תוכן ekmo - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ekmo

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    244
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי ekmo

  1. אתה מדבר על מס מנקודת מבטו של הקבלן, אני מסתכל מנקודת מבטו של הקונה (מס שבח לדוגמה).

    ברור שברמת הגולן ניתן לבנות וילה מפוארת במחיר של דירה צנועה בגבעתיים, אבל מי רוצה לגור בקצרין? בערד? בכלל בפריפריה הרחוקה שאינה קיימת מבחינתה של המדינה? כשתהיה תשתית שתאפשר לי לגור באזור ב"ש ולעבוד באיזור ת"א אני בשמחה אעבור לגור שם. כנ"ל בצפון הרחוק יותר (תנסו לגור באיזור טבריה ולעבוד במרכז). מבחינתי איכות החיים בפריפריה הרבה יותר גבוהה וכדאית. ישנה רק הבעיה הקטנה של התעסוקה...

  2. יש יוקר בגלל היצע נמוך. אין שום סיבה שההיצע לא יהיה גבוה בכמה עשרות אחוזים.

    בוודאי שיש סיבה: את הממשלה שלך זה פשוט לא מעניין. המדינה עושה הון תועפות מכל דירה שנמכרת כיום.

    רוצה להוריד מחירים? מאוד פשוט, רק כמה צעדים קטנים:

    1. רה"מ דופק על השולחן ומתחיל להזיז את כל הרפורמות שהוא הכריז עליהן באופן מיידי.

    2. אחת הרפורמות היא במנהל מקרקעי , כזו שאמורה לשחרר לשוק שטחים לעוד עשרות אלפי יחידות דיור.

    3. כיום קרוב לחצי מערך הדירה הוא מס. מורידים באופן מיידי את המס הזה בצורה משמעותית, מאפשרים ירידה דרסטית במחירים ונהנים מהפירות של ההורדה הזו בעוד מספר שנים ככסף שחוזר למדינה ע"י כך שמאפשרים לרוכש לקנות דירה בעלות נמוכה יותר (=משכנתא קטנה יותר) כאשר את הכסף שנותר הוא מוציא בשוק הפתוח (ולא נחנק ע"י המשכנתא ולא מבזבז אף שקל שלא חייבים).

    אלו רק רעיונות בשליפה מהירה, ישנם מלא רעיונות נוספים שניתנים לביצוע בטווח הזמן המיידי של השנה הקרובה כגון חיסול הפארסה של 284 ועדות בינוי מחוזיות שונות שמתכנסות פעם בשנה-שנתיים, קידום אמיתי ורציני של תמ"א 38 ועוד ועוד.

    אבל למה? מה שחשוב זה היום. לא מעניין מה יהיה בעוד 10 שנים. שהממשלה הבאה תדאג לזה.

    תזכרו את זה בפעם הבאה שלתכו לקלפי.

  3. פה אתה טועה

    ראלית היו עליות וירידות בכל מיני אזורים בארץ

    ועדין יש מקומות שמגל מיני סיבות מאוד זולים

    לדוגמה לאחרונה גיליתי שיש בחיפה דירות ב250 אלף -אז נכון זה הימור אבל בכל זאת ברגע שיפתחו אזור מוזנח כזה זה כמו לזכות בלוטו

    לקנות בשרון במיליון היום זה טימטום

    הריבית אולי כרגע מאוד נמוכה אבל שתעלה זה לא ישתלם בכלל ואני מעריך שניראה ירידה הדרגתית במקרה כזה

    ידידי היקר, אני לא חושב או משער, אני מסתמך על עובדות והיסטוריה. בדוק וראה שבכל מקום שבו היו עליות מחירים לעולם לא היו ירידות משמועתיות יותר מאשר המחיר המקורי. בדוק את מחירי החשמל מלפני 5-10 שנים, מחירי הדלק, המזון, הביגוד, הדיור וכו'. זה לא בגלל שיקולים כלכליים כאלו ואחרים, זו פשוט השיטה הישראלית. "ספגנו עליות שהיו ולכן לא ניתן לחזור למחיר המקורי", רק שגם כשההפסד הזה מכוסה שחכנו לחזור למחיר המקורי. ככה זה.

    אם התעניינת בדירות לאחרונה או סקרת את מצב הנדל"ן אז בוודאי ראית שעדיין ניתן למצוא דירות במחירים סבירים. אני לא חולק על זה.

    רק מה? אם יש לך ילדים תגלה שאין בתי ספר טובים באזור. אם אתה צריך לנסוע לעבודה תגלה שאין תחבורה ציבורית הגונה במרחק סביר. אם תרצה ללכת לרופא תגלה שאין קופ"ח במרחק סביר. תגלה גם שהשכנים לא משהו, שסה"כ השכונה במצב סוציואקונומי נמוך יחסית, שהתשתיות הציבוריות ישנות עד לא קיימות וכו'.

    אם תמצא דירה באזור גוש דן או חיפה במחיר של חצי מיליון שקל או אפילו מיליון שקל האמן לי שלא ממש תרצה לגור שם.

    מן הסתם דירות זולות שנמצאות באזור שעובר משמעותי לא יהיו זולות, נכון?

    מלכתחילה שם המשחק בנדל"ן הוא מזל, להיות במקום הנכון בזמן הנכון. למרות הכל אני עדיין טוען שהמצב הנוכחי הוא פשוט בלתי סביר ומי שמחכה שהממשלה תפתור את העניין - יישאר הומלס.

  4. נכון שיוקר המחיה לא נורמלי היום יחסית לשכר

    אבל עם כל הכבוד לא צריך כל יום לאכול ארוחת בוקר בבית קפה

    ולקנות בגדים כל חודש

    אתה נשמע לי כמו המטומטמות שבוכות שהן עניות אבל עושות תספורת במאות שקלים ומעשנות כמו קטר

    תנהלו את הכסף נכון ותגיעו לדירה בסכומים האלו

    לפני שיהיה מאוחר מידי כי בהיטיק לא עובדים עד הפרישה בדרך כלל

    ואני לא אומר כמו דובי שתקנו בית עם משכנתה של מיליון -גם לא חצי מיליון

    בישראל עם חוקי המשכנתה ו50% גרושים זה סיכון ענקי

    אני כן אומר תחסכו מספיק כסף שהשוק ירגע תוכלו לקנות במשכנתה של 300 אלף

    ואתה יודע מה אפשר לסבול שנתיים שלוש לגור עם ההורים לחסוך לדירה

    לי לצערי המשכורת קטנה בהרבה אז אני תקוע

    אבל תחשוב כמה כסף תעשו ב3 שנים ככה

    זה נחמד שכולכם יודעים לנהל לי את החיים ואת הכסף אבל המציאות היא אחרת.

    כנראה שאין מנוס מלתת לכם פירוט יותר מעמיק כי כנראה שאתם בטוחים שכל מי שבוכה על המצב הכלכלי שלו הוא כנראה פרימדונה בכיינית שמבזבזת בלי הכרה ולא מבינה לאן הכסף נעלם. אז ככה: אני מצליח לחסוך חלק לא מבוטל מהמשכורת שלי, יש גם קה"ש, בגדים קניתי פעמיים בחצי השנה האחרונה במסגרת סוף עונה ומבצעים (היה באמת שווה ;)) וסה"כ פחות מ-400 ש"ח. במסעדה לא הייתי כבר כמה חודשים, כן הלכתי להצגות והופעות פעם בחודשיים בערך (אלא אם כן מעט הנאה לא נחשבת כהוצאה לגיטימית) וביטלתי את היציאה השנתית לחו"ל. אני לא אוכל ארוחות בוקר בבית קפה.

    אני עדיין לא רואה איך אני מגיע לסכום שיאפשר לי לקנות דירה בקצב שבו המחירים עולים. מי שמחכה שהשוק יירגע ומחירי הדירות יחזרו לרמה שפויה אז יש לי חדשות בשבילכם: זה לא יקרה ב-5 השנים הקרובות כנראה וגם אם המחירים יירדו הם כבר לעולם לא יירדו לרמה שבה הם היו קודם. במדינת כאשר המחירים עולים הם לעולם לא יורדים חזרה לרמה המקורית או יותר נמוך.

    עכשיו מה?

  5. אני ממש אוהב את כל החישובים שלך. You've got it all figured out כמו שאומרים...

    כנראה שאני צריך לבדוק לאן נעלמו לי חצי מיליון שקל. :s05:

    לזוג חברים טובים יש משכורת יפה (יותר מהברוטו שציינת), רכב פרטי אחד, תינוק ודירה שכורה. לפני כשבוע שוחחתי איתם והם לא מצליחים למצוא דירה במחיר שפוי.

    למען האמת - גם אני לא. אז שאפו על כל החישובים היפים ועל רווח של חצי מיליון שקל שעשית לי בלי שאני בכלל אתאמץ, אבל זה לא עומד במבחן המציאות.

    הערה כללית לגבי הדיון: ישנה שחיקה מאוד חזקה של השכר בארץ. מחירי הדלק עלו בצורה דרמטית, מחירי הביגוד עלו, מחירי עלו, חשמל עלה (ועוד יעלה בעתיד הקרוב מאוד) ועוד רשימה ארוכה של דברים ואני בכלל לא מזכיר את נושא הדיור. יוקר המחיה בארץ לא נורמלי יחסית לשכר וזה רק הולך ומידרדר.

  6. שוב - המחיר בארץ יעלה כאשר מחיר הנפט יעלה - אכן. קרה בעבר ויקרה בעתיד. וגם הגיוני וסביר.

    אבל אם מחיר הנפט ירד - לא תהיה שום ירידה של המחיר בארץ. מעולם לא היתה, חוץ מכמה מקרים יוצאי דופן, ולעולם לא תהיה.

    בדיוק כמו שער הדולר. כשהוא עולה אז כולם מיד מעלים מחירים באותה שניה. כשהוא יורד? "יש להם מלאי ישן" ואז כולם שוכחים מזה וגם כשהמלאי נגמר הם לא טורחים להוריד מחיר..

    :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs:

    כל מילה בסלע.

  7. דמגוגיה, כמובן.

    הלחם היחיד שבפיקוח הוא הלחם האחיד והלא-פרוס.

    כן, זה שאף אחד לא קונה חוץ מכל מיני זקנים בני 70. כבר לפחות 5 שנים שאני הולך לסופר לפחות פעם בשבוע, ובחיים לא ראיתי מישהו שקונה אותו חוץ מכאלה.

    כנ"ל לגבי כל השאר - החלב הבסיסי אולי בפיקוח, אבל כל המוצרים שלו - ממש לא. 7 שקל לקוטג' זה לא מחיר מפוקח, למשל.

    אבל כל הדיון הזה מטופש. כי עלויות השילוח של הדברים האלה זניחה עד כאב. כמה כבר עולה הדלק? 500 שקל לנסיעה של חצי מדינה? בכמה הוא עלה? 15 שקל לאותה נסיעה? 15 שקל על מאות ואלפי מוצרים שנמצאים באותה משאית = עליה של אגורות בודדות למוצר, וגם זה לא הכרחי.

    עליה של 20 אגורות לליטר דלק לא תעלה מחירים לשום דבר. היא תעלה רק את השינאה של הציבור כלפי המדינה, כי זה הקטע העקרוני ולא ה-20 אגורות האלה, שבינינו הם לא יותר מ-50 שקל בחודש לאנשים שנוסעים המון ומתדלקים ב-1,000-1,500 שקל בחודש. זה באמת דיי זניח בתכלס.

    אבל כאמור - זה העיקרון. נמאס ממדינה בזבזנית שבמקום לקצץ במשרדים בזבזנים - שולחת את היד לכיס של הציבור האומלל.

    אתה מכיר את המילה דמגוגיה, זה יפה. מה שעוד יותר מרשים זה השימוש שלה בפועל. האם להציג את כל הדיון הזה כדמגוגיה יכול להיחשב כדמגוגיה?

    הנה לך דמגוגיה: מי שקונה לחם אחיד הם עשרות אלפי אנשים בארץ שידם אינה משגת. ישנה שכבה שלמה של אנשים שמקצצים בשקלים בודדים ובעשרות אגורות אבל כנראה שהם שקופים עבורך כי ידך שלך משגת. לגבי מחירי מוצרי החלב לא ממש הבנתי את הפואנטה אבל גם כאן מדובר בעלייה מאוד משמעותית בשנים האחרונות, כזו שהפכה להיות משמעותית מאוד.

    גם לגבי הדלק אתה מציג דמגוגיה מאוד יפה.

    ניקח לדוגמה את חברת תנובה, חברה גדולה שמחזיקה מאות וכנראה אלפי משאיות בכל רחבי הארץ. עלייה של כ-20 אג' היא אומנם משמעותית, אבל זה לא נגמר כאן: בוא נזכור שהדלק עלה ביותר משקל בתקופה האחרונה ויותר מזה בראייה של מספר שנים. אם לי בתור צרכן פרטי הושלמה עלייה של יותר מ-50 ש"ח לתידלוק בודד רק מהעליות האחרונות, תנסה להעריך בכמה הדלק עלה עבור חברה כמו תנובה. רמז: מיליוני שקלים.

    אבל זה לא נגמר כאן. תנובה צריכה חלב בשביל לייצר מוצרי חלב. הרפתן צריך לשלם יותר על הובלה של החלב הזה והעלות הזו צריכה להתגלגל לאנשהו. כנ"ל לגבי עוד עשרות ומאות ספקים שתנובה עובדת מולם, כולם צריכים לשנע משאיות בעלויות גבוהות הרבה יותר והעלות הזו מתגלגלת לצרכן בסופו של דבר.

    אבל זה לא נגמר כאן. תנובה היא אומנם מותג לאומי, אבל יש לה פעילות נרחבת מאוד גם מחוץ לגבולות מדינת , ברוב המקרים תחת שם שונה, בין אם זו פעילות של מכירה, שיווק וייצור (תנובה הרי מחזיקה לא מעט מחלבות בחו"ל). כמובן שכאן גם יש עלויות של מטוסים וספינות. כשמחיר הנפט עולה, גם מחיר דלק המטוסים והספינות עולה.

    האמן לי שאני אפילו לא מכסה חצי מהעלויות הנוספות שקיימות.

    עכשיו נחזור לצרכן הפרטי. תנובה גילגלה אליו את עליות המחירים. גם אוסם. גם שטראוס. גם טרה. גם כל שאר היבואנים.

    אכלת אותה, ואכלת אותה בגדול.

    אבל בדבר אחד אתה כן צודק - הכי קל לשלוח יד לכיס של הצרכן. כי זו הרי מדיניות כלכלית נבונה, נכון? במקום להוריד מחירים, להוריד מיסים, לספוג את ההפסדים ולתת לצרכן מוטיבציה להוציא את הכסף בחנויות וכך ליצור מנוע צמיחה אמיתי (לא וירטואלי כזה כמו שכתוב בנאומים של ביבי השקרן) שמניע את הכלכלה קדימה ויוצר חוסן כלכלי למדינת ומעלה את רמת המחייה... זו הרי כלכלה מטופשת מהסיבה הפשוטה שאת פירות הכלכלה הזו כנראה שתראה הממשלה שתיבחר בקדנציה הבאה, ולמה שנעשה להם את העבודה? אולי זה לא יהיה אנחנו בכלל? אז בשביל מה להתאמץ? אכול ושתה כי מחר נמות. :'(

  8. לא ברור לי מדוע אנשים חושבים שלהצביע זה רע ושכל המפלגות אותו דבר (הן לא אבל תמשיכו לחיות עם הדיסוננס הקוגניטיבי) וממשיכים להצביע לאותה מפלגה במשך 35 שנים.

    כי אלו העובדות?

    כי זה מה שההיסטוריה לימדה אותנו?

    נחזור להקשר הנוכחי ונראה שלבני טרחה להיפגש עם שיירת ה-100 ובתכלס הגיעה להפגנה קטנה ויחסית שולית' date=' מה שלא יכול להיאמר על רוב גולשי הפורום ואזרחי מדינת בכלל, אשר אינם טורחים להביע בפומבי את דעותיהם ומעדיפים להתלונן באינטרנט.

    [/quote']

    אל תבלבל פוליטיקה עם פופוליטיקה.

  9. אני רק אזכיר, כבדרך אגב כזה, שציפי לבני וקדימה בכלל זכו בבחירות. אז הפעם, חד פעמית, אל תאשים את הבוחר.

    הבעיה היא שלבני הייתה (ועודנה) אפס מדי בשביל להצליח להרכיב ממשלה, אז המשימה הוטלה על ביבי, ולבני הלכה לאופוזיציה לשבת כמו ילד קטן ששמח לאיד כל פעם שמשהו רע קורה ואומר "אני הייתי עושה יותר טוב".

    אני בכלל לא מצליח להבין למה אתם חושבים שעם ציפק'ה הייתם מקבלים משהו אחר.

  10. אין שום ראוי בסופרמרקטים.

    השאלה אינה אם יש בהם טוב ,אלא רק איזה מזיק פחות !!!

    העובדה הזאת ידועה לי הרבה שנים ועד כה די נמנעתי מלהביע את דעתי על המזון הקלוקל שנימכר

    בארץ מפני שידעתי מראש שיתייחסו לדברי בחוסר אמון ויסתכלו עליי כעל תימהוני.

    :goodposting: :hizuk:

    ובכל זאת תוחלת החיים ארוכה יותר מאי פעם.

    נכון, פעם מתו משפעת פשוטה (ע"ע מקור הביטוי "Bless you") והיום יש תרופות ואנטיביוטיקה.

    מה שאמרת לא מוכיח כלום, אתה יכול להתפוצץ מבורקסים, מרגרינה ושומן טרנס, לחטוף התקף לב, סתימת עורקים ולעבור צינתור ועל הדרך ניתוח מעקפים משולש ועדיין להמשיך לחיות ולמות בגיל 65 ולא בגיל 40 כמו בימי קדם. זה אומר שמה שאכלת היה בריא וטוב עבורך?

  11. סחתיין על אידסון, שהשנה נותן את מה שחשבנו שייתן בשנה שעברה.

    נקווה שישמור על היכולת הזו גם במשחקים מול הקבוצות הגדולות.

    לא ממש. את איידסון הביאו מתוך מחשבה שיהפוך למנהיג ויהיה שחקן המטרה ברגעים המכריעים. השנה הוא נותן יותר תפוקה כשחקן משלים ואולי זה יותר מתאים לו בהיררכיה ובלחץ של מכבי.

  12. הנה התגובה המובנית של רוני לכל דבר רע שכותבים על החרדים אי פעם:

    מישהו עדיין מאמין לשקרים שיוצאים לו מהפה?

    אני חייב להגיב על זה, אפילו אם קצת באיחור:

    אין לי אפילו ספק קל שבקלים שרוני לא משקר. הוא לא אומר לכם דברים שהוא יודע בוודאות שאינם נכונים, הוא פשוט מאמין בזה באמונה עיוורת, שלטעמי זה חלק מהבעיה. רוני באמת מאמין בדברים שהוא אומר בלי יכולת לקבל משהו אחר רק כי גדולי התורה אמרו כך ולא משנה כמה טענות תעלו כנגד.

    לכן אני לא חושב שיש מקום לתגובות המוגזמות הללו. אני כן חושב שהוא צודק בזה שאתם (או לפחות חלק מכם) מתרגזים כי לעיתים קשה לכם לסתור דברים שהוא אומר או סתם בגלל שהוא מתעקש על אמונותיו (בין אם נכונות ובין אם לאו). זה לא אומר שהוא צודק, זה פשוט אומר שהוא עשה את שיעורי הבית שלו. ;)

  13. שליש מכספי העיזבונות מגיעים למוסדות דת

    רק בשבוע שעבר חשף משרד האוצר כי מוסדות דת הם הנמען מספר אחת של התמיכות הכספיות השנתיות שמעבירים שרי הממשלה. כעת מתברר שגוף נוסף, שאמור לפעול לפי שיקולים ציבוריים ולחלק כספים על בסיס קריטריונים שוויוניים, מבכר את החרדים. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי המדינה מעבירה יותר משליש מהכספים שנתרמים ישירות למדינת למוסדות דת. מדובר בעשרות מיליוני שקלים שכלל האזרחים אמורים ליהנות מהם, אך בפועל מגזר מצומצם הצליח לשים את ידיו על חלק לא מבוטל מהם. הדבר צורם במיוחד, מאחר שמרבית התורמים כבר אינם בין החיים, והם סומכים על המדינה שתחלק את כספיהם למטרות ראויות, שוויוניות ומגוונות.
  14. ראשית רצוי שתקרא את הלינקים אתה מביא. לטענתך ולטענת המאמר מדובר בסה"כ ב-10,000 אברכים שיקבלו את המלגות הללו. ניחא.

    הבעיה היא כמו שציינתי קודם - לא מספר האנשים בהם מדובר אלא בהשפעה של אותו "קומץ" על כולנו. שים לב למספרים שאתה הבאת: תקציב כל משרד התרבות והספורט עומד על כ-800 מיליון ש"ח. המלגה של "רק" 10,000 אברכים תעלה לנו כ-240 מיליון ש"ח.

    משרד התרבות להזכירך, תומך לא רק בכל מפעל התרבות של מדינת (שהוא חלק בלתי נפרד מהיותנו מדינה מתורבתת אם תסכים איתי ואם לא) שכולל את כל המוזיאונים, אומנים, תיאטראות, מוזיקה על כל גווניה וכו', אלא גם בכל מפעל הספורט של מדינת שכולל את כל ההישגים שאנחנו מתפארים בהם באולימפיאדות ובענפי הספורט השונים. את יכול לומר מעכשיו ועד מחרתיים שזה לא פחות חשוב מאשר לימודי תורה אבל העובדה המצערת מבחינתך היא שאין לי ספק קלוש אפילו שכמות האנשים שמעדיפים ותרבות ע"פ לימודי קודש תהיה קצת יותר גדולה מאשר 10,000. לפי החישוב הזה אין שום היגיון שכמות כה זעומה של אנשים תהווה יותר מרבע תקציב של כל משרד התרבות והספורט.

    אז נכון, גם תרבות חרדית צריכה לקבל (מי אמר שהיא לא מקבלת משהו מתקציב משרד התרבות?), אבל התרבות החרדית צריכה גם לתת ורק אח"כ לקבל, לא ההפך.

  15. דתיים ומסורתיים גם הולכים לתיאטראות ולקולנוע. גם הם נהנים מהתקציב הזה ולכן אין פה מה להוריד.

    מי שלא נהנה מתקציבי הבידור לרוב גם לא את חובותיו למדינה. אתה יכול לטעון עד מחר שמדובר בכמות קטנה של אנשים (ואני כלל לא בטוח שאני מאמין למספרים שאתה מביא) אבל הכמות הקטנה לכאורה הזו משפיעה באופן די משמעותי על חיי כולנו ולכן גם אם מדובר בכמות קטנה של אנשים המספר הופך להיות חסר משמעות.

  16. כספים הולכים לכל מיני מקומות בידור וכו'.. -שם אין בעיה כל עוד אני נהנה מזה.

    גם לחרדים יש תרבות וגם הם צריכים לקבל.. כמו כן מי שמכיר בעולמו של ערך התורה וכן מדעי היהדות -מכיר בעוסקים בלימוד וחישיבותם בכך.

    במדינת המסורתיים , דתים וחרדים עולים על החילונים [וכן גם מתוך החילונים ישנם מאמינים גם בתורה ] שגם מהמיסים שלהם רוצים לקבל חזרה מהמדינה להשקפת עולמם.

    אתה צודק, למעט עניין אחד: אני הרווחתי את התקציבים שאני מקבל עבור הבידור שלי.

    אני הלכתי לצבא ושילמתי מיסים. אני עדיין משלם את המיסים שלי כל חודש. אני ממלא את חובותיי למדינה ולכן אני זכאי לזכויות כמו תקציבי בידור.

  17. ההבדל בין ה6870 לGTX470 עומד על 2-3 אחוז ועוד יקטן מכיוון שבכל דריבר חדש שיוצא ל 6870 הביצועים שלו משתפרים.

    בקיצור , אתה לא כל כך מבין וחושב שאתה מבין מאוד.

    כל הכבוד , לך תקנה GTX580 ותהנה (כל עוד לא יוצא ה680)

    האמת שגם אני לא מבין את האגרסיביות שלך. אני עוד מנסה להבין ממה התעצבנת ונעלבת.

    מה שכן ברור זה שאתה לא מבין שתי נקודות מאוד חשובות:

    1. GTX580 ירד מהפרק עוד בעמוד הראשון אני חושב.

    2. אני באמת לא מבין כלום ולא חושב שאני מבין כלום. אם הייתי מבין או אפילו חושב שאני מבין לא היה לי צורך לבוא לכאן ולשאול שאלות, נכון? נראה לך שמי מהשאלות שלי היו שאלות אינטיליגנטיות שאיתגרו כאן מישהו? אני בקושי מבין מה זה טסלציה...

    דרך אגב, מישהו באמת מוכן להסביר לי מה זה טסלציה ולמה זה לא אקטואלי? אני מבין בערך, אבל לא ממש.

×
  • צור חדש...