תוכן 64bit - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

64bit

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    21
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי 64bit

  1. KOOKIE לדעתי אתה טועה, סין היום נמצאת בצמיחה כלכלית משום שהיא מצעיה כוח עבודה זול יותר יחסית לכוח העבודה במדינות המערב, זו תוצאה של פתיחת הגבול לייצוא וייבוא סחורות אך אינני חושב שהכלכלה בסין היא כלכלה פתוחה שפי שנדמה לך. עדיין למדינה יש חלק נכבד במפעלי הייצור של סין.

    דבר נוסף הוא שבמדינות רווחה אין ביטול של תחרות ויזמות, עדיין במדינות אלה יש שוק חופשי, המדינה פשוט מגנה על אזרחיה בכך ששומרת על זכויותיהם ומונעת ממעסיקים שונים לנצל את כוח העבודה. אף אחד לא אמר שכולם ירוויחו אותו סכום וכולנו נעמוד בתורים לקצבאות מזון. במדיניות רווחה המדינה אינה אומרת מה לייצר וכמה, היא פשוט מחוקקת חוקים ומקימה מנגנונים אשר יעודם הוא לשפר את רווחת חייהם של כל אזרחי המדינה, גם אלא אשר המזל לא חייך אליהם. המדינה מספקת שרותים שונים כמו חינוך חינם בכל הרמות ורפואה זמינה לכל האנשים. גם במדינת רווחה אם תעבוד קשה תרוויח יותר ממי שלא.

    לדעתי ארה"ב היא זו אשר יכולה לסבול ממרד אזרחי, היום יש פער עצום בין השכבות החלשות לעשירות. האזרחים שם מופקרים ללא קשר לרצונם לעבוד או לא. שכר המינימום והשרותים החברתיים בארה"ב הם מתחת לכל ביקורת.

    לבסוף השפיטה של עמיר פרץ כראש ההסתדרות איננה נכונה, כראש ממשלה הוא יכול לנהוג אחרת ממה שאתה חושב. בנוסף אני חושב שהוא האלטרנטיבה הכי טובה ולצערי היחידה שיש לנו עכשיו. להזכירך שרון וכל שאר המפלגות המכהנות בכנסת הוכיחו שהם אינם מסוגלים לשנות את המצב הקיים. רק כאשר עמיר פרץ נבחר פתאום כולם דואגים למצב החברתי. אינני יודע מה הוא יעשה או לא יעשה אך אני מאמין שיש לתת סיכוי לאדם "חדש" המציע אלטרנטיבה אמיתית לעשות משהו שיכול לשפר את המצב בארץ.

    ----עריכה----

    איסטרא בלגינא אתה באמת מאמין ב"ככל שמדינת נתנה יותר כסף לנזקקים, כך היו יותר נזקקים."? להזכירך בשנות הצמיחה המופלאות שאתה מציין מפעלים רבים נסגרו בארץ, דבר שהוביל למחסור בעבודות ולהכנסת אנשים למעגל הקצבאות. אני לא אומר שאין אנשים שלא רוצים לעבוד אך זהו מיעוט, ואסור לנו לשפוט את כל האנשים אשר לא יכולים לעבוד משום שפשוט אין מקומות עבודה. (למרות שהייתה הקטנה באבטלה יש ערים רבות ללא מקורות פרנסה)

    והשיפור הגדול שאתה מציין לא גורם לעובדה שהאכלוסיה המבוגרת בארץ חיה בתנאים מחפירים עם קצבה שבקושי מספיקה לשלם ארנונה. ואלפי אנשים בארץ שצריכים לקבל אוכל דרך עמותות אזרחיות. שיפור בהכנסות המדינה איננו גורר להגדלת איכות החיים של התושבים. והקטנת האבטלה היא צעד חשוב ומבורך אך הוא איננו מחייב את הוצאת האנשים ממעגל העוני.

    אני לא מציע שנאמץ את השיטה הסקנדינבית במלואה, ברור שאין לנו את התנאים המתאימים, אך אנו גם לא דומים לארה"ב ולכן אסור לנו לאמץ את אותה שיטה קפיטליסטית. והאנלוגיה לכריתת איברים היא חסרת כל משמעות, הרעיון היה שיש צורך ברענון פוליטי בארץ. לא ניסיתי לשכנע אותך להצביע לעמיר פרץ רציתי בסך הכל לגרום לך לחשוב לפני שאתה מצביע.

  2. אתה לא מסתכל על זה נכון.

    במדינות סקנדינביה יש ילודה שלילית(סביבות ילד למשפחה) ואין להם בעיות ביטחון. אתה לא יכול לצפות שמה שעובד שם יעבוד גם כאן.

