מותג הרכבים הסופר-קומפקטיים לא מציע יותר מדי דגמים שונים, אך החל מהשנה הבאה כולם יהיו זמינים עם גירסאות על טהרת החשמל
המכוניות החשמליות ממשיכות לצבור תאוצה בתור תחליף מעשי ופחות מזיק לסביבה (לפחות בטווח הארוך) עבור המכוניות עם מנועי הבערה הפנימית אשר תלויים באנרגיות מתכלות וסופיות בכמותן, ועל כן אין זה מפתיע לראות עוד ועוד יצרניות 'מסורתיות' בתחום שמדברות על פיתוח והשקה של דגמים חשמליים ייעודיים – אבל מי שלוקחת את ההגיון הזה צעד אחד נוסף קדימה זו חברת Smart שנמצאת בבעלותה של קבוצת דיימלר (שחולשת גם על מרצדס-בנץ, בין היתר), אשר מכריזה כעת כי תציע גירסאות חשמליות לכל רכביה מעתה ואילך.
Smart נוצרה לפני 22 שנים בתור חברה שתפתח ותיצור מכוניות עירוניות קומפקטיות וחסכוניות במיוחד, ברוב המקרים עבור צמד נוסעים בלבד וכאלה שאורכן דומה לאורכה של חצי מכונית סדאן סטנדרטית. קו המוצרים העדכני של החברה כולל שלושה דגמים בלבד, ה-ForTwo הקלאסי עבור צמד נוסעים, ה-ForTwo בגירסת קבריולט עם גג נפתח וה-ForFour שמהווה רכב קומפקטי סטנדרטי מעט יותר עבור ארבעה נוסעים – והחל משנת 2017 כולם יהיו זמינים גם בגירסאות עם מנועי בנזין וגם בגירסאות עם מנועים חשמליים מלאים, כאמור, מה שיהפוך את היצרנית לראשונה בשוק שמאמצת את החשמל כאלטרנטיבה מלאה (אם לא לוקחים בחשבון יצרניות כמו Tesla, אשר נוצרו מראש עבור מכוניות חשמליות בלבד).
הרכבים החשמליים של Smart יוצעו עם מנועי 80 כוח-סוס (עם מומנט כוח מירבי של 160 ניוטון-מטר) ומערכי סוללות צנועים למדי של 17.6 קילוואט-שעה, שיספקו טווח נסיעה מירבי של בין 155 ל-160 קילומטרים אשר מבהיר את ייעודן בתור מכוניות לתנועה עירונית נוחה ולמרחקים קצרים יחסית, ומציג יתרון יחסי בדמות טעינה מלאה בתוך כשש שעות משקע ביתי פשוט, טעינה בתוך כשלוש שעות משקע תלת פאזי וגם טעינה בפחות מ-45 דקות מתחנות טעינה ייעודיות ועוצמתיות בהספק של 22 קילו-וואט.
מחירי הדגמים החשמליים ינועו בין 22,000 יורו ל-25,000 יורו בגרמניה, כולל מסים, ואמורים גם לרדת לרמה של בין 18,000 ל-21,000 יורו בהתאם להטבות וסובסידיות שקיימות במדינה עבור דגמים חשמליים. זה עדיין יקר כמעט פי 2 מדגמי הבנזין הסטנדרטיים של אותן המכוניות, אך למרות זאת מדובר באחת מההצעות החשמליות הכי זולות בסביבה, ויחד עם ההצעות מבית טסלה ושברולט לשנת 2017 (במחירים של כ-30,000 עד 40,000 יורו) ניתן לראות מגמה חשובה של הוזלה ו'עממיות' בתחום הזה. אנחנו בעד.