חברת הענק הסינית מתכננת להשיק תת-מותג חדש, שמוצרים ראשונים ממנו עשויים להופיע כבר בחודש אפריל הקרוב, על מנת לחקות ולהתחרות בהצלחה המטאורית של חברת Xiaomi הסינית
לנובו, המוכרת יותר מהמחשבים הניידים שמתוצרתה, מתכננת להשיק מותג חדש בשוק הסיני שיתחרה ישירות בחברת Xiaomi. המותג, שעל פי החברה עתיד להופיע רק באפריל 2015, יתמקד באפליקציות ייעודיות, מגע עם צרכנים ומכירת המכשירים ברשת.
רצונה של לנובו ליצור מותג שיתחרה ב-Xiaomi הוא צעד מובן, לא רק מהעובדה שהשוק הסיני יתרחב עם מכשירים חדשים, אלא גם מהעובדה שאנחנו נקבל עוד מותג כמו Xiaomi בשוק הסמארטפונים העולמי. Xiaomi הוקמה בשנת 2010, והחברה השיקה את מכשירה הראשון באוגוסט של 2011, כאשר יציאתו לשוק סימנה את תחילת ההצלחה של החברה. ייחודה של החברה למכירת מכשיריה במלאי נמוך ודרך אתר אינטרנט העצימו את הפופולאריות של המותג, בנוסף למכשירים האיכותיים שהחברה הוציאה במחירים נמוכים ממוצע השוק.
לדוגמה, מכשיר הדגל השנה של החברה, ה-Mi4, מגיע עם מעבד סנאפדרגון 801 מרובע ליבות הרצות ב-2.5 גיגה-הרץ, מסך 5" ברזולוציה של 1080×1920, שלושה גיגה-בייט של זיכרון ראם, 16 או 64 גיגה-בייט של זיכרון פנימי, מצלמת 13 מגה-פיקסל המסוגלת לצלם וידאו 4K ב-30 פריימים לשניה וסוללה של 3080 mAh, מפרט ממוצע ביותר לסמארטפונים לשוק הגבוה שיצאו השנה, אך עם תג מחיר של רק 400 דולרים (כ-1500 שקלים), כמחצית מהמחיר של רוב הסמארטפונים עם חומרה זהה.
כיום, חברת Xiaomi היא אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בסין, כאשר היא מפתחת, מעצבת ומוכרת את כל מוצריה, הכוללים סמארטפונים, אפליקציות ומוצרי אלקטרוניקה בשווקים מסביב לעולם. עם החלטתה של לנובו ליצור מותג הדומה במהותו ל-Xiaomi, ניתן בהחלט להגיד שזהו ניצחון לנו, הצרכנים. עם המשאבים של לנובו ועם מותג זול, איכותי ומעודכן, אנחנו לא יכולים לחכות לראות מה לנובו עתידה להשיק בשנה הבאה.