החל מפברואר 2018, העמודים אשר נפתחים בתוך רגע אחד מתוך מנוע החיפוש של ענקית הטכנולוגיה כבר לא יוכלו להיות גירסה חלקית של התוכן שתנסה לשכנע אתכם לדלג אל הדבר האמיתי בעמוד אינטרנט ייעודי
סביר להניח שאתם משתמשים במיזם ה-AMP (ר"ת Accelerated Mobile Pages) של גוגל, גם אם השם הזה לא אומר לכם שום דבר – זו השיטה שמאפשרת לכם לקרוא את התוכן של עמודי אינטרנט המופיעים בתוך מנוע החיפוש של החברה, במכשיר הנייד שלכם, מבלי לעזוב את עמוד התוצאות עצמו אלא בתוך מעין תת-חלונית חדשה ומינימליסטית אשר נטענת ומופעלת במהירות מירבית.
מבחינת אתרי האינטרנט השונים מדובר היה באפשרות מועדפת פחות, משום שאותם דפי AMP כוללים כמות מינימלית של אופציות לפרסום או ביצוע קישורים פנימיים לעמודים נוספים, אך החלטה של גוגל לתעדף אתרים שתומכים בטכנולוגיה גבוה יותר מאלו שלא בחלק משירותיה הביאה לכך שמספר הדומיינים התומכים ב-AMP צמח במהירות לרף של מעל ל-25 מיליון, באופן שמקל על החיים (וחיי הסוללה) של כל משתמשי המובייל.
הפוטנציאל החלקי לכאורה של עמודי AMP לספק הכנסות לאתרים השונים (למרות הצהרות מצד גוגל עצמה שמציירות תמונה שונה) הביא ליצירתה של מגמה שבה חלק מעמודי ה-AMP היוו למעשה רק מעין 'קדימון' לכתבות המלאות, שניסה לגרום לקוראים ללחוץ על הקישור ולהגיע אל הגירסה המלאה של התוכן בדומיין עצמו – משהו שגוגל מחליטה לשים לו סוף כעת, לפחות באופן הדרגתי.
החל מחודש פברואר הקרוב, בגוגל יתחילו לאכוף חוקים מעודכנים אשר יחייבו את עמודי ה-AMP להציע תוכן שזהה כמעט לחלוטין לזה של עמודי המקום אותם הם מייצגים, באופן שאמור לצמצם משמעותית עמודים ערמומיים שמיועדים להצית עניין אך לא לספק את המידע במלואו – מה שאמור עשוי להיות פחות טוב לאתרים ולדומיינים השונים בהקשר לסטטיסטיקת הכניסות שלהם, אך אמור להיות מועיל בהחלט לצרכנים שמעוניינים לקבל יותר מידע ומהר ככל הניתן. נקווה ששיפור זה ישים סוף להתחכמויות, ולא יוביל להתפתחותן של שיטות חדשות חלופיות.