    הקפיטליזם הוכיחה את עצמה והאמת היא שזה לא מפתיע. היא מאד דומה לאבולוציה בעקרונות שלה. החזק שורד נקודה.

    אני לא מאני שזה מה שאתה חושב באמת, "החזק שורד"? ממתי הפסקנו להיות בני אדם? אם הזכרת את האבולוציה אני רק רוצה להזכיר לך שהאדם הוא ייצור חברתי, ובכך גם טמונה הסיבה אשר הוא שרד. אסור לנו לתנהג כמו חיות ולהפקיר את החלשים, אל תשכח שיום יבוא ואתה עלול להיות אותו אדם אשר זקוק לעזרה.

    במערכת הכלכלית שיש לנו כיום, לאזרח אין זכות לעבוד בכבוד, רוב העבודות אינן מספיקות לכלכל בית, אנשים אשר עובדים היום מאבדים את כל זכויותיהם מחשש שמא יפוטרו. אנו מאפשרים למעבידים להתנהד לכוח העובד כאל מכונות ללא צרכים אשר כל מטרתם היא להביא להם כמה שיותר תועלת בכמה שפחות כסף. אסור לנו לאפשר למצב שכזה להמשיך. ובמצב החברתי היום אנו מאשימים כל אחד על המצב בו הוא נמצא, דבר אשר לא יכול להיות יותר מנותק מהמציאות. האם עלינו להאשים את האוכלוסיה המבוגרת על כך שהזדקנה ואיננה יכולה לעבוד יותר, או שאולי עלינו להשאיר אותם לחיות עם קצבה אשר לא מספיקה לשלם את כל ההוצאות החודשיות. האם אנו צריכים להאשים אמאות אשר מעדיפות לא לעבוד משום שבמילא המשכורת הזעומה אשר הן תרווחנה תלך למעון, שהן תצטרנה להכניס את ילדיהם אליו. אם אנו רוצים שאנשים אלה ילכו לעבוד עלינו להגדיל את שכר המינימום, לסכום ההולם את זמננו, ועלינו לחוקק חוקים שיגינו על זכויות העובדים.

    ובקשר לכך שהתנאים במדינת שונים מאלו שבסקנדינביה, נכון אתה צודק, אך התנאים שונים גם מאלה שבארה"ב. אתה לא יכול לצפות שהשיטה ש"עובדת" בארה"ב תעבוד פה. ואנו לא צריכים לראות בבטחון כערך עליון אשר לטובתו עלינו להקריב הכל.

  3. אני לא מצליח להבין את החיבה המוזרה של המגיבים לקפיטליזים האמריקאי, האם אתם שוכחים שכיום בארצות הברית קיים עוני אדיר והתעשרות של קומץ קטן באוכלוסיה. לא הכול ורוד בשיטה הקפיטליסטית, אני לא אומר שיש ללכת לשיטה של סוציאליזים טהור אך עלינו לקבל שיטה של קפיטליזים ורווחה. אני לא מאמין שעמיר פרץ רוצה להנהיג שיטה של סוציאליזים אשר היתה נהוגה בבריה"מ, מטרתו היא לאפשר לכלכלה חופשית להתפתח ביחד עם מדיניות רווחה אשר תדאג לשכבות חלשות בחברה. השיטה הזו איננה חדשה, שיטה של רווחה וקפיטליזים נהוגה בסקנדינביה, מדינה אשר ההתפתחות והחוזק הכלכלי שלה משתווים לזו של ארה"ב.

    ולכל אלה אשר רואים בממשלה הנוכחית בראשות הליכוד כאפשרות היחידה לצאת מהמצב הנוכחי, אני רק רוצה להזכיר שהם נמצאים בשלטון כבר שלוש שנים, מספיק זמן בשביל שנוכל לראות שינוי. אך שום דבר לא נעשה, חוקים ומנגנונים רבים אשר היו אחראים לרווחת האזרחים בוטלו, ובזמן זה העשירים במדינתנו רק הפכו לעשירים יותר. נכון שהעבודה היתה גם היא בשלטון אך כעת זהו אדם חדש עם אג'נדה חדשה, ולכן לא נוכל לשפוט אותו לפני שעשה דבר.

    אני לא אומר שאם עמיר פרץ יבחר אז המצב בארץ ישתנה, אך לדעתי עלינו לאפשר לאנשים אחרים להוכיח את עצמם ולנסות לשפר את מצב המדינה. ואם אותו אדם לא קיים את הבטחותיו או לא עמד בציפיותנו עלינו לבחור במישהו אחר בבחירות הבאות. אבל אין טעם להישאר עם אותו אדם שאיכזב רק בגלל שאנו פוחדים מהשינוי.

×
  • צור חדש...