עבור לתוכן

מזדה3 VS טויטה קורולה, ראש בראש

מה עדיף? 1,860 הצבעות

  1. 1. מה עדיף?

    • מאזדה 3, 1600
    • טויוטה קורולה, 1600

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

הייתי מצטט משהו מ carsforum אבל לא נעים לי מליאור, שאני מעריך מאוד כבעל ידע בפורום מעבדים ולוחות, אז אני אמנע מכך.

אני אגיב עניינית לחלק מהטענות שליאור העלה:

א) הבדלי אמינות הם זניחים במידה והנתון של 100 מול 2000 היה רציונלי ולא מוגזם בצורה פראית. אמרתי כבר, החזקתי את המכוניות האלו לא מעט שנים ואני מדבר מנסיון.

ב) עלות החזקה של פורד ומאזדה דומות מאוד מאחר ומדובר באותם מוסכים.

ג) הפוקוס לטעמי לא כבדה מדי (ואני אומר את זה כאחד שנוהג ברכב ששוקל 750 קילו עם אבזור מלא, 700 ללא).

ד) שיא המומנט ועקומות כח דומות מאוד בפורד ובמאזדה (ורצפה זהה ועוד כמה מכלולים זהים) מצביעים על יתרון למזדה בכח נתון, ועדיין הקורולה חזקה משתיהן בהבדל דק.

ה) לא מסכים לגבי ההגה, ההגה של הפוקוס נטוע הרבה יותר בכביש מאשר התקשורת במאזדה ובטח ובטח שיותר מהטויוטה הקל להחריד).

ו) בסלד"ים נמוכים ובינוניים המכוניות די זהות, וכאן נשאלת השאלה הכי חשובה: כמה ג'ימקאנות האוטו הזה יראה וכמה נסיעות בתוך העיר וכמה מחוץ לעיר. בסיכומו של דבר הכל נמדד בצורת הנהיגה של בעל הרכב. אני בעד ג'ימקאנות וקונוסים ולכן אני מעדיף פוקוס ואם ממש נגדה אז קורולה.

ז) מי שחושב על קירות כשהוא לוקח סיבוב בגלל ההגה הקל של הטויוטה עדיף שלא ינסה לקחת פניות במהירות גבוהה. יכולת הערכה לא מנוסה וצורת נהיגה לא מלומדת ומנוסה לא מאשימים בהגה, עם כל הכבוד. אפילו באלנטרה מסכנה עם בלמי תוף אחוריים והגה זוועתי לקחתי פניות במהירות עם בלם יד ולא ראיתי אף קיר.

ח) השילדה של האימפרזה טובה מאוד, למרות גילה. קצת חיזוקים במקומות הנכונים והיא מתייצבת על הכביש עם זווית גלגול מינימלית. גם השילדה של ה106 ראלי ישנה מאוד ועדיין נטועה לאספלט עם מוט מייצב בצורה פנומנלית. כנ"ל ה 306 XSI. בפלסטיקה היא תמיד הייתה סגפנית. מסכים.

ט) גודל לא קובע, אז היא עם רצפה של סופר מיני, מה רע? מנוע חזק על שילדה קצרה רק מייצב טוב יותר את הרכב, למה חייבים לגדול, בייחוד כשאתה צעיר ולא צריך שני כיסאות עם חגורות עיגון לילדים קטנים ואישה?

והערה כללית,

י) אני באמ תמדבר מנסיון, יש לי רשיון כבר לא מעט שנים, החלפתי מכוניות, אני נוהג על בסיס יומי ויש מאחורי לא מעט עשרות אלפי קילומטרים, אז זה לא הופך אותי לחכם יותר או צודק יותר אבל כן למנוסה יותר. קצת מפריע לי שילדים, ואני לא מדבר ספציפית על אף אחד כאן, אל תבינו לא נכון, ילדים שנוהגים פעם בשבוע בגיל 20 בטוחים שהם התנסו בהכל ויכולים הכל. גם אני עדיין לא יודע את מגבלות הרכב שלי ועדיין לומד אותו כל הזמן במסלולים ובניסויי וטעייה ונהיגה מודרכת. לא הכל אלו סטיגמות של "שלי יותר חזק כי יש לו יותר כ"ס" וכו'.

א. שוב, מה אתה מחשיב אמינות? כניסות מועטות למוסך או אחזקה זולה?

ב. מדובר על טויוטה קורולה נגד מאזדה 3

ג. הפוקוס החדשה כבדה על המנוע שלה

ד. שוב, קורולה נגד 3, אין קשר לפורד כאן

ה. כנ"ל

ו. דווקא ה-3 עדיפה מבחינת התנהגות כביש (על הקורולה ועל הפוקוס)

ז. אין קשר ליכולות הנהג, מדובר על היכולת להבחין כבר בתחילת הפנייה מתי מופעל יותר מדי לחץ על הצמיגים רק מהתקשורת דרך ההגה, דבר שלא קיים בקורולה

ח. לא רק השלדה ענתיקה, הבסיס גלגלים הוא בערך הנתון הכי חשוב לרוב קוני המשפחתומטיות, ושם האימפרזה יכולה להתחרות מקסימום באיביזה וסוויפט החדשה

ט. קונים משפחתית במחיר של משפחתית בשביל בסיס גלגלים של סופרמיני?

תחסוך 20K ותקנה סופרמיני, או שתשדרג למנוע 1.8T (כמו למשל באיביזה FR או קופרה)

ועדיין תישאר עם רכב בעל בסיס גלגלים דומה

י. יש נהגים שנוהגים 20 שנה ועדיין לא מבינים בכלום, וכאלה שנוהגים שנה ויודעים עולם ומלואו

  • תגובות 61
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא אמשיך את הויכוח הזה מאחר ואתה מדבר בטון של עובדות ללא הסברים, באופן חד וחלק, ועדיין אומר רק את דעתך, רק בצורה מעט דמגוגית.

יותר מזה, בסעיף ט' אתה טועה לחלוטין עובדתית.

היה שלום לבינתיים, אני את דעתי פרטתי על פני הרבה מדי מילים.

נ.ב.

דווקא בפורום שלך הייתי צריך דיעה שלך לגבי לוח מסויים בדיון על ה680I מול RD600 מול P965... אשמח אם תגיב.

פורסם

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=135080&Subaru

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91135&Seat

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=135498&Volkswagen

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=109131&Renault

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=113861&Mazda

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=99891&Toyota

הסובארו (שהוצגה ב-2005 עם המנוע 1.5) עם בסיס גלגלים של 253 ס"מ (יחס של 1.76:1 בין האורך לבסיס הגלגלים)

האיביזה (שהוצגה ב-2001) עם בסיס גלגלים של 245 ס"מ

הגולף (הוצגה ב-2003 והיא באותו סגמנט עם האימפרזה) עם בסיס גלגלים 257 ס"מ

רנו מגאן II עם בסיס גלגלים של 256 ס"מ

המאזדה 3 כבר עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ

הקורולה עם בסיס גלגלים 259 ס"מ

פיז'ו 307 עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ

כנ"ל סיטרואן C4

מה שהיה פעם דייהו נובירה (היום מוכר בתור שברולט \ דייהולט אופטרה) עם 260 ס"מ

פיאט פונטו גרנדה עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ

כנ"ל גם KIA ריו (שתיהן סגמנט אחד מתחת לאימפרזה)

יונדאי אלנטרה עם 261

מיצובישי לנסר עם 260 ס"מ

כנ"ל ניסאן נוט

KIA סראטו עם 271 ס"מ

קליאו דור 3 עם 257

פורסם

מחירון של אימפרזה 1.5? 105K.

מחירון מאזדה 3 - 120K. מחיר דומה גם לקורולה, כשגירסת 5 דלתות יקרה יותר לכיוון ה130K ולא מגיעה ברמת אבזור SUN אלא רק GLI או LUXURY.

אז היא קצרה יותר וזולה הרבה יותר. מתומחרת כמו קליאו דור 3 ודומותיה. להן הטענה המופרכת שהיא מתומחרת כמשפחתית ובגודל של סופר מיני זו טעות עובדתית.

ולא הכל בסיס גלגלים, זה קובע את מרחב הפנים אבל גם מרווח הראש משחק תפקיד במשוואה.

מה שכן, האימפרזה דלה באבזור מול המתחרות. אבל לא על זה הדיון.

פורסם

http://subaru.co.il/docs/mahiron_01_07.pdf

113K לגירסה הכי פחות מאובזרת, ממש לא 105K

במשפחתית רוב מרחב הפנים הוא תוצאה ישירה של בסיס הגלגלים, הגובה גם משחק תפקיד, אבל אם יש לך בסיס גלגלים של סופרמיני אין טעם בכלל לחשוב על הגובה

פורסם

המראה הפנימי של הסובארו עלוב..מזכיר לי מכוניות לפני 10 שנים..אבל המנוע יותר טוב מהמזדה והטויוטה.

העיצוב של המאזדה מעולה אבל רואים אותה יותר מידי על הכביש ושמעתי שהנוחות לא אייאיי...

הטויוטה שוב מבחינת עיצוב מיושנת אבל אמינות בשמיים.

הפורד לא באותה רמה.

אפשר ללכת על מזדה 6 שנה פחות(אם ה3 2006 6 2005 אמורה לעלות פחות או יותר אותו מחיר) והיא תיהיה עדיפה על כולם.

פורסם

[ltr]the subaru does 0-60 (MPH) in 15 seconds! ffs, I can run faster than that.[/ltr]

פורסם

אז ככה:

מאזדה לוקחת ביופי, לוקחת בספורטיביות ובמחיר. היא גם לוקחת בתמורה למחיר.

טויוטה, לוקחת באיכות (ובגדול), לוקחת בביצועים(למרות שיש לך גיר פחות מתוחכם) בגלל המנוע (VVTI). יש אומרים שהקורולה לוקחת בנוחות אבל זה כבר שיקולים אישיים.

לי חשוב ברכב: איכות, ביצועים, שכירות ומחיר. אני רק קורולה!

