Rockstar מפנקת את שחקני המחשב
חודש יוני הגיע ואיתו גם אחת ההבטחות הגדולות של שוק משחקי המחדש לשנת 2012. ההמשך שכולם חיכו לו בסדרת משחקי ה-"פילם נואר" המפורסמת – Max Payne 3. בביקורת זו נתעסק בעיקר בחלק הטכני של המשחק, בחלק שמעניין את מי שמעוניין לשדרג את החומרה שברשותו או פשוט לקבל אינדיקציה לגבי חוזר החומרה הדרוש להרצת המשחק.
Max Payne 3 מבוסס על המנוע הגרפי RAGE ועל המנוע הפיזיקאלי Euphoria. אם השילוב הזה נשמע לכם מוכר, יכול להיות שזה בגלל הסיבה ש-Rockstar השתמשה בצמד המנועים האלה גם במשחקים GTA IV ו-Red Dead Redemption. הפעם, החליטה Rockstar לעצוד צעד מבורך בעבור שחקני המחשב ושדרגה את המנוע הגרפי לתמיכה ב-Directx11 של מיקרוסופט.
ויזואלית, המשחק מרשים לכל הדעות אך כמה צריך לשלם בשביל לקבל תמונה יפה וקצב תמונות לשניה אשר ישלים את החוויה? משתמשים רבים חששו לקבל פורט חצי אפויה וקשיים טכניים כאלו אשר פגשו בעת השקתו של GTA IV. בתור שירות לציבור שחקני המחשב, בחנו את המשחק בשימוש של מגוון כרטיסי מסך וקונפיגורציות מעבד שונות על מנת לכסות ספקטרום רחב של מערכות מחשב כדי שלא תישארו באפלה בכל הקשור ליכולת המחשב האישי בהרצת המשחק. מבלי להמשיך בהסברים נוספים, ניגש למבחני הביצועים.
מערכת הבדיקה:
- מעבד: Intel Core i7 2600K 3.4Ghz
- לוח אם: ECS Z77H2-AX
- זכרון: Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz
- ספק כח: Antec TruePower New 750W
- תוכנה: AMD Catalyst 12.6 Beta, NVIDIA Geforce 301.42
משתתפים בניסוי:
- NVIDIA Geforce GTX670
- AMD Radeon HD7970
- AMD Radeon HD7950
- NVIDIA Geforce GTX580
- AMD Radeon HD7870
- NVIDIA Geforce GTX570
- AMD Radeon HD7850
ניגש למבחן הביצועים הראשון – מבחן הכח הגרפי. במבחן זה בחנו את כל כרטיסי המסך ראש בראש באחת הסצנות הכבדות ביותר במשחק (פרק 5) על מנת להמחיש את מצב "המקרה הגרוע ביותר". ההגדרות הגרפיות בהן השתמשנו הן ההגדרות הגרפיות המקסימאליות המתאפשרות לנו במשחק מלבד פילטר ה-MSAA (ראשי תיבות Multi-Sample Anti-Aliasing) הכבד (כולל פילטר SSAO להצללה עדינה). ברזולוציה של 1920X1200 הוספנו מכפלה של 2 לפילטר זה וברזולוציה של 1680X1050 לא השתמשנו בפילטר זה כלל. התוצאות לפניכם:
כפי שניתן לראות מתוצאות הביצועים, המצב בעבור NVIDIA נראה טוב הרבה יותר וזאת לא הפתעה. Rockstar עבדה בצמוד ל-NVIDIA בעת פיתוח המשחק על מנת להתאימו בצורה הטובה ביותר לחומרה הירוקה. אמנם, המצב מעט יותר מדאיג מ-"חריגה קטנה לעומת כרטיסי המסך של NVIDIA" כאשר מציג HD7950 ביצועים צמודים אל GTX570, כרטיס מסך זול משמעותית. כאשר כיבינו את פילטר ה-MSAA לשום כרטיס מסך לא הייתה בעיה להריץ את המשחק תחת הגדרות מקסימאליות בקצב גבוה של תמונות לשניה כאשר אפילו HD7850 עובר את קו ה-60 ברזולוציית 1680X1050. נזכיר שוב שמדובר בסצנה הכבדה ביותר במשחק ושבשאריתו קצב התמונות לשניה גבוה בעשרות אחוזים בממוצע מאשר זה אשר הצגנו לכם בגרף.
דבר אחד מטריד אשר הבחנו בו הוא סטאטרינג בשימוש כרטיסי מסך מבית AMD ופילטר MSAA. מה זה אומר? שעל אף שמרונדרות 40 תמונות לשניה, מוצגות הרבה פחות. במקרה שלנו זה הרגיש כמו 20. מדובר בעונש של ממש בעבור משתמשי החומרה האדומה ולכן המלצתינו נכון לעכשיו הוא להשתמש בפילטרים מחליקי-שינון בדרייבר.