למרות קו מוצרים שהולך ומתרחב מעמדה של הענקית הקוריאנית בעולם השעונים והצמידים החכמים מתדרדר, בעוד Fitbit, אפל ו-Xiaomi ממשיכות לשלוט
שוק המחשבים הלבישים ממשיך לצמוח בקצב מרשים – 21 מיליון שעונים וצמידים חכמים וממוחשבים למיניהם נרכשו בידי הצרכנים רק ברבעון השלישי של 2015, בדרך למעל 70 מיליון יחידות שעתידות להירכש במהלך כלל השנה הנוכחית, וכ-200 מיליון יחידות שחזויות להימכר מדי שנה עד לסוף העשור.
עם זאת, חברה אחת שלא בדיוק נהנית מהפריחה הזאת היא החברה ששולטת בשוק הסמארטפון המקביל – סמסונג, שלי הדוח העדכני של חברת האנליזה IDC כבר לא נמצאת בחמישייה הראשונה, זאת לאחר שהחלה את שנת 2015 במקום הרביעי.
חברת Fitbit האמריקאית הוותיקה בתחום המשיכה להוביל גם הרבעון עם מכירות של 4.9 מיליון יחידות, בעוד שאפל המשיכה במקום השני עם ה-Apple Watch שלה שנהנה לבדו ממכירות של כמעט 4 מיליון יחידות, ו-Xiaomi חתמה את רשימת שלושת הגדולות עם המוצרים העממיים והפופולריים שלה. Gramin הוותיקה ניצבת במקום הרביעי – וההפתעה הגדולה במקום החמישי, שהדיחה את סמסונג עם מכירות של כ-100,000 יחידות יותר ממנה, היא חברת BBK הסינית שהחלה לשווק שעון חכם עבור ילדים, אשר נהנה ממכירות של כ-700,000 יחידות ברבעון הזה.
הנתונים הנוכחיים מזכירים לנו גם על המצב העגום יחסית של מערכת ה-Android Wear של גוגל – שכן אף אחת מחמשת היצרניות הגדולות (ולמעשה מששת היצרניות, אם לוקחים בחשבון שסמסונג היא זו שניצבת במקום השישי) לא עושה בה שימוש.
האם ה-Gear S2 הנאה שהושק לא מזמן יוכל להחזיר את סמסונג אל מסלול ההצלחה? נחיה ונראה.