קבוצת עליבאבא דיווחה על מכירות כוללות בהיקף של יותר מ-25 מיליארד דולר ויריבתה על הכנסות של 19 מיליארד דולר – אשר גורמות לבלאק פריידיי להאדים מבושה
כבר ידענו שה-11 בנובמבר, תאריך אשר נוסד בתור "חג" פיקטיבי לפני קצת יותר מעשור עבור כל אלו שעדיין לא מצאו את החצי השני שלהם, הפך לאירוע מכירות מקוון שגדול יותר מהבלאק פריידיי שהיווה מעין מקור השראה עבורו – אך הפערים שממשיכים לצמוח בין המאורעות הללו מצליחים להפתיע אותנו בכל פעם מחדש.
אחרי שנת 2016 שהביאה איתה הכנסות של כמעט 18 מיליארד דולר עבור קבוצת עליבאבא בלבד (שמחזיקה בפלטפורמת ה-AliExpress, בין היתר), הגיעה שנת 2017 – ובה הכנסות כוללות של מעל ל-25 מיליארד דולר לאימפריה של ג׳ק מא בתוך 24 שעות בלבד, צמיחה נוספת של כמעט 30 אחוזים למספרים שהרגישו דמיוניים בכל קנה מידה כבר לפני מספר שנים.
אם זה לא מספיק, אנשי פלטפורמת ה-jd.com הפופולרית, שמתחרה בעליבאבא, דיווחו על הכנסות של 19.1 מיליארד דולר משלהם ביום הרווקים – כך שנראה כי אם לשלב את כלל ההכנסות הסיניות ברשת ביום הזה (כפי שנהוג לעשות בהצגת נתוני המכירות הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי בצפון אמריקה), ניתן להגיע למספר עצום עוד יותר שמתקרב, וכנראה גם חוצה, רף של 50 מיליארד דולר.
כבר עכשיו ניתן להצהיר בבטחון שמכירות סוף החודש החגיגיות בשווקים המערביים לא ממש ידגדגו את הנתונים האלו מהמזרח הרחוק (בשנה שעברה הסכומים הכוללים עמדו על קצת יותר מ-3 מיליארד דולרים "בלבד") – והשאלה היא האם יש נקודת רוויה כלשהי לכל טירוף הקניות הזה, או שאנחנו עתידים לראות את הנתונים צומחים עוד ועוד בכל פעם מחדש ובכל שנה בעתיד הנראה לעין. מוזמנים לספר לנו כמה אתם בזבזתם, ועל אילו מציאות, באירוע החגיגי הזה בתגובות.