סתכלו בארצות הברית, הנמכרת ביותר היא לא FORD אלה TOYOTA. לא קורולה אבל קורולה זה הרכב הנמכר ביותר בעולם! עובדה!

ועם עובדות לא מתווכחים.

:xyxthumbs:

פורסם

אמרת שנוחות זה שיקולים אישיים. ומה זה יופי? עובדה?

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

נהגתי על הקורולה החדשה והיא הרבה מעבר למאזדה 3. יותר גדולה, מרווחת שקטה וחזקה וחסכונית יותר. למאזדה יש 6 כריות אויר ובקורולה 4 אבל בקורולה יש הרבה יותר + מהמאזדה. אוטו נוסע חלום.

פורסם

מעניין איך זה שאתה מאוד נהנתה ובוחנים של מגזיני רכב (לא רק מהארץ) אומרים שהתיה"ל הורסת הכל

העברות הילוכים אף פעם לא נקיות ותמיד חובטות או מטלטלות

פורסם

סתכלו בארצות הברית, הנמכרת ביותר היא לא FORD אלה TOYOTA. לא קורולה אבל קורולה זה הרכב הנמכר ביותר בעולם! עובדה!

ועם עובדות לא מתווכחים.

:xyxthumbs:

אם כבר הקפיצו, אז סתם לידיעתך, הקורולה הישראלית והאמריקאית זו לא אותה קורולה, מלבד השם.

זו האמריקאית:

http://www.toyota.com/corolla/index.html?s_van=GM_TN_COROLLA_INDEX

פורסם

חחח... אתה הבאת קורולה 2007. בארץ מוכרים 2008 ובארהב 2008 תמכר רק בינואר 2008. זה כן אותו אותו. אותו מרכב ואותה שילדה ואותו מנוע. יש שינויים בפגושים של הקורולה הנמכרת ביפן אבל בUK זה ובכל אירופה זו אותה קורולה.

מעניין איך זה שאתה מאוד נהנתה ובוחנים של מגזיני רכב (לא רק מהארץ) אומרים שהתיה"ל הורסת הכל

העברות הילוכים אף פעם לא נקיות ותמיד חובטות או מטלטלות

אתה נהגת עליה? לא נכון! אל תאמין למה שכולם אומרים. אני אומר לך את חוות דעתי. לדעתי, יש שוחד בכתיבת הכתבות והכותבים לא אובייקטיבים. גם בעיתון כלכלה לא קטלו את הקורולה כתבו "הדל לא כל כך נורא".

אז ככה: בעת החלפה מ1 ל2 יש תאוטה קטנה אבל אם מורידים מהגז אז לא מרגישים כמעט בכלל. מ2 ל3 פחות ומ3 ל4 כבר לא מרגישים כלל.

לא מטלטלת ולא חובטת זה לא כדור בייסבול זה אוטו ששוקל טון ומשהו וגם בידני כשאתה זורק קלצ' אז לא נזרקים כל כך. כאן, אתה צריך להרגיש מתי האוטו מחליף הילוך או להשתמש באופציה הידנית שבה אתה מחליט מתי להעביר הילוך.

אמרו במלא כתבות שרצות באינטרנט שמחייבים את הקונים של הקורולה לעשות נסיעת מבחן ולחתום על מסמך כי הרכב משביע רצון , זה בולשיט אחד גדול. זה היה ביאריס וזה לא נמצא בקורולה. תעשו ניסיון והתקשרו עכשיו לסוכנות ושאלו.

אל תאמינו לכל מה שכתוב באינטנט. טויוטה הוציאה רכב חדש ומאזדה ופורד ורנו משקשקים. בגלל זה הם מפרסמים שטויות.

רציתי להזמין וכבר בשבוע הראשון של ההשקה כל מכרו את כל המכוניות שהיו בספינה. קורולה מס 1

פורסם

הרקדן בסדר גמור

הרצפה עקומה :lol: :lol: :lol:

פורסם

אז ככה:

מאזדה לוקחת ביופי, לוקחת בספורטיביות ובמחיר. היא גם לוקחת בתמורה למחיר.

טויוטה, לוקחת באיכות (ובגדול), לוקחת בביצועים(למרות שיש לך גיר פחות מתוחכם) בגלל המנוע (VVTI). יש אומרים שהקורולה לוקחת בנוחות אבל זה כבר שיקולים אישיים.

לי חשוב ברכב: איכות, ביצועים, שכירות ומחיר. אני רק קורולה!

סתכלו בארצות הברית, הנמכרת ביותר היא לא FORD אלה TOYOTA. לא קורולה אבל קורולה זה הרכב הנמכר ביותר בעולם! עובדה!

ועם עובדות לא מתווכחים.

:xyxthumbs:

VVT לא VVTI .

קורולה זה יותר רכב משפחתי עם דגש על נוחות ,שקטה ורגועה,אבל נותנת בראש שמבקשים.

מאזדה 3 זה רכב שנוטה לספורטיביות,מתלים קשים,ובידוד גרוע,התנהגות טובה מאוד לרכב משפחתי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים