Rockstar מפנקת את שחקני המחשב
חודש יוני הגיע ואיתו גם אחת ההבטחות הגדולות של שוק משחקי המחדש לשנת 2012. ההמשך שכולם חיכו לו בסדרת משחקי ה-"פילם נואר" המפורסמת – Max Payne 3. בביקורת זו נתעסק בעיקר בחלק הטכני של המשחק, בחלק שמעניין את מי שמעוניין לשדרג את החומרה שברשותו או פשוט לקבל אינדיקציה לגבי חוזר החומרה הדרוש להרצת המשחק.
Max Payne 3 מבוסס על המנוע הגרפי RAGE ועל המנוע הפיזיקאלי Euphoria. אם השילוב הזה נשמע לכם מוכר, יכול להיות שזה בגלל הסיבה ש-Rockstar השתמשה בצמד המנועים האלה גם במשחקים GTA IV ו-Red Dead Redemption. הפעם, החליטה Rockstar לעצוד צעד מבורך בעבור שחקני המחשב ושדרגה את המנוע הגרפי לתמיכה ב-Directx11 של מיקרוסופט.
ויזואלית, המשחק מרשים לכל הדעות אך כמה צריך לשלם בשביל לקבל תמונה יפה וקצב תמונות לשניה אשר ישלים את החוויה? משתמשים רבים חששו לקבל פורט חצי אפויה וקשיים טכניים כאלו אשר פגשו בעת השקתו של GTA IV. בתור שירות לציבור שחקני המחשב, בחנו את המשחק בשימוש של מגוון כרטיסי מסך וקונפיגורציות מעבד שונות על מנת לכסות ספקטרום רחב של מערכות מחשב כדי שלא תישארו באפלה בכל הקשור ליכולת המחשב האישי בהרצת המשחק. מבלי להמשיך בהסברים נוספים, ניגש למבחני הביצועים.
מערכת הבדיקה:
- מעבד: Intel Core i7 2600K 3.4Ghz
- לוח אם: ECS Z77H2-AX
- זכרון: Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz
- ספק כח: Antec TruePower New 750W
- תוכנה: AMD Catalyst 12.6 Beta, NVIDIA Geforce 301.42
משתתפים בניסוי:
- NVIDIA Geforce GTX670
- AMD Radeon HD7970
- AMD Radeon HD7950
- NVIDIA Geforce GTX580
- AMD Radeon HD7870
- NVIDIA Geforce GTX570
- AMD Radeon HD7850
ניגש למבחן הביצועים הראשון – מבחן הכח הגרפי. במבחן זה בחנו את כל כרטיסי המסך ראש בראש באחת הסצנות הכבדות ביותר במשחק (פרק 5) על מנת להמחיש את מצב "המקרה הגרוע ביותר". ההגדרות הגרפיות בהן השתמשנו הן ההגדרות הגרפיות המקסימאליות המתאפשרות לנו במשחק מלבד פילטר ה-MSAA (ראשי תיבות Multi-Sample Anti-Aliasing) הכבד (כולל פילטר SSAO להצללה עדינה). ברזולוציה של 1920X1200 הוספנו מכפלה של 2 לפילטר זה וברזולוציה של 1680X1050 לא השתמשנו בפילטר זה כלל. התוצאות לפניכם:
כפי שניתן לראות מתוצאות הביצועים, המצב בעבור NVIDIA נראה טוב הרבה יותר וזאת לא הפתעה. Rockstar עבדה בצמוד ל-NVIDIA בעת פיתוח המשחק על מנת להתאימו בצורה הטובה ביותר לחומרה הירוקה. אמנם, המצב מעט יותר מדאיג מ-"חריגה קטנה לעומת כרטיסי המסך של NVIDIA" כאשר מציג HD7950 ביצועים צמודים אל GTX570, כרטיס מסך זול משמעותית. כאשר כיבינו את פילטר ה-MSAA לשום כרטיס מסך לא הייתה בעיה להריץ את המשחק תחת הגדרות מקסימאליות בקצב גבוה של תמונות לשניה כאשר אפילו HD7850 עובר את קו ה-60 ברזולוציית 1680X1050. נזכיר שוב שמדובר בסצנה הכבדה ביותר במשחק ושבשאריתו קצב התמונות לשניה גבוה בעשרות אחוזים בממוצע מאשר זה אשר הצגנו לכם בגרף.
