטר זהה. ברור!?

וכשאני אמרתי לך לפני יומיים שזה בדיוק מה שאני אומר רק שאני לא מדבר רק על המקרה שלך אלא כללית אמרת "לא"

ליאור ב90 אחוז מהמקרים שעולים בקוטר יורדים בחתך, אתה שואל למה? כי מה שאמרו לך מקודם רוב האנשים לא מעוניינים ללכת לכיולים למינהם ולכן

שומרים על קוטר זהה כדי לא להתעסק בדברים אלו.

אהה, ואתה חושב שהבחור שחושב שזה אפשרי מבחינה חוקית להוסיף מגדש כלשהו לאוטו חסר מגדש חושב על זה?

אתה לא מכיר את כל האנשים שבאים ל-CF ושואלים איזה ג'אנט הכי גדול הם יכולים לשים על האוטו?

אתה לא מכיר את אלה שבאים לחפש כמה הכי רחב אפשר לשים באוטו ואז אומרים "לא יורידו מהכביש על עוד מידה" ומגדילים רוחב בעוד 10 מ"מ כשהגלגל בולט מהבית גלגל?

עכשיו ליאור תבין, הבטים פיסיקלים עובדים יפה על הנייר, במציאות כמובן יהיה תמיד השפעה של הפיזיקה העניין כמה מזה אתה מרגיש!

ואני אומר לך שכל ההתנגדות הזאת שאתה כביכול מדבר עליה כמעט אם בכלל לא מורגשת בעליה הגיונית ברוחב (מידה אחת אולי שתיים).

מה זה קשור כמה אתה מרגיש? כשאתה מדבר על מעבר מ-175 ל-185 התוספת זניחה, 5%

אבל כשאתה מדבר על מעבר מ-175 ל-215 זה 22% תוספת! אתה באמת חושב שאתה לא תרגיש את זה?

אני אפילו לא צריך לנהוג על אוטו עם שני הרוחבים כדי להגיד לך שאתה תרגיש את זה

פורסם

אהה, ואתה חושב שהבחור שחושב שזה אפשרי מבחינה חוקית להוסיף מגדש כלשהו לאוטו חסר מגדש חושב על זה?

אתה לא מכיר את כל האנשים שבאים ל-CF ושואלים איזה ג'אנט הכי גדול הם יכולים לשים על האוטו?

אתה לא מכיר את אלה שבאים לחפש כמה הכי רחב אפשר לשים באוטו ואז אומרים "לא יורידו מהכביש על עוד מידה" ומגדילים רוחב בעוד 10 מ"מ כשהגלגל בולט מהבית גלגל?

האידיוטים שבאים לCF בדרך הם לא יותר מזייני שכל או ילדים בלי גרוש, לרוב זה נגמר בזיוני שכל שהם מבינים שכל צמיג מעל מידה 16 עולה יותר מ1000 שקל, מתחת למידה 16 אין יותר מידי להשתגע הרוחבים מאוד מוגבלים במידות האלה.

תבין, ברגע שתתחיל להכיר אישית את האנשים שמתעסקים עם רכבים אתה מיד תראה מי ילד זיין שכל עם רישיון יומיים ואוטו של ההורים ומי באמת בעל רכב ויודע מה הוא עושה.

מה זה קשור כמה אתה מרגיש? כשאתה מדבר על מעבר מ-175 ל-185 התוספת זניחה, 5%

אבל כשאתה מדבר על מעבר מ-175 ל-215 זה 22% תוספת! אתה באמת חושב שאתה לא תרגיש את זה?

אני אפילו לא צריך לנהוג על אוטו עם שני הרוחבים כדי להגיד לך שאתה תרגיש את זה

תבין... אתה מדבר פה על תוספת עצומה של רוחב במציאות לרוב אין מצב שתוכל לדחוף צמיג ברוחב כזה באוטו בלי שהוא יגע במשהו (בעיקר שמדברים עם אפשר לשים צמיג ברוחב במסויים על האוטו מדברים קודם על רוחב הג'אנט) ג'אנט ל215 זה ג'אנט של 7-8 אינץ' לפחות זה משהו רחב. זה לא "קצת" בולט זה המון בולט.... ג'אנט רגיל הוא בין 4.5-6 בלחץ.

עכשיו ברכבים שכבר עושים דבר כזה, בדרך כלל הם משודרגים מבחינת כ"ס ויכולים להזיז צמיגים כאלה בלי שום בעיה, אם הם לא ישודרגו... האוטו יהיה עגלה וזה אני מסכים.

אותו דבר שדיברתי על למה יורדים בחתך... כי אם לא יורדים תופעה נוספת זה שהגלגל נוגע בבית גלגל.

פורסם

זה בדיוק מה שאני אומר

לדעתי פותח הת'רד הוא בדיוק אחד מאותם אלה

הם גם יגיעו ל-CF וישאלו אם הם יכולים לשים על הסוזוקי ליאנה של ההורים טורבו

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים