תוכן eranir - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

eranir

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    329
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי eranir

  1. מישהו עובד עם ה-27 שיכול להגיד איך הוא באמת עם טקסטים בהשוואה למסכם אחרים??

    לפני כשנה הייתי באותה נקודה עם אותה התלבטות. בבעלותי היה (ועדיין) מסך 2407HC, הייתי צריך לקנות מסך חדש, והתלבטתי מאוד בין ה-2410 וה-2711. למעשה ההתלבטות התחילה עוד עם ה-2709, והוא הספיק לאזול מהמלאי בזמן שאני חוכך בדעתי.

    הפחד שלי היה כמו שלך - בעיה עם עבודה עם טקסטים. חפרתי על זה פה בלי סוף, חיפשתי חיזוקים לסברות שלי, ובאופן כללי קישקשתי הרבה, עד שאחד מחברי הפורום הזמין אותי לראות אצלו את המסך. ואז גיליתי שאין שום בעיה אמיתית. מכאן אפצל את ההסבר שלי לשניים:

    טכנית: אכן, ייתכן שתאלץ להגדיל את הזום בו אתה עובד לעתים קרובות יותר מאשר במסך 24. אז מה?

    • לא תמיד תצטרך להגדיל. לא תמיד תהיה לך בעיה להגדיל (ולוותר על רזולוציה), שכן על אף שאתה אולי חושב אחרת, רוב הזמן אתה עובד על חלון אחד בלבד, ואין לך צורך ב-27 אינטש של חלון יחיד.
    • לא סתם בחרתי בניסוח " לעתים קרובות יותר מאשר במסך 24 " - גם במסך 24 אני נאלץ לעיתים להגדיל את הטקסט. ומכיוון שסקלת ההגדלה היא לא רציפה, אם נניח מקרה מאוד ספציפי בו בשני המסכים אני נאלץ להגדיל את הטקסטים ב-25% (אומנם ב-27 הוא עדיין יותר קטן, אך מספיק לקריאה, בזמן שב-24 אני כביכול משתמש בהגדלה שחלקה מיותרת בלית ברירה), הרי שב-24 איבדתי יותר שטח מסך.
    • ה-27 גדול יותר מה-24. ואני בוחר לציין עובדה כ"כ ברורה, משום שהיא בהחלט מפצה על אובדן הרזולוציה. שנים עבדתי על 24, והרגשתי שאני יכול לדחוס בקושי רב שני חלונות מלאים אחד לצד שני, אך בפועל זה לא היה כ"כ נוח. כאשר רציתי לפתוח דפדפן ולצידו VS או MATLAB לדוגמה, היה לי מאוד לא נוח - החלונות היו צרים מדי. ב-27 מצד שני, הרוחב מאפשר להציב בנוחות שני חלונות מלאים.
    • הגדלת הטקסטים נעשית בצורה טובה מאוד. הדפדפנים מאז ומתמיד עשו עבודה טובה, ובניגוד ל-, 7 עושה עבודה טובה מאוד בנוגע להגדלת טקסטים בסביבת העבודה. הטקסט חד מאוד, וחווית השימוש לא נפגעת.

    תפיסתית (או משהו כזה...): אני הרבה מאוד פעמים רואה פה בפורומים קושי בתפיסת הבעיה, אותה משתמשים פחות מקצועיים/מנוסים מבינים ממה שהחבר'ה המקצועיים יותר מתארים. לעיתים מתוארת איזשהי בעיה טכנית, שיכולה להיות מאוד תיאורטית או מאוד פרקטית, אך לא בהכרח באה לידי ביטוי בשטח. ואני בכלל לא מתחיל אפילו לדון בנושאים של דיון על איכות - בהם כל ילד מסכן שמבקש המלצה על מסך ב-700 שקל יוצא מכאן כשהוא רץ לאמא לספר שמסך TN יגרום לו להתעוור, ושה-INPUT LAG גורם לדמויות במשחק המחשב שלו לאחר יותר מרכבת . אני מתכוון למקרים כמו אלו, שקיים issue טכנולוגי שהוא דווקא ברור, אבל אנשים נוטים לנפח אותו מעבר לכל פרופורציה, מאיזשהו חשש קטנטן המקנן בליבם שהם יעשו קנייה שגויה. 99% מהאוכלוסיה לא יודע מה הוא קונה, ומרוצה מהתוצאה (אני לא בא לעודד כאן בורות). אני לא בא חס וחלילה בטענות למי שנותן פה איזשהו מידע מקצועי, רק טוען שיש בעייה לגשר, כמו בכל מקום בחיים, בין נקודות המבט של בעל הידע שמנסה ללמד, וחסר הידע שבא ללמוד.

    במקרה שלך, אתה חושש מאוד מפיקסלים קטנים. אני טוען ש-99.9% שלא תהיה לך שום בעיה עם זה, ובטח שלא בעיה שתצדיק וויתור על המסך (הנפלא!!!) הזה בהתחשב ביתרונות שלו. מבחינתי המסך עולה בכל פרמטר על ה-2407, ומבחינתי הוא הקנייה הכי מוצלחת שאי פעם עשיתי. השיקול היחידי כאן לדעתי הוא כלכלי. הדרך היחידה שלך להשתכנע בכך היא לראות בעיניים שלך את המסך, לא משנה כמה טקסט יישפך פה - זה לא יביא אותך למסקנות אמיתיות.

  2. אם אין מסך בתצוגה, אף אחד לא יפתח בשבילך מסך להתרשמות. אם תחליט לא לקחת, מי יקח אותו אח"כ? אתה היית לוקח קופסה שהחנות סגרה אחרי שלקוח אחר רצה לראות, כשאתה יכול לקחת קופסה שלא נפתחה?

    וזה מצחיק שאתה אומר שדי נסגרת עליו, כשאת הדבר הכי חשוב שאתה יכול לעשות בשביל להשוות בין המסכים, וזה לראות אותם, לא עשית. אם זה לא היה חשוב לך מלכתחילה, הייתי מבין, אבל אם הייתה לך כוונה לראות את שניהם, ועוד לא עשית את זה, אז איך אתה די סגור?

  3. באמת שדי הסתבכתי עם המסכים האלה... עדיין זה לא מסך ב- 500 שקל...

    מה הכוונה בגודל פונט קטן מידי?

    והאם אפשר לדעת באיזה מסך אתה משתמש?

    1. זה לא מסך ב-500 שקל, אבל גם לא ב-4000. מדובר בשני מסכים טובים, ובמחיר לא בשמים.

    2. גודל פונט קטן מדי, משמעו, אממ... גודל פונט קטן מדי! בכל מקרה, אני כבר מצטער שהכנסתי עוד פרמטרים למשוואות שלך, ולכן לא ארחיב.

    3. 2407WFP-HC, כמו שאתה יכול לראות בפירוט המפרט שלי.

    חברים נראה לי שסופי... החלטתי ללכת על ה U2311H... אלא אם כן יש לך הצעות אחרונות?

    נראה שלא החלטת, ולא נראה לי שלמישהו יהיו הצעות נוספות. ראית את המסך ואהבת? תתחדש.

  4. אז ללכת על U2311H של ... ולסיים את הסיפור?

    הת'רד הזה קצת מתסכל, כי נראה שהוא לא מתקדם לשום מקום. פותח התר'ד - אתה מחפש המלצה, או שמישהו יקבל בשבילך החלטה? שני המסכים הללו של (לא מכיר את הסמסונג) הם טובים מאוד ושניהם יספקו אותך. כנראה שהרבה מהשיקולים שהוסברו כאן או בת'רדים אחרים לא יטרידו אותך בשום שלב, כי רוב המשתמשים לא שמים לב לשום פקטור השוואתי מרגע שהם קנו את המוצר.

    יש שני הבדלים בין המסכים:

    1. המחיר. לא נראה לי שאתה צריך הסבר בנידון.

    2. הגודל והרזולוציה. תשכח שניה מהעניינים של האם כרטיס המסך שלך יחזיק משחקים על רזולוציה כזו או אחרת, כי כנראה שאתה לא משחק Crysis עם כל השיידרים, וגם אם במקרה יצא לך, אני מניח שזה לא כי התעקשת על זה. יש לך מסך 22 עם רזולוציה של 1680*1050, או מסך 23" עם רזולוציה של FHD. אם הכסף לא משחק תפקיד, ההיבט היחידי שאנ יחושב שכדאי לך להתייחס אליו הוא גודל הפונטים ב- U2311H. אני עובד עם 24" ב-FHD, והפונטים בגבול התחתון של להיות נוחים לי. לדעתי ב-23 הם כבר יהיו קטנים מדי, ולי אישית זה מפריע. יש לא מעט שהסבתי את תשומת ליבם לנושא ולא הפריע להם. מבחינת מי שזה מפריע לו, זה יכול להיות deal-breaker.

    ככה או ככה, נראה שיש לך את כל הפרטים שאתה צריך בשביל לקבל החלטה. יש כאן אנשים בפורום בעד כל אחד מהמסכים, ולכן הוידוא שאתה מנסה לעשות כל פעם על הבחירה שלך הוא מצחיק. פשוט תקבל החלטה ותהיה מרוצה.