דבר אחד מטריד אשר הבחנו בו הוא סטאטרינג בשימוש כרטיסי מסך מבית AMD ופילטר MSAA. מה זה אומר? שעל אף שמרונדרות 40 תמונות לשניה, מוצגות הרבה פחות. במקרה שלנו זה הרגיש כמו 20. מדובר בעונש של ממש בעבור משתמשי החומרה האדומה ולכן המלצתינו נכון לעכשיו הוא להשתמש בפילטרים מחליקי-שינון בדרייבר.
אנשים תפסיקו ליילל
תשוו את כרטיס המסך שלכם לכרטיס שהיה כלול בביקורת דרך הטבלה שכאן
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_670/28.html
מחזק, חסר רפרנס לכרטיסים בסיסיים יותר.
צריך לתת עוד כמה כרטיסים זולים ו/או ישנים יותר.
מי שחושב שהמשחק שוקל כל כך הרבה בגלל שהוא כבד
כנראה לא שם לא או לא מכיר את הכמות הפסיכית של סרטוני מעבר שיש שם שפשוט אוכלת הכל.
מחזק את המחזקים
מה עם כרטיסי mid range? לא לכולם יש את הכרטיסים הכי חזקים, ובשביל אלה באמת הבדיקה די מיותרת…
תשתמש במה שיש לך כדיי ליצור ביקורת
ויתלוננו שלא עשית יותר.
תודה חבר'ה.
ל- 4: חס ושלום
אנחנו לא מתלוננים. להפך. פשוט זה נראה להרבה אנשים שאם הביקורת תקיף גם כרטיסים חזקים וגם כרטיסים בינוניים, היא תהיה יותר יעילה, ותהיה מכוונת ליותר אנשים.
סתם בולשיט כל הבדיקות האלו
אני סיימתי את המשחק הזה עם GEFORCE 560GTX על רזולוציה 1920/1080 גרפיקה על מקסימום +AAS מקסימום עם מעבד Q6600 ו 4 גיגה DDR3 רץ לי חלק בלי שום תקיעות אהה וספק כוח ZALMAN 400 לא מאמין שצריך מחשב חזק יותר למשחקים בולשיט כל הבדיקות האלו מבחינתי
המשחק עובד מדהים
עם GTX580 יחיד. רוקסטאר עשו עבודה מעולה בקטע הזה. אבל בתור מי שעשו את משחקי ה GTA ששם חייבים אופטימיזציה (נתעלם לרגע מהפורט של המשחק האחרון) זה היה צפוי.
ל4
ליאור זה ממש לא בא מקטנוניות.
ההערות שאנחנו זורקים (אני לפחות) זה כדי להשתפר. תאמין לי אם לא היה לי אכפת מהאתר הזה לא הייתי מגיב. אבל אני כבר שנים באתר הזה אז אכפת לי ואני רוצה לראות אותו גודל!!
המשחק לא ככ כבד כמו שזה נראה
לפטופ של SONY, מעבד I5, כרטיס 5650 של ATI, 4GB RAM
הגדרות מקסימאליות, 1680 על 1050, 51 FPS.
זה לפטופ בן שנתיים!!
עובד לי מעולה
Q9550 ו HD4890 Vapor-x רזולוציה 1680X1050 ורוב ההגדרות על מקסימום (רק MSAA ב X2 ו SHADOW DETAIL על HIGH במקום VERY HIGH והמשחק רץ כמו נינג'ה.
תיקון
חייב להסכים עם החבר'ה באתר, המשחק נראה יותר טוב ורץ יותר טוב אחרי שכיביתי את MSAA לגמרי. כל השאר על פול. כנראה ש AA וATI באמת לא הולכים ביחד במשחק הזה.
המשחק מקרטע על המחשב שלי
הוא לא נותן לי לשמור את הגדרות הגרפיקה במשחק עצמו אלא אם אני עורך את הקובץ graphics.xml וכל הזמן כותב לי out of memory.
המפרט שלי: כרטיס מסך ATI RADEON 5770 , זכרון 4GB RAM, מעבד i5 2500 3.3Ghz, דיסק קשיח 1TB WD.
האם המחשב שלי לא מספיק חזק למשחק הכבד הזה?
הגרפיקה יותר טובה בהרבה מ gta iv? אני מקווה שהגרפיקה אדירה!
????
אחלה משחק
רץ מעולה על I7 2600K @ 5.0Ghz וRadeon6850 עם מעבד על 950 וזכרון על 1200.
ועם הSSD אין כמעט טעינות.
GTX460 ULTRA!
I5-2500K + GTX460 , כל ההגדרות היו על ULTRA חוץ מהMSAAX שהיה על MSAAX2 (כי משום מה 1GB של כרטיס המסך לא היה מספיק?).
המחשחק רק פשוט נפלא.