הצצה מוקדמת לטכנולוגיית FreeSync של AMD נצפתה בכנס CES
נקדים ונסביר, ה-G–Sync ועכשיו גם ה-FreeSync פותחו למעשה כדי להילחם בלאגים, קריעת התמונה והמיקרו-גמגומים. קריעת תמונה מתרחשת כאשר הפריימים (התמונות לשנייה) אינם מסונכרנים עם קצב הריענון של המסך ומיקרו גמגומים מתרחשים כאשר נוצר חוסר תאום בין המעבדים הגרפיים. כתוצאה מתופעות אלו אנו חווים תחושת חוסר חלקות במשחק.
AMD פיתחה טכנולוגיה מתחרה ל-G-Sync בשם FreeSync. בניגוד ל-G-Sync המבוססת חומרה מיוחדת ורישיונות, ה-FreeSync מבוססת על טכנולוגיה קיימת אשר לא דורשת משאבים מיוחדים ורישיונות בתשלום ומכאן השם FreeSync.
לשלושת הדורות האחרונים של כרטיסי המסך שלAMD יש תכונה ששמה Dynamic Refresh Rate – קצב ריענון דינמי. תכונה זו מאפשרת ל-GPU להוריד את קצב ריענון המסך כדי לחסוך בחשמל בלי אתחול המסך מחדש (האתחול מתבטא בהבהוב שקורה בזמן שאות דיגיטלי אשר נשלח למסך כולל רזולוציה וקצב ריענון חדשים). בנוסף, אורך ה-VBLANK (המרווח בין שני מחזורי ריענון שבהם ה-GPU לא שולח פריימים חדשים) הוא משתנה ולא קבוע ובזכות זאת הוא יכול להסתנכרן עם המסך באופן חלק.
ה-Dynamic Refresh של AMD הוצא כתוספת ל-VESA (ארגון בינלאומי הקובע סטנדרטים למחשבים, מסכים וציוד אלקטרוני לסוגיו). למעשה, רוב יצרני מסכי המחשב כבר תומכים בטכנולוגיה זו ואלו שלא, יכולים להטמיע אותה בלי להוסיף חומרה מיוחדת או לקנות רישיונות.
לפי סגן הנשיא של AMD, ראג'ה קודורי, "בקרי התצוגה שנמצאים ב-GPU של NVIDIA לא תומכים בקצבי הריענון הדינמיים כמו AMD ולכן NVIDIA הייתה חייבת להשתמש בחומרה מיוחדת".
כתבי AnandTech זכו לראות הדגמה מוקדמת של ה-FreeSync בכנס CES. בהדגמה אפשר לראות שני מחשבים ניידים של טושיבה שה-V–SYNC מופעל בשניהם, אבל המחשב הימיני משתמש בטכנולוגיה של AMD (הקול המפחיד בהתחלה הוא תוצאה של האטת הוידאו כדי להדגיש את ההבדלים).
הסרטון הדגמה של AMD לא מרשים כמו הסרטון של NVIDIA אבל אל תשכחו כי זהו סרטון הדגמה ראשוני ויתכן כי נראה סרטון הדגמה רשמי עוד במסגרת הכנס.
אם כל המעבדים הגרפיים המודרניים תומכים ב-FreeSync זה אומר שהפלייסטיישן 4 וה-Xbox One גם כן תומכים בטכנולוגיה זו וזהו רווח נקי לכולם. רק נותר לחכות ולראות את ההשקה הרשמית של AMD.