  5. אני כנראה באמת אלך על ה-4850x2, הוא ממש זול כרגע.

    הדבר היחידי שלא הבנתי זה הרזולוציות. הבנתי שאנשים משתמשים בסטאפ מהסוג הזה, אבל לא באילו רזולוציות הם משתמשים ואיך מתקבלת תמונה רציפה לגמרי.

  6. אני מתקשה להבין את הדיון. אני לא צריך את הסטאפ הזה, אני רוצה אותו. לא משנה כמה שטח מסך יש לי, תמיד אני מרגיש שחסר לי, וזה יכול להיות פתרון נחמד גם לקצת משחקים שאני משחק.

    אני אנסה לשאול את השאלות שוב:

    הבנתי שהפתרון אפשרי, אבל איך התוצאה נראית בפועל? התמונה פשוט אינה רציפה?

    מה אני צריך לשים במחשב על מנת לאפשר חיבור של 3 מסכים? 2 כרטיסי מסך? דברים נוספים?

  7. אני מבין שאפשר להציג רזולוציות שונות, אבל ספציפית את הרזולוציה הזו (1024x1280) אני לא מבין איך אפשר להציג, בלי קשר לסטאפ הזה.

    שני מסכים גדולים נראה לי בעייתי משתי סיבות: הראשונה היא שיותר נוח לעבוד רוב הזמן מול מסך אחד גדול מרכזי. אם שמים שני 24 אחד ליד השני, אתה תמיד עובד עם הראש מוטה לאחד הצדדים. השניה היא ששני מסכי 24 זה כבר עסק יקר מדי, ול-22 אני ממש לא מוכן לרדת.

  8. בקרוב אני קונה מחשב חדש (מחכה ל-i5) והתחלתי לחשוב מה אני הולך לחבר לו כמסך. עד כה הייתי די משוכנע שאני אלך על ה- 2709. היום תוך כדי מעט שיטוטים ברשת ובחינת סטאפים של כל מני משוגעים לדבר, התחלתי לחבב את הרעיון של להוסיף למסך המרכזי עוד שני מסכים קטנים בצדדים. ייתכן ואופציה זו אפילו תהיה זולה יותר מבחינתי, שכן כיום יש בבית הורי 2407 אותו אני יכול לקחת (תמורת החלפה ב- 2209) ולצרף אליו זוג מסכי 17".

    הסתכלתי על הסטאפים המוכנים בלינק הזה: http://www.digitaltigers.com/zenview-three-screen-lcd-monitors-powertrio.asp?type=pro&intro=0. מה שאני מתקשה להבין זה כיצד מסתדרים המסכים הקטנים עם הגדול מבחינת הגודל והרזולוציה. לפי החישובים שעשיתי, יוצא שגם במקרה של ה-24+17 וגם ב-27+19 יש הפרש של כ-2 ס"מ בין גובה המסך הגדול לרוחב המסכים הקטנים (לטובת הקטנים). בנוסף, עפ"י הטענה כי הרזולוציה הכוללת היא 3968x1200, מקבלים כי הרזולוציה במסכים הקטנים היא 1200x1024. ניתן בכלל לכוון מסכי 17/19 לרזולוציה כזו? מה שאני מנסה להבין למעשה הוא כיצד ניתן להציג תמונה רציפה על כל 3 המסכים בהינתן הגדלים והרזולוציות הרלוונטיים - אשמח אם מישהו יתייחס. אחרת כנראה שאאלץ ללכת על האופציה היחידה בה הגדלים והרזולוציות אכן מסתדרים - 30" במרכז יחד עם 2 20" :nixweiss:

    מעבר לזה, הייתי רוצה להבין מה אני צריך לעשות מעבר להשגת המסכים הרלוונטיים (יש עדיין להשיג 17"?) כדי להרים סטאפ כזה. (יכולת עיבוד, יציאות)? קופסאות מיתוג חיצוניות? תוכנות כלשהן?

  9. הבהירות על 25/100 והבעיה לא נפתרה.

    ייתכן וזה המרחק (~70 ס"מ)? רעיונות אחרים?

    אני לא נתקל בבעיה באף מסך אחר שאני עובד עליו, העיניים פשוט מתעייפות ממש מהר

  10. שלום לכולם,

    ברשותי -2407 מזה כמעט שנה. עד לאחרונה לא יצא לי לעבוד עליו הרבה שעות רצוף, אך כשהדבר כן קרה, הרגשתי שהמסך מאוד מאוד מעייף לי את העיניים (בניגוד ל-1908 המסכן שיש לי בעבודה).

    ראשית כל רציתי לבקש הסבר כיצד אני יכול לכוון את הגדרות המסך בצורה מיטבית, במידה וייתכן וזו הסיבה (באמת שחיפשתי ללא הצלחה בהיסטורית הפורום). בנוסף אשמח לשמוע אם יש סיבות אחרות לעייפות שהמסך הזה גורם לי לעומת מסכים אחרים.

    ובהקשר מעט אחר: בקרוב אני קונה מחשב ומסך חדשים (מעבר דירה). הייתי רוצה להישאר עם גודל המסך הנוכחי ואולי אף להגדיל (27, אותה רזולוציה). מכיוון שכמעט ואיני משחק במחשב (בעיקר , יישומים כבדים כמו VS ו-Matlab, והמון סרטים) תהיתי האם יש צורך אמיתי בכרטיס מסך, או שניתן להסתדר גם באחד מובנה בהתחשב ברזולוציה.

    תודה ויום טוב,

    ערן

  11. לא יודע אם מישהו מאומניטק בודק את מצב העסקה שלו פה בפורום, אבל אני לא חושב שבינתיים יש טעם לצאת בהצהרות של באיזה סכומים מוכנים לקנות ובאיזה לא לפני שיש מידע ממשי. חשוב גם לדעת האם זו רק היתה אי הבנה, או שהחברה חזרה בה מההצעה. אם זו האופציה הראשונה אין הרבה מה לעשות. אם השניה הרי שהם מסוגלים להוריד את המחיר לסדר גודל של 3100 וייתכן שאפשר להוריד אותם שוב, וחבל לוותר על הנחה כי באים עם "ב-3300 אנחנו מוכנים לקחת". כרגע אפשר רק לחכות, בתקוה שגם מישהו יסביר מה בדיוק קרה פה.

  12. סתם הערה קטנה: כרגע יש לנו מחיר מעולה, 3600 ש"ח. תחת ההנחה שהחנויות לא יכולות להתחרות עם היבואן הנ"ל, הרי שאנחנו תחת שליטת מונופול כרגע. אין לו שום סיבה להוריד את המחיר לא משנה כמה אנשים נוספים יצטרפו. יש בארץ יבואנים נוספים שעשויים לתת לו תחרות?

  13. The Ripper - האמירה הזו לגבי מסכי 20" לא ברורה לי. גודל הנקודה הוא ב-24 גדול ב-5-6 אחוז מזה שבמסכי 20. אם עוברים ל-19 זה 6 אחוזים נוספים. כמה ההפרש הזה בא לידי ביטוי?

    כרגע אני עובד על מסך 19" בבית ו-17" בצבא. ה-1024x768 של ה-17" הכי נוח לי, אבל מדובר כבר בהבדל של 33 אחוז מהטבעית של ה-20". לכן למעשה נראה לי שבכל המסכים הרזולוציה הטבעית בעייתית מבחינת גודל פונט, וקשה לי להבין איך 6 אחוז משנים משהו.

    חוץ מזה, הייתי בודק אולי בכל זאת את אופציית ה-20". אולי אפילו לפתוח ת'רד נפרד בשביל זה, לראות כמות מתעניינים, ורק במידה וזה יהיה רציני להוסיף זאת לדיון. אני מוכן לפתוח את הת'רד ולעקוב אחר מספר המתעניינים. מחכה להחלטתך swg, לא רוצה לעשות לך בלאגן. בעיקר אני לא רוצה שהיבואן ירגיש שמבלבלים לו את השכל וירד מזה...

  14. יכול גם להיות שההנחה היא כרגע רק עבור הדגם הישן, בתקווה לחסל מלאים לפני שהדגם החדש יגיע, ועל החדש לא נקבל הנחה מהסדר גודל הזה בכלל.

    אני בכל מקרה כרגע בסימן שאלה, מתלבט עדיין בין ה-2407 ל-2007. פחות אגב מבחינת תקציב, יותר מחשש שיהיה גדול מדי... :nixweiss:

    רעיון: אולי אם תוסיף לקניה אנשים שמעוניינים ב-2007 (ולפי כמות השאלות על המסך הזה לאחרונה כנראה יש לא מעט כאלה) תוכל להגדיל את ההנחה.. מצד שני - פוטנציאל להרבה סיבוכים.

  15. זה ידוע, השאלה איזה כרטיס לדעתכם הוא המשתלם ביותר ביחס ביצועים/מחיר. הכרטיס של הוא גם היקר ביותר, ואני לא בטוח עד כמה 5Mhz שווים את זה. תניח גם שאם אני רוצה לקנות גרסה מומהרת, אני לא מתכוון לשחק עם זה עוד, אלא להשתמש כמו שזה.

×
  • צור חדש...