היצרנית הסינית ממשיכה לנסות ולהמציא את עצמה מחדש עם מכשיר מיקור ההמונים הראשון
לפעמים נדמה כי יצרניות הסלולר פשוט אינן מבינות את הלקוח הממוצע, ופעם אחר פעם משיקות מכשירים שלא מצליחים למצות את הפוטנציאל שלהם בגלל החלטה מוזרה ובעייתית כזו או אחרת – גם במקרים בהם דגם מסויים מוגדר לקהל ספציפי ובכל זאת מרגיש כמו פספוס של הנקודה.
עד כה ראינו כמה פרוייקטים ששאפו להפוך את הסמארטפון לכאלה שידעו להתאים לכל הצרכנים ולכל דרישותיהם – ובראש Project Ara למכשיר מודולרי של גוגל, שהבטיח לאפשר לנו להתאים רכיבי חומרה של המערכת בשליפה קלה.
בזמן שהפרוייקט של גוגל מתעכב לו, חברת ZTE היא זו שחולמת למלא את החלל עם פתרון קצת פחות היי-טקי משלה: פרוייקט CSX, שיהיה הראשון ליצור סמארטפון בהתאם למיקום ההמונים (Crowdsourcing). במילים אחרות – מה שהרוב יבחר זה מה שיכנס אל הגירסה הסופית.
החוקים שאותם הציגה החברה עבור הפרוייקט הייחודי הם פשוטים למדי: המוצר המוצע חייב להיות מוצר נייד (כלומר סמארטפון, או אולי טאבלט), מבוסס על טכנולוגיה שתהיה ריאליסטית ורלוונטית עבור שנת 2017 שבה הוא מיועד להפוך לממשי ולהגיע אל מדפי החנויות – וכזה שיהיה זמין לרכישה להמונים, ככל הנראה ברוח דגמים כמו ה-Axon 7 של החברה, שמציע עיצוב יוקרתי ומפרט מתקדם עם שבב Snapdragon 820 במחיר של כ-400 דולר בלבד.
באתר הייעודי של מיזם ה-CSX תוכלו למצוא כבר עכשיו כמה וכמה הצעות לסמארטפון החלומות של משתמשים מרחבי העולם, כאשר ההצבעה בפועל שתכריע מיהם הרעיונות המוצלחים והפופולריים ביותר מיועדת להתקיים בין ה-1 בספטמבר ל-10 בספטמבר – ולאחר מכן יגיע שלב בו ZTE תציג את הקונספטים שלה לאותן הצבעות, שיעלו גם הם להצבעת הגולשים עד שיוכרז הזוכה הגדול באמצע אוקטובר (שגם יזכה בפרס כספי), ואז יחל תהליך הפיתוח המעשי של היצרנית, בדרך להכרזה על המוצר במהלך השנה הבאה.
יתכן שגם הקונספט הזה הוא שאפתני ויומרני מדי לעידן הנוכחי, שכן ברור כי עיצוב ופיתוח של מכשיר חכם הוא עסק לא פשוט כלל שדורש הרבה יותר מקיבוץ של נתונים טכניים בקובץ טקסטואלי, אך אנחנו בהחלט מבינים ומכבדים את הרעיון – ולא נתנגד לראות עוד שחקניות בשוק מנסות לשתף את הצרכנים באופן אקטיבי יותר בתהליך הייצור והפיתוח של מכשיריהן, זאת בכדי להגדיל את הסיכויים שהוא יקרוץ לקהל יעד רחב יותר בסופו של דבר.