עבור לתוכן

turbo vs supercharger

Featured Replies

פורסם

מה ההבדל בינהם

ואיך כול אחד עובד

  • תגובות 43
  • צפיות 2.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

על רגל אחת:

טורבו - מונע בעזרת גזי הפליטה

סופר- מונע בעזרת רצועה (המחוברת לציר המנוע)

תפוקות:

טורבו - זמינות רק מסל"ד מסויים (בהתאם לטורבו\מחשב ניהול מנוע ושאר ירקות)

סופר - לאורך כל טווח הסלד,

תגובות

טורבו - יש "דיליי" מסויים מהרגע שאתה לוחץ על דוושת המצערת, ועד לרגע שאתה "נדחף"

סופר- מרגע הלחיצה אתה "נשאב"

הטורבו נותן כוח מתפרץ, לעומת כוח לינארי יחסית בסופר

אני תמיד בעד אטמוספרי גדול ;)

פורסם

המשותף - שניהם דוחסים אוויר בלחץ גבוה יותר מהלחץ האטמוספרי על מנת לאפשר הכנסת יותר דלק למנוע

(יותר תערובת של דלק ואוויר = יותר כוח)

השוני:

טורבו בנוי בצורה כזאת שגזי הפליטה (מה שמגיע בסופו של דבר לאגזוז) מסובבים טורבינה שמחוברת בציר לטורבינה שנייה שדוחסת אוויר

מערכת טורבו תכלול גם קומפרסור (תא לחץ לבניית לחץ מספיק גבוה), צנרות, פורק לחץ (כשאתה עוזב את הגז שהלחצים בין הקומפרסור לאטמוספרה יתאזנו), מצנן (אינטרקולר - על מנת לקרר את האוויר הדחוס, ככל שהאוויר יהיה קר יותר יהיה אפשר לדחוס אותו יותר)

מגדש על (Supercharger) בנוי בצורה כזאת שכוח המנוע גורם לטורבינה להסתובב ולדחוס אוויר

בקטע תיאורטי - ככל שהטורבו יהיה גדול יותר ההשהיה שלו תגדל (יכנס לפעולה ב-4000 סל"ד במקום 2500 סל"ד לדוגמה) אבל גם הכוח שלו יהיה גדול יותר

למגדש על כמעט ואין (או שאין) השהיה

אך הוא יקר יותר לקנייה, לאחזקה ולתיקון

מה גם שיש מעט מכונאים בארץ שיודעים להתעסק עם מגדש על

אם מדובר על הוספה לרכב שבא בלעדיהם - תשכח מזה, אתה תקבל הורדה מהכביש

פורסם

מה גם שאם אתה מחפש זמינות בסל"ד נמוך המגדש על זה הפיתרון...אם זה לסל"ד גבוה (אזור ה3000+-) אז טורבו זה הפיתרון... כמובן שיש מכוניות שמשלבות את שניהם אבל זה כבר משהו אחר...

פורסם
  • מחבר

אם מדובר על הוספה לרכב שבא בלעדיהם - תשכח מזה, אתה תקבל הורדה מהכביש

פורסם

כי יש חוקים :hi:

פורסם

אם מדובר על הוספה לרכב שבא בלעדיהם - תשכח מזה, אתה תקבל הורדה מהכביש

וזה למה ?

כי ככה זה פה

מה שלא יצא מהמפעל עם מגדש לא ייכנס לארץ עם מגדש

פורסם

חוק טיפשי, אבל מה לעשות? זה החוק, כמובן שיש מוסכים שיש להם כאלה דברים, אבל זה כבר לא נושא לדיון פה.

פורסם

לא חוק טיפשי

זה מונע מכל מיני "אונדות סיביק" להיות באמת משופרות

לא מדבר כאן על הרכבים שבאגודת המיאוץ

פורסם

ליאור במקרים האלה אתה צודק אבל זה מגיע לרמה מצחיקה שאפילו "מגנזיום גדול מדי" שלא מאושר מהחברה של יצרן הרכב לא חוקי בארץ (וזה מגיע גם לאגזוזי זרימה חופשית וכו)...

פורסם

צמיגים במידות לא מאושרות מן הסתם

עד כמה שידוע לי גם באירופה אתה לא יכול לשים איזה מידה שבא לך על איזה אוטו שבא לך

פורסם

נכון... גם באירופה אבל בגרמניה אני חושב שזה חוקי

תכלס מה שרוב האנשים בארץ עושים זה לפני טסט מורידים את החלקים שלא עוברים... או מחליפים..

פורסם
  • מחבר

כוס אמק המדינה הזואת

פורסם

כן אבל תחשוב מה זה להוריד סט צמיגים/גלגלים בשביל טסט זה מעצבן (שלא נדבר על אגזוזים/טורבו וכו)

פורסם

אתה יודע שצמיג במידה לא מתאימה יזייף בקילומטראז' כן?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים