תוכן Guy King - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Guy King

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    568
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי Guy King

  1. ההבדל הוא שהארגון עסקי (אזרחי) דואגים יותר לעניין הכלכלי כי אי שם למעלה יושבים בעלי מניות שדואגים לכסף שלהם טוב טוב.

    בצבא זה אחרת

    לא מדויק.

    ע"ע התספורות שבעלי השליטה עושים למחזיקי האג"ח..

    חוץ מזה - חלק גדול מהתמריצים של המנכ"לים הם באמצעות אופציות - מה שמדרבן אותם לקחת סיכונים גדולים בשם בעלי המניות - כי יש החברה תרוויח האופציה תתממש, ואם לא - לא יקרה כלום. ראה פסקה ראשונה כאן: http://www.themarker.com/markets/1.557569.

    אם הצבא היה עובד בצורה הזאת - אז היינו בסכנה גדולה - כי כל רמטכ"ל היה יוצא למלחמה - ואם הוא היה מנצח בה - אז מצויין, ואם לא - אז לא נורא מבחינתו. ואם צה"ל יכל לעשות "תספורת" למדינה אז לצבא לא היו בעיות תקציב..

    ובצבא ברור שזה אחרת. הצבא הוא לא גוף למטרות רווח. וכמו כל גוף מוסדי אחר בארץ ובעולם. בשל כך - התמריצים שלו להתייעל יותר קטנים. אבל זה לא אומר שהוא לא מנסה להתייעל. האנשים בצבא כן מבינים את החשיבות של מה שהם עושים (לא רק קרביים מבינים שמה שהם עושים חשוב, גם אם אני מבין שאם אני חוסך אפשר לקנות עוד תחמושת - זה חשוב), וזה גם תמריץ חשוב (בנוסף למגבלות, סנקציות ותמריצים אישיים - שלמשל קצין שמראה ומוכיח שהצליח להוביל לחיסכון ולהתייעלות גבוהים במיוחד יכול להיות מצטיין, וזה יכול לעזור לו להתקדם בצבא).

  2. אם הם יכבו את המזגנים והאורות כשאין בהם צורך, התקציב שלהם יקטן.

    ואז מה הם יעשו כשהם באמת יצטרכו את התקציב ? ::)

    קודם כל, החייל, הקצין והנגד הממוצע לא נמצאים בעמדה שבה זה השיקול שלהם. החייל/איש הקבע הממוצע לא יהנה באופן ישיר או עקיף, או אפילו עקיף מאוד, מזה שהוא ישאיר את האור פתוח. אתה מדבר על סוג של "חשבונאות", שהיא ברמה של קציני תקציבים ומפקדי יחידות בלבד, וזה גם בתנאי שהם מושחתים וזה מה שעומד לנגד עיניהם, ולא לחסוך את כספי המיסים שהם מקבלים מהממשלה לדברים חשובים באמת בתקציב הביטחון (ואם זה ככה, הסיבה לזה היא שהם פשוט אנשים כאלו, ואנשים כאלו יש גם במשטרה, במשרד החינוך, בבנקים, במכבי אש וכד'.. ואולי גם שכנים שלך וחברים שלך הם כאלו... ופה אין כל כך מה לעשות חוץ מלשפר את מערכת החינוך שתאדג להצמיח אנשים ישרים יותר למדינת ...).

    שנית - גם אם האנשים מושחתים, ויש יחידה שמקבלת בתחילת השנה 10 מיליון שקל, ומוציאה על חשמל נגיד 1.5 מיליון שקל, ויש לה אפשרות לחסוך ב-100 אש"ח - אז בסכום הזה כדאי לה לקנות דברים שקצת יותר "שווה" לה לבזבז אותם. נגיד גינון ליחידה. או פרגולות לשבת בהן. או להחליף מחשבים פעם ב-6 שנים - במקום פעם ב-5 שנים.. ויש עוד המון דוגמאות. בקיצור - אם מדברים על בזבוז שלא לצורך - עדיף לאנשים לבזבז אותו ככה שהם יהנו ממנו.

    ושוב - מה ההבדל בין הצבא לבין כל גוף אחר במגזר הציבורי או האזרחי מהבחינה הזאת?

  3. אני אמרתי מה שאמרתי על בסיס ניסיון של שירות הצבאי של 9 שנים.

    ואני חוזר שוב שבזבנות בצבא חוגגת. הייתי ב 3 יחידות שונות ובכל מקום אותו דבר. לא סוגרים מזגנים 24 שעות ביממה, לא מכבים עור (זה בקטנה, אבל ואפשר להמשיך רשימה.

    עם כניסתו של ליסינג נגדים זה לא בזבנים העיקריים כי אין להם צמוד, אלא קצינים. ראיתי דיונים ברמת הגולן שדרשו נסיעה לשם רק לכמה שעות, אחר כך מרמת הגולן נסיעה לדרום. מדובר על התנהלות קלוקלת, כי אין צורך לחסוך.

    אני זוכר שב2009 היה פילוט באט"ל שמטרתו הייתה הגבלת של כמות הדלק לכל קצין לחודש, אבל נראה שהמיטו את הרעיון הזה בהצלחה כמו רוב הדברים אחרים.

    הנוהל הזה קיים.

    ואני מסכים שבמשרדים בהם לא סוגרים את המזגנים והאור - זה חמור.

    יש קצינים בצבא ונגדים בצבא שמחפשים לעקוץ את המערכת ולהוציא ממנה כמה שיותר לטובתם האישית.

    אחריות של המפקדים הבכירים לדאוג ולהטמיע חיסכון, ולבצע מעקב שאנשי הקבע לא יבזבזו סתם. ולדעתי רובם עושים זאת.

    יחד עם זאת, גם באזרחות וגם בשאר משרדי הממשלה האחרים יש אנשים שמבזבזים תקציב סתם או מחפשים לדפוק את המערכת -

    אם למשל בבתי ספר המורים לא סוגרים את המזגנים בסוף היום, עלות החשמל יורדת ישירות מתקציב משרד החינוך, ויש פחות תקציב כדי להשקיע בחינוך. כנ"ל בכל גוף ממשלתי אחר. כנ"ל גם בגופים אזרחיים. זה טבעם של האנשים - לבזבז ולדאוג לטובתם האישית, והתפקיד של המפקדים/בוסים שלהם זה לבצע חינוך לחיסכון והתייעלות ובקרה שאין שחיתויות.

    הצבא לא שונה במקרה הזה מכל גוף אחר. פשוט כולם היו בצבא, אז הם מרגישים שהם יודעים דברים "ממקור ראשון".

    ברמת התכנון של מטה הצבא - יש כל הזמן חתירה להתייעלות ולחיסכון, ודואגים לייצר כלים - הן חינוכיים והן דרך סנקציות והגבלות- כדי שהחיסכון יחלחל למטה. זה עובד די טוב. אבל לא 100%. שוב - כמו בכל מקום עבודה אחר במדינה - מוסדי או אזרחי.

  4. מה שבאתי לשאול..

    guy king - מאיפה אתה יודע את כל זה? אתה הראש מחלקת כספים בצה"ל? רנ"ג תקציבים כללי?

    כשכל אחד רואה במקום שבו הוא נמצא שיש בזבוז - אפשר להסיק מהפרט(ים) אל הכלל.

    אני לא היועכ"ל, ואין כזה דבר "רנ"ג תקציבים".

    אני עתודאי לכלכלה, וקצין תקציבים בצה"ל בדרגת סרן.

    רוב העבודה שלי מוקדשת להשגת המקסימום האפשרי מהמשאבים הכספיים שיש לצבא בתחום בו אני עוסק.

    אני יכול לומר חד משמעתיתף שבתחום שבו אני נמצא, הצבא נאלץ לא לקיים דברים חשובים בגלל חוסר בתקציב.

  5. אין בעיה - אני מסכים שצריך יותר שקיפות ברמת המאקרו.

    מצד שני - להגיד ששקיפות תביא לחיסכון, לדעתי, זה ממש לא נכון. הצבא בודק את עצמו כל הזמן ומתייעל. לצבא יש מנגוני בקרה פנימיים, ואם ליועכ"ל (היועץ הכספי לרמטכ"ל - יחידת התקציבים והכספים של צה"ל ומשהב"ט), אג"ת (אגף התכנון) ולשאר גופי הצבא יש סכום מסוים - המטרה תהיה לחסוך כמה שניתן בהוצאות הלא הכרחיות (לוגיסטיקה - אבל אולי לא להגזים ולבטל תחבורה ציבורית לחיילי חובה, שכר - אבל בלי להבריח יותר מדי אנשים טובים לאזרחות) ולהשקיע במוכנות למלחמה ולהגנה על המדינה (תרגילים צבאיים, רכש תחמושת, פיתוח צבאי מתקדם, השקעה במודיעין, השקעה בטכנולוגיות תקשוב וכד').

    צה"ל עכשיו לא במצב שיש לו נגיד 10 מיליארד שקל מיותרים והוא לא יודע מה לעשות איתם. להפך. ויש קשר ישיר בין תקציב הצבא לרמת הביטחון של מדינת ישראל. מה לעשות - תחמושת עדיין קונים בכסף, גם טנקים, רובים ומטוסים, גם אמצעי קשר, מודיעין, תקשוב וכד'..

    לא בידיים שלי להחליט אם לתת עוד 5 מיליארד לחינוך, , ביטחון או תשתיות (רכבת, כבישים). הכנסת צריכה לקבוע סדרי עדיפויות לאומיים. אבל צה"ל במצב הנוכחי לא חי חיים קלים וטובים.

    בכל גוף גדול יש בזבוז - צה"ל לא יכול לשלוט על כל נגד לוגיסטיקה ולוודא שהוא לא מזמין יותר מדי אוכל וזורק כל יום 10% מהכמות. בשביל זה יש מפקדי משנה (רס"ן-סא"ל-אל"מ), ובגוף כ"כ גדול (למשל - יש מאות אל"מים בצבא), תמיד יהיו אנשים שלא יעשו את העבודה שלהם מספיק טוב וידאגו לחיסכון. אבל זה לא בהיקפים משמעותיים.

    האינטרס הפנימי של צה"ל זה לייצר מקסימום ביטחון בתקציב הנתון שיש לו. אנחנו רחוקים מאוד ממצב שבו התועלת השולית מתוספת של 1 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לא תהיה משמעותית בהערכות למלחמה הבאה ולקיום רמת ביטחון באופן שוטף. אפשר לבצע שינויים ברמה המדינית שיאפשרו לצה"ל להתייעל - כגון ביטול חוק גיוס חובה או יציאה מהשטחים - אבל זה לא ברמה של הרמטכ"ל ושר הביטחון, אלא ברמה של ראש הממשלה והכנסת.

  6. צה"ל חייב התייעלות, כי בזבנות חוגגת, אבל אסור לפגוע בחיילים.

    הייתי מתחיל דווקא מהגבלת נסיעות של קצינים שמבזבזים דלק על שמאל וימין ברכבי ליסינג שלהם.

    לכל מי שטוען שהבזבזנות בצבא "חוגגת" - באמת שאין לכם מושג מהחיים שלכם.

    אין לכם יכולת לדעת מה התקציב הראוי לשימושי הצבא. וההיכרות שלכם מהצבא מוגבלת ליחידה הקטנה בה שירתם - ואם הכרתם 2 נגדים וקצין שביזבזו - אז לדעתכם יש בזבוז. זה במקרה שבכלל הייתם בצבא. אם עוד לא התגייסתם אז אין לכם זכות דיבור, כי אתם מושפעים רק מעיתונים ומדעות של אחרים.

    גם אם הצבא מתייעל - ברוב המקרים אין לכם דרך לדעת את זה. גם אם שירתתם בצבא.

    בנוגע לדוגמה הטיפשית של הליסינג, 2 דברים:

    1) חשוב לתת תנאים טובים לקצינים בצבא. למה? כי קצינים בדרגות בכירות יכולים למצוא אלטרנטיבות בחוץ, וברמת הכישורים שלהם לקבל שכר גבוה ותנאים טובים. אם לא רוצים שהקצינים הפחות טובים ישארו בצבא, צריך לתת לקצינים תנאים שהם לפחות סבירים. ורוב הקצינים בדרגות רס"ן ומעלה הם לא אנשי שטח, הם אנשי מטה שעוסקים בתחומי מקצועיים שיש להם ביקוש באזרחות, ונשארו בצבא *לא* בגלל הכסף.

    2) הקצינים צריכים לנסוע לדיונים במקומות שונים בארץ וגם צריכים לבקר את החיילים שלהם במידה והם חולים או נפקדים. בתפקידים המקבילים לרס"ן ומעלה בחוץ - החברות האזרחיות מעניקות צמוד. שוב - אם לא ינתנו התנאים האלו בצבא לאנשי הקבע, הם לא יישארו בצבא. וצאו מהר מהסרט שאנשי הקבע בצבא לא חכמים - הנגד באפנסאות שהיה לכם ביחידה הוא לא מייצג.

    בקיצור - צאו מהסרט שאתם חיים בו. הצבא הוא ממש לא גוף בזבזני.

  7. אתה מתבלבל.

    עתודה ועתידים זה לא שתי תוכניות שונות.

    עתידים זה תוכנית-עזר לעתודה, שהמטרה שלה היא לעודד בני נוער מהפריפריה ללכת לעתודה, ע"י מתן תמריצים (מחשב, מענקים).

    קח את עתידים, כי אין לך סיבה לא. לעתידים אין השפעה בכלל על השיבוץ. זה לא קשור.

  8. התבלבלתי, סליחה. קורה. צלוב אותי.

    16.6%

    סבבה, אתה לא יודע מה שיעור המע"מ בישראל. קצת חבל, אבל לא נורא.

    אבל יש לך שיעזור לך לבדוק את העובדות לפני שאתה כותב שטויות, ואחרי זה מנסה לתקן את עצמך וכותב עוד פעם שטויות!

    והמע"מ בישראל מקסימום נמדד במדרגות של 0.5%. עוד לא הגענו לכך שהמדד נקבע במרווחים של עשיריות האחוז.

  9. נסו להרכיב את נבחרת הכדורגל הטובה בכל הזמנים, כאשר המגבלה היא שמכל מדינה יש לבחור שחקן אחד. לצורך העניין - השחקנים נקבעים לפי הנבחרת הלאומית בה שיחקו, ולא לפי מקום הולדתם. ההרכב הוא 4-4-2.

    הנבחרת שאני מציע:

    שוער - לב יאשין - ברית המועצות

    ______________

    מגן - פאולו מלדיני - איטליה

    בלם - פרנץ בקנבאואר - גרמניה

    בלם - בובי מור - אנגליה

    מגן - קרלוס אלברטו - ברזיל

    _______________

    קשר - ארמנדו דייגו מראדונה - ארגנטינה

    קשר - מישל פלטיני - צרפת

    קשר - פרנץ פושקאש - הונגריה

    קשר - יוזביו - פורטוגל

    ______________

    חלוץ - אלפרדו די סטאפנו - ספרד

    חלוץ - יוהאן קרויף - הולנד

  10. אני בטוח שאתה לא מעשן...

    אתה מאוד תמים, שזה חמוד מצד אחד, אבל די מוזר מצד שני. איך אפשר להישאר כ"כ תמים בעידן שלנו? ידידי היקר, אתה צודק: "המיסים ממנים את הצבא, המשטרה, מכבי האש, שירות בתי הסוהר, בתי המשפט, בתי החולים, בתי הספר, האוניברסיטאות (הן מסובסדות ע"י המדינה), תקציבי הרווחה והביטוח הלאומי, סלילת כבישים, הקמת מתקני התפלה, הרכבת..." רק שכחת כמה דברים קטנים...

    1. הצבא הוא אחד הגופים הבזבזניים ביותר בהיסטוריה של מדינת אם לא הבזבזני ביותר.

    2. המשטרה היא גוף לא יעיל להחריד שמתקיים על טובות הנאה בתוך האירגון.

    3. שירות בתי הסוהר - אני פחות מכיר, אבל נניח שזה סעיף מוצדק.

    4. בתי המשפט - Don't get me started.

    5. בתי החולים - גופים שצמאים לכסף. כי חלקים גדולים ממנו הואלכים למשכורות מנופחות של מנהלי מחלקות ומנתחים בכירים.

    6. בתי הספר - מי שמסתובב במרבית בתי הספר בארץ לא יאמין לך שהם מקבלים כסף מהמדינה.

    7. האוניברסיטאות - נכון, מקבלים כסף מהמדינה. רובו ככולו משמש במכונת ייצור הכסף האדירה שנקראת "ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל". גוף ללא מטרות רווח? הצחקת אותי. כל מי שבילה כמה שנים באוניברסיטה מכיר את השיטה.

    8. תקציבי הרווחה והביטוח הלאומי - Say what??? What you 'talking about Willis?

    9. סלילת כבישים - מע"צ, גוף מושחת מן היסוד שאינו מתמקד בכבישי ארצנו. צריך לתאר לך מה היא תשתית הכבישים במדינה ובאלו חומרי גלם בוחר מע"צ להשתמש? (כן, אני יודע שכבר לא קוראים לו מע"צ, אבל גם אם תלביש חזיר בשמלת פאייטים הוא עדיין יישאר חזיר).

    10. הקמת מתקני התפלה - אתה רציני?! אם תרצה אני מוכן בהזדמנות לתת הרצאה על מתקני התפלת המים במדינת שבשיטת השקשוקה נמצאים בשליטה מלאה של משפחת טייקונים ידועה למרות שכל המומחים בארץ מסכימים שאין צורך במתקני התפלה (שדרך אגב הם מטרד אקולוגי שקשה לתאר), שיש מספיק מים במדינה ושלשים את כל מפעל המים של בידי משפחה אחת היא בכייה לדורות (צריך להסביר למה?).

    11. פיתוח הרכבת - אתה צוחק עליי?! פיתוח הרכבת?! איזה פיתוח?! מתי לאחרונה בדקת את סיפור הרכבת לירושלים? את הסאגה הבלתי נגמרת של הרכבת הקלה בירושלים/ת"א? רכבת לאילת? רכבת לצפון? ניסית לברר פעם כמה זמן לוקח לרכבת להכפיל את המסילה מב"ש לת"א? לסיים את פרוייקט רכבת הפרברים? את הקו החדש מאשקלון לת"א? את מכרז מנכ"ל הרכבת שפעם אחרי פעם עולה לכותרות עקב חשד למינוי לא הולם/לא כשיר/לא חוקי? את העובדה שמנכ"ל הרכבת המיועד הוא מקורבו של השר לתחבורה שאין לו שום קרדנציות לתפקיד ואף אחד אפילו לא טורח להסתיר את זה?

    ידידי היקר, אתה מוזמן לתת עוד כמה דוגמאות שאתה רוצה כי כך מתנהלת מדינת ישראל, אין פה שום דבר חדש. להגיד שמדינת ישראל היא לא גוף למטרות רווח יהיה שקר/תמימות/דמגוגיה (מחק את המיותר). אני בעד העלאת המיסים על הסיגריות רק כי אני לא מעשן ולי זה לא איכפת. אני נגד העלאת המיסים על הדלק כי אני משלם עליו. אני בהחלט בעד עידוד אנשים לנסיעה בתחבורה ציבורית (אישית אני נוסע לעבודה באופניים חלק 2-3 פעמים בשבוע) ואולי העלאת המיסים על הדלק זו דרך לגיטימית, אבל בשביל לעשות את זה אתה חייב קודם כל לספק לאנשים אלטרנטיבות הולמות לתחבורה ציבורית, משהו שלא קיים במדינת ישראל.

    יותר מיסים = יותר אפשרויות לממן פרוייקטים זו אמירה שטובה למדינות מערביות אמיתיות, מדינות מתוקנות. למדינת עולם שלישי כמו ישראל יותר מסים משמעות הדבר היא החרפת המצב הכלכלי של מספר שכבות באוכלוסיה, הגדלת הפערים והזרמת יותר כספים לעשירים ולאנשי השלטון.

    רוצה להכניס יותר כסף לקופת המדינה? רוצה למצוא מקורות מימון חדשים לאוצר? אין שום בעיה! ששר האוצר ביחד עם שר התשתיות יקימו מפעלים בסבסוד המדינה בנגב ובגליל, כך לבעלי המפעל יהיה אינטרס לפתוח את העסק בפריפריה ולעשרות עד מאות אנשים תהיה תעסוקה, משמע נטל גדול יירד מכתפי האוצר/רווחה/ביטוח לאומי/שאר האנשים העובדים בארץ, תקטין את כמות המובטלים ותייצר הכנסה נוספת למדינה. Win-Win.

    תקצץ במשכורות ובתנאים של השרים/ח"כים. מספיק להוריד 1000 ש"ח מכל אחד בכדי להוסיף עוד מיליוני שקלים לקופת המדינה שראוי שיילכו לרווחה. תחוקק חוק שאוסר על מינוי של שר ללא תיק ובכך תחסוך למדינה עוד מיליוני שקלים מדי שנה שראוי שיילכו לרווחה.

    בקיצור, רעיונות מפה ועד להודעה חדשה, זה רק שאלה של רצון. אני יכול להמשיך לקשקש עוד הרבה, אבל אני מנחש שאף אחד ממילא לא המשיך לקרוא עד לכאן, אז יכולתי בשלב הזה להתחיל לדבר על צבים מעופפים עם נקודות ורודות. השורה התחתונה היא כזו: בעשר שנים האחרונות לערך לא הגיע אף אדם למעמד שלטוני מתוך מניעים אידאולוגיים למעט אולי שניים-שלושה יחידי סגולה שאין להם שום השפעה ממשית. מעבר לכך אין שום חשיבה לטווח ארוך ושום רצון לקדם פרוייקטים של ממש בשום תחום, הדבר היחיד שמעניין את חברי הכנסת והשרים שלנו הוא כמות הכסף שתיכנס לכיסם וכך גם הם פועלים. אינטרס לאומי-חברתי הוא מושג ארכאי שפס מן העולם.

    ועכשיו נראה אותך קורא את הכל... ;)

    קראתי את השורה הראשונה, האחרונה, והבנתי שאין טעם לקרוא הכל.

    בנקודות - אני לא מעשן. אני לא תמים, פשוט אצלך המצב הוא שהתרגלת להיות כ"כ ציני, שזה מערפל לך את היכולת לחשוב בבהירות.

    שחיתות, אי יעילות, נפוטיזם, שיטת השקשוקה - ידוע. לצערי זה קיים בכל העולם, ובכל התקופות. אנחנו לא ברמת השחיתות של מדינות אפריקה ושל רוסיה, ברזיל, מקסיקו וסין...אבל אולי אנחנו לא ברמת ה"ניקיון" השלטוני של כמה מדינות אחרות.

    אנחנו באמת אבל במקום טוב - מקום 33 מתוך 180 (180 זאת המדינה הכי מושחתת): http://news.walla.co.il/?w=/90/1350801

    אמרתי שהציניות עירפלה לך את יכולת המחשבה כי אתה מפזר סיסמאות וקילשאות. בכנות רגע - איזה כסף לדעתך קונה וטנקים? איזה כסף משלם את משכורות המורים והשוטרים? איזה כסף משלם את ביטוח לאומי וביטוח הכנסה? ציניות זה נחמד ויפה, אבל אם נעשה ניסוי ונאפס את כל המיסים, כך שהברוטו יהיה שווה לנטו ולא יהיה מע"מ על כלום - המדינה לא תשרוד שבוע. מדינות ערב יפתחו במלחמה ויכבשו את המדינה תוך כמה ימים, הפשע (רצח, אונס, גניבות) ישתולל ברחובות בלי משטרה ובתי משפט, שריפות ישתללו בכל רחבי הארץ, כל בתי הספר יסגרו במיידי ולאף אחד לא יהיה בגרות או תואר בכלום.. ואני יכול להמשיך.

    אנשים מנהלים את המדינה. יש אנשים טובים ויש רעים, יש ישירים ויש מושחתים. יש חוקים וסנקציות שנועדו להוליך את האנשים בדרך הישר. לנו, יחסית לעולם, זה עובד ברמה שאנחנו מקום 33 ביושר מתוך 180. זה לא מצויין, אבל זה עדיין מתחת ל-32 מדינות אחרות, אבל מעל 147 קיימות. האחוזון ה-82. וגם במדינות שמדורגות במקום ה-50, ה-80, ה-140 וה-180 יש מיסים. וגם במדינות שבמקום 1-10.

  11. נו באמת...מה לדעתכם עושים עם המיסים האלו?

    נכון שהמיסים מממנים גם את האברכים, התנאים המפליגים של חברי הכנסת וכד'..אבל זה פינטס.

    המיסים ממנים את הצבא, המשטרה, מכבי האש, שירות בתי הסוהר, בתי המשפט, בתי החולים, בתי הספר, האוניברסיטאות (הן מסובסדות ע"י המדינה), תקציבי הרווחה והביטוח הלאומי, סלילת כבישים, הקמת מתקני התפלה, הרכבת ועוד המון פרוייקטים. יותר מיסים = יותר אפשרות לעשות יותר דברים בכל התחומים האלו (כולל לשלם יותר ביטוח לאומי דרך אגב..). פחות מיסים = יותר כסף לאזרחים לקנות מה שהם רוצים (כולל אוכל, שכר-דירה וכד'), אבל פחות לממשלה. הממשלה זה לא איזה חברה רווחית, אין לה מה לאסוף את הכסף לעצמה.

    אני באופן אישי בעד העלאה, ולא היה לי אכפת גם שהיו מעלים את הסיגריות ב-3-4 שקל, והיו מכניסים לקופת המדינה 1.5 מיליארד ש"ח. זה מס מוסרי. מס על פירות וירקות - לא מוסרי. המדינה באמצעות המיסים צריכה בין השאר לעודד דברים חיובים (צריכת פירות וירקות לדוג') ולגרום להקטנת הצריכה של דברים שליליים (סיגריות, אלכוהול, דלק שגורם לזיהום הסביבה). המס שנלקח מהדברים השליליים יכול לסבסד עוד דברים חיובים - הגדלת הסבסוד לאוניברסיטאות והפחתת שכר הלימוד, הגדלת ההחזר על מחזור פחיות ובקבוקים (הכפלת הסכום למשל), הפחתת המס על מוצרים תוצרת הארץ ובצורה זו עידוד הצריכה של מוצרים אלו וכד'..

  12. זה מזכיר לי שעיתון יום ראשון של מעריב ממש הצליח לעצבן אותי.

    כמעט כל העמוד הראשון+עמודים 2-3+עמוד האמצע - הכנות ליום השנה הרביעי לחטיפת גלעד שליט, צעדות, סלבס - מכובדים יותר ומכובדים פחות - שלובשים חולצות שלו (בר רפאלי, מוני מושונוב, גילה אלמגור, אבי נמני ועוד..), מאמרי מערכת מרגשים... ממש פסטיבל גלעד שליט הרביעי. או פסטיבל גלעד שליט ה-368.

    גלעד שליט אלוהים. אף אחד לא זוכר אם נהרגו איתו בטנק 2 חיילים או 4 חיילים, ואם הוא היה בין ההרוגים אף אחד לא היה חושב עליו שנייה אחת. משהו פה לא מסתדר לי, אבל לא מצליח להגדיר את זה במילים קולעות מספיק.

    עמודים 3-4-5-6 - הבן של חשין שנהרג בתאונת אופניים. רוכב האופניים ה-12 שנהרג מתחילת 2010, לפי מה שהיה כתוב בעיתון, ואני לא זוכר שמישהו מה-11 שקדמו לו קיבל כזה יחס. אני גם זוכר שלא מעט פעמים ביום ראשון, בכתבה שגודלה שמינית עמוד, דווחו ביחד כמה מקרי תאונות בסוף השבוע, שכללו סה"כ 3-4 או 5 הרוגים. כולם נדחסו לכתבה קצרה, כל אחד פיסקה, בלי תמונה, בלי מעקב, ובלי תיאור החיים שלהם שנגדעו ברגע. הדם של הבן של חשין סמיך יותר, כי הוא "הבן של". אתם יכולים להיות בטוחים שאם *אתם* הייתם נהרגים בתאונת אופניים, לא הייתם מקבלים יותר מ-1/16 עמוד, בלי תמונה, בלי תיאור התחביבים שלכם, בלי הספדים מההורים או מהחברים שיופיעו בעיתון, ובלי שאף אחד במדינה יקדיש לכם יותר מכמה שניות של מחשבה. אם זאת הייתה תאונת פגע וברח, אולי הייתם מקבלים רבע עמוד. אבל אל תבנו על זה.

    כמו שאמר ג'ורג ארוול בספרו חוות החיות - "כל החיות שוות, אך יש כאלה ששוות יותר". מי שנהרג בטנק עם גלעד שווה הרבה הרבה פחות, ואם חבר של חשין היה נהרג - ולא הוא עצמו - באותה תאונה - הוא היה שווה גם הרבה הרבה פחות. אין לי שביב של ספק.

  13. אנחנו כל כך קרובים לקבל את המכשיר המושלם.

    אבל זה לא זה עדיין.

    בכל המכשירים שמתאימים לעבוד בארץ חסר איזה דבר או שניים.

    עוד לא היתה לי המתנה כל כך מעיקה כמו ההמתנה לקניית .

    תמיד יהיה אפשר להוריד עוד כמה גרמים מהמכשיר, להאריך את זמן הסוללה, לקצר את זמן ההטענה וכד'

    אם נמאס לך להמתין אז תשכח מהסמארטפונים, תקנה טלפון פשוט ורגיל, תחזור לשוק בתחילת 2013 - ואז המכשיר שתקנה יהיה באמת קרוב למושלם.

  14. עם כמה שאני אוהב את החיות ואני חמל עליהן, אחת הסיבות שאני נמנע מצעד כזה, היא מהסיבה הפשוטה שצעד כזה יכול "לסבך" ולהקשות לא מעט על החיים. אני רואה מהנסיון שלי כמה הפסקת מוצרי החלב כלל לא פשוטה.

    אין לי שום דבר נגד טבעונות/צמחונות נהפוכו. אך אני איני רואה את עצמי מתעסק בנושא הזה בצורה כה "אובבסיבית" (ביום-יום)

    ומתחיל להגביל את עצמי ולהרגיש לא נעים בכל מיני סיטואציות שונות משונות.

    כבר שנים שיש לי דעה, שמתחזקת ככל שהזמן עובר, שלהמנע מאכילת בשר זה המעשה הנכון. כל מיני בחינות. אני לא צמחוני, אבל אני כמעט כבר ולא אוכל בשר.

    מתוך 20 פעמים שיציעו לי לאכול בשר - אני אעדיף משהו אחר ב-19 מהמקרים.

    אני מזדהה עם מה שכתבת, כי גם אני לא פאנטי בשום דבר, ואני לא רוצה להגביל את עצמי, אבל אני חושב שאני אהיה יותר מרוצה אם אני אגיע למקום שבו אני מסרב ב-100% מהמקרים לבשר וזה לא מפריע לי בשום רמה שהיא. כמו שאני מסרב עכשיו ב-100% מהמקרים לסיגריות וזה לא מפריע לי.

  15. אתם סתם מכניסים את עצמכם לסרטים בנוגע להוצאות ול"קשיים" של לחיות לבד. לעשות בגרויות בתיכון זה יותר מסובך. באמת.

    אני אתן את הסיפור שלי לדוגמה, שתראו דוגמה של "איך זה לחיות לבד":

    אני חי בדירה עם שני שותפים בת"א. יש לי חדר גדול משלי (כ-12 מטר מרובע), ושותפים ממש סבבה. לא הכרתי אותם לפני. הם קצינים בצבא, אנשים "נורמליים" ואנחנו מסתדרים מצויין. גרתי בעבר גם לבד בשכירות, ויש יתרונות בלגור עם שותפים - יתרונות בעיקר כלכליים (חוץ מזה שהשכר דירה מתחלק, גם ההוצאות של הארנונה, חשמל, מים, טלוויזיה, , ועד-בית וגז מתחלקים), וגם יתרונות חברתיים (לפעמים משעמם להעביר ערב בדירה לבד). בכל מקרה - פרטיות יש לי בלי בעיות. אני לא מחזיק רכב. ההוצאות שלי בחודש בדרך כלל נמוכות מ-2,000 ש"ח. ככה שאני לא רואה בעיה לגור בדירה שכורה כשאתה מרוויח 5,000 ש"ח בחודש. בוא נגיד שאם הייתי מרוויח 5,000 ש"ח בחודש הייתי חוסך לפחות 1,000 בחודש, כי לא הייתי מוצא מה לעשות עם הכסף (הייתי סובל אם הייתי קונה ג'ינס ב-500 שקל. הייתי מרגיש אידיוט. הייתי מרגיש יותר טוב לקנות ג'ינס ב-200 ואת השאר לתרום להומלסים).

    בן 23, גר מגיל 18 מחוץ לבית (משיקולים אקדמיים, הלכתי ללמוד במקום רחוק מהבית ולא הייתה לי ברירה), וזאת החלטה מצויינת. יש הרגשה יותר ברורה של חופש ושל עצמאות כשאתה חי מחוץ לבית. שאני חוזר הביתה אני מרגיש קצת חנוק, צפוף, רועש. לגבי הכביסה, הניקיון והאוכל - לא ביג דיל בכלל. יש שירותי מכבסות בהרבה ערים, ובהרבה דירות שכורות יש מכונות כביסה. זה לא תהליך מסובך או תהליך שגוזל הרבה זמן..בטח שאתה מכבס רק לעצמך. ניקיון אני עושה פעם בחודש-חודשיים, חצי שעה לשטוף את החדר. לשטוף כלים זה בקטנה. בעל הדירה משלם את החשבונות ואני מחזיר לו בשכ"ד. להכין אוכל - צהריים אוכלים בעבודה, וארוחת ערב זה דברים שהם בקטנה, אני לא מתחיל לבשל כלום, ואין לי בעיה להתארגן בערב על מנה חמה, פיתה עם חומוס, פירות, סלט או חביתה. באמת שהכל זה מאוד בקטנה. ההתעסקות שלי ב"לוגיסטיקה" של הבית ביום היא בממוצע 30 דקות (מתפזר על היום).

    אני חושב שאתה חייב לצאת מ"אזור הנוחות" שלך בשביל להתפתח. לדעתי אתה מרוויח מספיק, ואני לא רואה איך אתה יכול לגור בבית של ההורים ולהוציא 60,000 בשנה (קנית בגדים, פלזמה, מחשב נייח, , שעון יוקרתי, יצאת לבילויים..עדיין אתה לא מגיע לשליש מההכנסות שלך). אומנם טוב לחסוך, ואפילו חשוב לחסוך, אבל אני לא חושב שמדובר פה בהוצאה אסטרונומית. את החיסכון האמיתי תעשה כשתחליט איזה בית לקנות - ב-1.3 מיליון או ב-1.1 מיליון (לדוג'), ושתחליט איזו משכנתא לקחת. לדעתי כדאי לך לקחת את הסיכון, לפחות לשנה. מקסימום תראה שקשה לך אחרי שנה - תוכל תמיד לחזור הביתה. לדעתי אחרי שתגור שנה בשכירות כבר לא תחזור יותר לגור בבית (תבוא לפעמים בסופי שבוע ואולי לכמה ימים פה ושם לישון בבית..אבל רוב החיים שלך יהיו בדירה השכורה שלך).

  16. לי יש את ה-SR80 ואת Koss porta pro. ה-SR80 נרכשו ראשונות (בסוף 2006) וה-PORTAPRO נרכשו בתחילת 2008.

    עם כל הכבוד לזה שה-SR80 עולות כ-500 ש"ח (490 בזאפ, בדיוק בתקציב שלך),ה-Porta Pro לא רואות אותן ממטר (ועולות פחות מחצי).

    בוא נגיד שהתמחור "האמיתי" של ה-PortaPro, לפי הביצועים, היה צריך להיות לפחות פי 3-4 ממחירן הנוכחי.

    אני לא מאמין שתמצא אחרות עד 500 ש"ח שיותר טובות מהן. אבל חכה למומחים אם אתה רוצה.

  17. אני לא יודע אם אני נמצא במקום ממנו אני יכול לתת עצות, אבל בכל זאת:

    אם השגרה המפוהקת והנוחה טובה לך, אבל ה"סופר אגו" שלך רוצה להשתנות ולהתפתח, אתה חייב לצאת מהשגרה. כמו שאמרו פה כבר, תייצר לעצמך קושי במודע. תעבור לחיות בת"א למשל.

    אפשרות אלטרנטיבית היא זו - אתה בנאדם רציונאלי? תחשוב ותנתח מה ההשלכות העתידיות של עשיית תואר או אי עשיית תואר (או עשיית תואר בגיל 23 או בגיל 28). מה ההשלכות הכלכליות וההשלכות לקריירה. אולי זה ימריץ אותך קצת יותר.

    תראה, בגדול, אני לא יותר מדי שונה ממך בגישה, ולפי מה שאני רואה יש עוד אנשים כאלו.

    בגדול, בתכלס, אתה צריך לשבת עם עצמך ולחשוב. למה אתה רוצה מה שאתה רוצה, האם באמת מה שאתה חושב שאתה רוצה לעשות זה מה שאתה רוצה לעשות, האם זה כדאי, למה לא כדאי לדחות את מה שאתה רוצה לעשות, מה האפשרויות שלך, מה האופי שלך, איך אתה יכול להתחיל לעבוד על האופי שלך ולנסות לשנות ולשפר אותו, מה המחיר ומה אתה מסכן בכך וכד'.

    בכל מקרה, קח הכל בפרופורציות. אם תגיע למצב שעברת את גיל 30, אתה חי בבית, לא התחלת תואר ולא היה לך מעולם קשר רציני - אז תדאג. בנתיים לא קורה שום דבר משמעותי או חמור אם אתה יושב בבית ומתבטל. קצת חבל אולי לבזבז את הזמן, נכון, אבל אני לא רואה השלכות משמעותיות לעתיד...

  18. אנא גלה לנו את הסוד, כיצד אתה מחזיק דירה שכורה בתל אביב יחד עם חשמל, מים, אוכל וכבלים ב-1800 ש"ח. אלא אם אתה חי בדירת חדר בגודל 10 מ"ר, אוכל אך ורק בצבא ומשנורר כבלים מהשכנים, אני לא מצליח להבין כיצד הגעת לסכום הזה.

    אני לא יודע האם הפתרון הוא להעלות את שכר המינימום, להגדיל את קצבת הבטחת ההכנסה או משהו אחר כי אני מתמחה בסוציולוגיה ולא בכלכלה. אני כן יודע שיש הרבה כסף בקופת המדינה שהולך לחרדים ולמתנחלים ללא הגיון כלכלי אלא רק בגלל שחיתות פוליטית. אם המדינה מחליטה שיש לה כסף לממן סלילת כביש, הקמת תשתית והקמת תשתית מים למאחז בלתי חוקי שגרים בו 20 אנשים בקושי, אז היא יכולה להקצות את המיליונים הללו כדי לפתור, ולו במעט, את הבעיה החברתית-כלכלית שיש במדינת ישראל ולצמצם את הפער החברתי בישראל שהוא בין הגבוהים במדינות המערב.

    חלק ראשון - אני גר עם שני שותפים בדירת 3 חדרים בדרום ת"א. לא יודע מה גודל הדירה, אבל היא לא קטנה. אני ישן בחדר לבד ושני השותפים שלי ישנים באותו חדר. החדר שלי בגודל של בערך 12-13 מ"ר. דירה מרוהטת קומפלט, שכונה סבירה מינוס (בעיקר זקנה - בתים ותושבים - אבל זה עדיף על שכונה של מסוממים וערסים). שכ"ד 550 דולר לכל הדירה, כך שאני משלם 183 דולר. זה בערך 680 ש"ח לחודש. לא משלם ארנונה כי אני בחובה. , כבלים, מים, חשמל, גז - מתחלק ב-3, ככה שיוצא עוד בערך 220 לבנאדם לחודש, בערך 900 לחודש סה"כ שכ"ד+הוצאות. אוכל - יוצא לי 400 ש"ח. מירס - 30 שקל. מוצרי ניקיון וטיפוח (נייר טואלט, משחת שיניים, שמפו, קצף גילוח, דאורדורט) - 70 לחודש. ספרים, עיתונים - 70 לחודש. ביגוד והנעלה - 100 ש"ח. בילויים ושונות - 300 ש"ח. לא מחזיק מכונית. סה"כ: 1,800. פלוס-מינוס (בעיקר מינוס האמת..כלומר 1600-1700 יוצא לי לא מעט, 1900-2000 כמעט ולא).

    חלק שני - סבבה. מסכים. חותם. צודק ב-100%. אבל מה אני ואתה יכולים לעשות בקשר לכך? בכל מקרה, בלי הדברים האלו המצב היה מעט משתפר. הפערים עדיין היו קיימים, אל תחשוב אחרת, אבל ברמה **מעט** יותר נמוכה. כן - רק מעט יותר נמוכה.[br]פורסם בתאריך: 18.03.2010 בשעה 21:48:34


    נ.ב. ראוי לציין שאין לי שום דבר אישי נגד Guy King או כלכלנים אחרים אך הייתי רוצה לראות אותם חושבים קצת על הצד החברתי בתזה הכלכלית שלהם. מערכת הרווחה במדינת היא בקריסה טוטלית - אין מספיק עובדים סוציאליים, אין מספיק קציני נוער חוקרים, אין מספיק פסיכולוגים שמתמחים בטיפול בנוער. המדינה לא מעודדת אף אחד ללמוד את המקצועות הנ"ל וכנראה שמעדיפה לטמון את הראש בחול מאשר להתמודד עם הפצצה המתקתקת הזו.

    אל תהפוך אותי למפלצת קפיטלסטית שצוחקת בהנאה למראה הומלסים מוזנחים ולמראה ילדים רעבים, רק כי זה מסתדר עם הגרפים שלומדים בתואר בכלכלה. אני לא בעד קפיטליזם חזירי. בכלל לא. מצד שני, אני מבין את ההשלכות - גם על האוכלוסיות החלשות - של מהלכים "סוציאליסטיים" כביכול. ע"ע העלאת שכר המינימום. שוב - מצטער שאני חייב להשמע יהיר - אבל אני רואה תמונה יותר רחבה מזו שרובכם יכולים לראות, וזה כי אני מבין יותר טוב השפעות של מהלכים כלכליים. ושוב - אין לי בעיה עם זה שאתם לא מבינים. אני, למעט כלכלה, לא מבין יותר מדי בנושאים אחרים. אני לא יכול להתווכח על פיזיקה, כימיה, רפואה, מחשבים או כמעט כל נושא מקצועי אחר. אבל בכלכלה אני מבין. ושוב - אין לי בעיה עם דעה נגדית משלי, אבל אני מבקש שמעלי ההצעות הנגדיות יביאו בחשבון את ההשכלות הכלכליות השליליות של הצעותיהם - ההשפעות השליליות גם על האוכלוסיות החלשות כאמור.[br]פורסם בתאריך: 18.03.2010 בשעה 21:59:30


    א) הכסף לתקציב הרווחה צריך להגיע מאיפשהו, הוא לא צומח על עצים. כדי להגדיל את תקציב משרד הרווחה, חייבים לצמצם את התקציב של משהו אחר.

    אתה טוען שממשלת רבין תקצבה גם את משרד הרווחה ואת הישיבות - וזו דוגמה מצוינת לראיית העולם הצרה שלך. כן, היא תקצבה גם את הישיבות וגם את הרווחה. אבל היא לא הייתה צריכה להקים חץ או למגן טנקים במעיל רוח או להקים חדר מיון ממוגן באשקלון. אתה מבין לאן אני חותר? אתה מצליח לקרוא בין השורות?

    בכל רגע נתון יש אינסוף אילוצים שצריך להתחשב בהם. החסכון התאורטי של 60,000 ש"ח לנער שאתה מציע, בהכרח בא על חשבון משהו אחר - וכבר הסברתי לך שזה לא תמיד עניין של כסף, אלא עניין של חשיבות לאומית, כמו למשל חיסון נגד שפעת החזירים. אי אפשר לתת 100% לכולם, צריך להתפשר. ממשלת רבין התפשרה על X, ממשלת נתניהו מתפשרת על Y, ממשלת שרון התפשרה על Z. ובכל קנדציה של כל ממשלה, X, Y או Z צועקים ובוכים שאם הממשלה הייתה מקצצת ב(הכנס שקר-כלשהו כאן) רק (הכנס סכום כלשהו כאן), אז כל העולם היה הופך פתאום לורוד ודובוני אכפת לי היו מחלקים דולרים לכולם ברחוב.

    זאת המציאות. אני למשל מנהל תקציב של יח' X, שעומד על XX,000,000 ש"ח, שאמור לכלכל X,X00 חיילים, קצינים, נגדים ואזרחים עובדי צה"ל. התקציב אמור למממן אוכל, דלק, חשמל, ציוד, הובלה, מחשוב, הכשרות מקצועיות, שירותי אחזקה וביטוחים ועוד. המטרה היא לבצע את הדברים החשובים והדחופים ביותר (אוכל) ברמה הכרחית בלבד, בהתאם לתקנות ולפקודות. אני כל הזמן חושב ובודק איך אפשר לחסוך כל שקל. זאת לא סיסמה, אני מתעסק בקטנות כגדולות. התפקיד שלי זה לנהל תקציב וגם לחסוך לצה"ל כסף, כשצה"ל=המדינה. אני לדוגמה מקצה תקציב מסויים לאוכל. האוכל לא ברמה גבוהה - אוכל צה"לי טיפוסי. יש לי אפשרות להקצות תקציב הרבה יותר גבוה לאוכל. בוודאי. כל אנשי היחידה יהיו מרוצים ברמות מטורפות. אבל אז אני אבטל לכולם את הקורסים. ולא יהיה כמעט ציוד באפסנאות. ואם צינור מים יתפוצץ לא יהיה לי כסף לתקן אותו. ואם מחשב יתקלקל אני לא אתקן אותו. אבל האוכל יהיה מצויין. ובוכים לי. בטח שבוכים. המטרה שלי זה לסנן ולהבין מה באמת קריטי, ומה זה הצגה בכדי לסחוט ממני תקציב לדברים לא חשובים באמת. לא פשוט לשכנע אותי, צריך להתאמץ. אבל ככה מנהלים תקציב בצורה טובה. אם הייתי "מוותר" ושולח וקונה לכולם מחשבים חדשים וריהוט חדש למשרד, כי הריהוט ישן והמחשבים כבר לא מהירים כמו פעם, הייתי עושה את תפקידי בצורה גרועה. כי במקרה הזה האוכל היה ברמה אפסית (באמת), ולא היו קורסים. אני מסכים לבצע משימות רק אם הן מחזירות את ההשקעה עליהן (כלומר הצעות כלכליות. חסכוניות) , ורק אם אני יכול למצוא להן תקציב פנוי.

    המדינה עובדת בדיוק אותו הדבר. לזה היא שואפת. כמובן בהתחשב בפוליטיקה, בבירוקרטיה ובאיכות האנשים שנמצאים בכל תפקיד ותפקיד במדינה, ובהרכב הממשלה (יותר חרדים או פחות חרדים). ויש פספוסים. וניתן לקבל החלטות יותר טובות. אבל זה לא פשוט לתכנן ולבצע דברים שכאלו. באמת שלא. העולם התקציבי והכלכלי, לא פשוט. ההתנהלות בעולם הזה היא לא פשוטה. אל תהיו נאיביים כ"כ. אתם לא חייבים להסכים עם המדיניות הכלכלית, אבל בדרך כלל לא יותר מדי קשה להבין את ההיגיון, אם חושבים על זה לעומק.

  19. ניסיתם, אתה או ההורים שלך, באופן אישי? מתי הם (ההורים) גרו לאחרונה בדירה שכורה?

    אז נכון, קשה ללמד כלכלה הדיוט גמור כמוני... אבל זה עדיין יהיה קל אלפי מונים מלהסביר לכלכלן דגול כמוך מה מרגיש מי שנמצא מלמטה. מוסר, אפילו זה הבסיסי ביותר, קשה מאוד להסברה למי שדוחה אותו מכל וכל בהסברים מלומדים.

    ההורים שלי לא חיו בדירה שכורה, אבל מה זה רלוונטי? אתה שופט אותי על בסיס זה שההורים שלי החליטו לקנות דירה כשהם היו זוג צעיר?

    בלי קשר - אני גרתי בפריפריה (כרמיאל). אני מכיר הרבה מאוד משפחות שמרוויחות מינימום. שני ההורים שלי ביחד מרוויחים 6 נטו (רק אבא שלי עובד). אני עכשיו גר בדירה שכורה בת"א, קצין בחובה בצבא, מקבל סיוע כלכלי של 680 ש"ח כך שבחודש אני מרוויח 1,500 ש"ח (משכורת קצין 820 ש"ח). אני מוציא בחודש - כולל שכר דירה, אוכל, טלוויזיה, כבלים, חשמל ועוד - כ-1,800 ש"ח. את ההפרש אני מממן מחסכונות קטנים (מאוד) שיש לי, מתקופה שעבדתי שלמדתי לתואר. אני חי לא רע האמת. אז אני בהחלט לא נמצא, ומעולם לא נמצאתי, אפילו בחציון העליון במדינה מבחינה כלכלית. בסדר?

    המוסר שלך נורא נחמד. אופטימי משהו. האמת? המוסר שלי בדיוק אותו הדבר. מצידי, שלכולם תהיה דירה משלהם, מכונית משלהם, בלי מינוס בבנק, כבלים (או יס), , מחשב חדש כל 3-4 שנים, טיסה לחו"ל פעם בשנתיים.. בכיף. בנינו? גם סטנלי פישר, יובל שטייניץ ובנימין נתניהו היו חותמים על זה! למה לא? תאמין לי, לא כואב לביבי שלכולם תהיה דירה משלהם, מכונית ופלזמה. לא כואב לו שיהיה 0% אבטלה. לא כואב לו שלא יהיו אנשים שירוויחו פחות מ-5,000 נטו בחודש. אלא מה, פה לא זה לא סרט של וולט . פה זה המציאות.

    זה לא אישי - אבל אין לי שום אתגר בלהתווכח איתך. אתה לא גורם לי לחשוב בתשובות שלך. לא כי אני סגור, אטום, קר, חסר לב או מה שתרצה לחשוב. פשוט אין לך את הכלים לחשוב או להבין דברים מורכבים בתחום הכלכלה. אפילו בלי קשר ללימודים. באמת שלא היה אכפת לי לחתום על זה שכל אחד במדינה ירוויח 10,000 לפחות בחודש, אבל אני מבין את ההשלכות. אז נכון, אתה לא מציע להדפיס כסף ולחלק לכל אחד מיליון שקל, אבל ההצעות האחרות שלך - בדומה להצעת הדפסת הכסף - לא לוקחות בחשבון את ההשפעות השליליות של מהלכים אלו. אני לא אומר שהשיטה מושלמת, ואני לא אומר שהכלכלה מושלמת. אני רק אומר שהעצות שלך נאיביות, ולא סתם שר האוצר וראש הממשלה לא משיימים אותם ולא יישימו אותם.

    אולי אני יהיר - לא יודע - אבל זה בגלל שאני יכול לחתום על מה שאני אומר באחריות. כי אני מבין בתחום. ושוב - זה לא דיון על פוליטיקה. מבחינתי זה דיון מקצועי. לכל דבר ועניין. ואתה לא מקצועי. לא באשמתך. מה לעשות. [br]פורסם בתאריך: 17.03.2010 בשעה 19:35:01


    אז כאן מתחילה הבעיה, מבחינתך להיות משועבד בחובות לבנק זה טבעי לגמרי כי אתה חלק מהמערכת

    ומבחינתך זה נוח ומרופד.

    אני לא חלק מהמערכת, אני מסתכל מבחוץ וכל שאני רואה זה ריקבון.

    אירגוני ענק שאמורים לשרת אותי, ואני גם לא מרוויח מינימום, אני עובד כמנהל רשת,

    יש לי שכר לא רע ורכב. ובכל זאת, אני עצמי זה לא הדבר היחיד שחשוב לי.

    אני לא "חלק מהמערכת", ומבחינתי זה לא "נוח ומרופד".

    אם אתה רואה רק "ריקבון" - אז בוא, תן הצעה אחרת.

    לא אמרתי שהמצב בארץ מושלם - ואולי אתה יותר מאמין בשיטה האירופאית (ובייחוד הסקנדיבית) מאשר האמריקאית. לגיטימי. אבל מה אתה מצפה כשזוג צעיר מבקש לקנות נכס במיליון ש"ח? באיזה עולם הוא יכול לעשות את זה מבלי להיות בחובות? איזה פתרון אחר יש? שהמדינה תיתן לו בית בחינם? בסדר, אבל מישהו צריך למממן את זה - לשלם לפועלי הבניין, לשלם לאדריכלים, מהנדסים, קבלנים וכד'. והמדינה זה אתה, ההכנסות של המדינה באות ממיסים. רוצה בית בחינם? תעלה את מס ההכנסה ל-60%. יש לך פתרון אחר? אני ומדינת נשמח לשמוע. באמת. כל שיפור במצב הכלכלי עבור המדינה וכלל האזרחים - הרי הוא מבורך.

  20. VIC07, מצטער, אבל אין לי כוח ללמד אותך כלכלה. וגם לי מתחיל להמאס לחזור על עצמי. שוב - זה לא דיון על דת. זה דיון בנושא מקוצעי. אני לא "מאשים" אותך, אבל אתה לא מקצועי בתחום הכלכלה. אתה לא מבין את כל התמונה ולא מבין את כל ההשלכות (=מקצועיות), והראייה שלך קצת צרה. כלכלה זה לא פוליטיקה ולא דת, למרות שלכל אחד יש דעה. זה כמו בכדורגל - לכל אוהד יש רעיון לגבי ההרכב שמנצ'סטר יוניטד צריכה לעלות איתו בליגת האלופות, ואיזה שחקנים היא צריכה לקנות ואיזה לשחרר. עם זאת, אף אוהד שהיה מחליף את אלכס פרגסון לא היה מגיע לתוצאות טובות יותר. מרבית האוהדים היו גורמים לקבוצה להלחם על כרטיס לאירופה בכלל (מקום 4 בליגה).

    בחזרה לנושא - תחנת דלק יכולה להעסיק פחות עובדים ממה שיש כרגע. תלוי איזו. בנוסף, כשאתה מעלה את שכר המינימום אולי תחנת דלק ומשרד אדריכלים לא יפטרו אנשים, אבל בעלי עסקים קטנים (מכולת שכונתית, קיוסק, חנות בגדים), ועסקים שמעסיקים בעיקר עובדים בשכר מינימום (חברות ניקיון, מוקדי שירות לקוחות, אולמי אירועים..) כן יפחיתו את מספר האנשים. מוקדי שירות לקוחות למשל - בוא לא ניתמם, כשאתה מתקשר למוקד של סלקום או של , אתה בדר"כ מחכה על הקו - חצי דקה, דקה, 5 דקות, 10 דקות - תלוי במקום אליו אתה מנסה להגיע (מכירות, שירות לקוחות וכד'. במכירות יענו הכי מהר כמובן..) ותלוי בשעה ביום. מבחינת החברה - מצד אחד להעסיק כמה שפחות עובדים, אבל מצד שני לתת את השירות הכי מהיר שיש. או במילים אחרות, לא לעצבן את הלקוחות כדי שלא יתייבשו על הקו ויעזבו את החברה, אבל מצד שני - להשקיע את המינימום הנדרש, כי לקוח מוכן לחכות על הקו לפעמים כמה דקות מבלי שהוא ירצה להתנתק מהשירות. עכשיו - אם שכר המינימום של עובדי שירות הלקוחות הוא 20.7 ש"ח, אז תעסיק X עובדים, כך שתתקשר לשירות הלקוחות בשעה 19.00 תחכה על הקו בממוצע 5 דקות לקבלת מענה. אם השכר יעלה ל-27 ש"ח, תצמצם את כוח האדם שלה (תגייס פחות, לא חייבת לפטר, כי עובדים עוזבים כל הזמן), כך שתחכה על הקו בממוצע 7 דקות. עושה את השיקול שלה ומניחה שההפסד שיגרם לה כתוצאה ממספר הלקוחות שיעזבו בגלל שההמתנה יותר ארוכה נמוכה יותר מעלות העסקת עוד עובדים בעלות של 27 ש"ח לשעה. מצד שני, אם השכר יירד ל-16 ש"ח לשעה, הוא תעסיק עוד כמה עשרות מוקדנים, כך שזמן ההמתנה יירד ל-2 דקות. זה ישתלם לה, כי השירות שלה ישתפר, הלקוחות יהיו מרוצים יותר, מספר הלקוחות שלה יגדל ורווחיה יעלו. אז אולי משרד אדריכלים זאת לא דוגמה טובה, כי אין בו הרבה אנשים ששווים לחברה 20 ש"ח לשעה. מצד שני, בשוק יש מספיק עובדים ששווים 21 ש"ח לשעה. יש גם עובדים ששווים 18 ש"ח לשעה, ולכן יש אבטלה וכשאתה מתקשר לשירות לקוחות לא עונים לך אחרי דקה, למרות שלסלקום או להוט לא היה אכפת לשפר את השירות שלהם, בכדי שהלקוחות שלהם יהיו מרוצים יותר.

×
  • צור חדש...