הטעות המורבידית של הרשת החברתית ממחישה את הקושי שלה בהתמודדות עם משתמשים שעברו לעולם שכולו טוב
פייסבוק משתדלת כבר שנים למצוא את הדרך הנכונה ביותר לספק שירות עבור משתמשים שנפטרו – ועבורם החשבון הפך למעין מוזיאון דיגיטלי קפוא בזמן שמאפשר לכל השאר להיזכר בהם ולחלוק איתם כבוד אחרון. מדובר באתגר לא פשוט כלל – למצוא את הדרך הנכונה והראויה להתייחס אל המוות, שעלול להגיע ממגוון רחב של נסיבות ועבור אנשים ממגוון רקעים אתניים ודתיים שמתייחסים אליו בדרכים שונות.
באג קטן ומוזר שחווה השירות בשעות האחרונות ממחיש היטב את האתגר של עניין זה. הודעה שהייתה מיועדת רק לחשבונות של משתמשים שחלפו מן העולם (והזמינה את השאר לחגוג את חייהם ולשתף תמונות או פוסטים לזכרם) הופיעה בטעות גם בחשבונותיהם של מיליוני משתמשים חיים, בריאים ושלמים – כולל המייסד מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו.
הבעיה עצמה טופלה בתוך כמה שעות, אך ציוצים ותיעודים אחרים של העניין המשעשע (או מזעזע – כאמור, תלוי מאוד איך אתם מסתכלים על זה) הזה הופיעו ברחבי הרשת ומזכירים לנו שלחברה הענקית יש עוד לא מעט עבודה לעשות עד ששירות רגיש זה יפעל בצורה מושלמת וברגישות המתאימה לכך.