משחק התפקידים הפופולרי והמוצלח ינחת ב-Steam בתחילת השנה הבאה, ועתיד לאתגר גם את המערכות העדכניות והעוצמתיות ביותר
בסוף השנה שעברה הושק לו, לאחר המתנה של כמעט חמש שנים, הפרק המרכזי החדש בסדרת משחקי התפקידים Final Fantasy – ועשה זאת בהצלחה בלתי מבוטלת עם עולם פתוח מסקרן, מערכת קרבות משופרת משמעותית והרבה אלמנטים של משחקיות אשר שידרגו בהצלחה את הנוסחה המלווה אותנו כבר קרוב לשלושה עשורים.
בעליהם של קונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 היו הראשונים ליהנות מהגלגול החדש הזה, כאשר לאנשי ה-PC נותרו בעיקר תקוות לכך שיום אחד גם הם יזכו לנסות את היצירה, בדומה לאופן בו כותרי Final Fantasy 13 נחתו אצלם באיחור של מספר שנים – וכעת היום הזה באמת מגיע, עם הכרזה רשמית על גירסה משופרת ומשודרגת של הכותר עבור המחשבים האישיים שתושק רשמית בתחילת השנה הבאה.
Final Fantasy 15 (או XV) כבר היה אחד מכותרי הקונסולה המרשימים ביותר ברמה הויזואלית, וכעת אחת מהשאיפות המרכזיות תהיה להפוך אותו גם לאחד מכותרי ה-PC המתקדמים ביותר מבחינה זו עם Final Fantasy XV: Windows Edition, אשר מפותחת בשיתוף פעולה צמוד עם חברת NVIDIA ותכלול תמיכה בכל היכולות הייחודיות והייעודיות לה, כדוגמת הזרמת והקלטת וידאו עם ShadowPlay, יצירת צילומי מסך עם Ansel וגם טכנולוגיות ממשפחת ה-Gameworks כדוגמת HairWorks, Flow ו-VAO. זאת בתוספת לתמיכה בטקסטורות ורזולוציות איכותיות ומתקדמות יותר, באופן טבעי, ובקצבי ריצה מהירים שאינם מוגבלים באופן מלאכותי כלשהו בידי הצד התוכנתי.
אז איך זה נראה ברזולוציית-על ובהגדרות גראפיות מירביות, נכון לעכשיו? הסרטון הבא, מתוך מה שהוצג למבקרי תערוכת Gamescom, יעזור להבין:
הבאזז סביב גירסת ה-Windows Edition המשוכללת הביא להפצתם של דיווחים אודות נפח התקנה חריג ומטורף של כ-170 ג'יגה-בייט עבורה, אם כי נציגי חברת Square Enix מיהרו להבהיר שזו הייתה טעות בהבנה וזה לא יהיה מקום האחסון ש'יגזל' מהשחקנים בפועל – אך בחברה כן אישרו כי נכון לעכשיו כרטיס GeForce GTX 1080 Ti בודד, על אף היותו דגם הגיימינג השני העוצמתי ביותר שזמין בשוק כולו (אחרי ה-Titan Xp), אינו מספיק בכדי להפעיל את הכותר בהגדרות מירביות, ברזולוציית 4K ובקצב ריצה של 60 פריימים בשנייה ויותר.
במילים אחרות, מדובר במשהו שעתיד להיות מאתגר בהחלט גם עבור חומרה מודרנית מאוד, כאשר נראה כי תמיכה במערכים מרובי כרטיסים לא תהיה זו שתפתור את המצב, גם אם היא אכן תהיה קיימת – ומה שיידרש על מנת לקבל את חוויית המשחק המרשימה ביותר הוא להמתין לבואו של דור חומרה חדש ויעיל אפילו יותר.
האם המאפיינים המשופרים יצדיקו עיכוב של כשנה וחצי בהגעה בהשוואה לגירסאות הסלוניות של המשחק? זו כבר שאלה שתהיה תלויה בין היתר גם באיכות וליטוש ההמרה לפלטפורמה החדשה, ובמחיר שייקבע עבורה. עד שנדע זאת – מוזמנים לספר לנו מה אתם חושבים.