כמסורת, חברת iFixit פותחת את השעונים החכמים החדשים שהושקו, וכעת תורו של השעון הנחשק ביותר, ה-Moto 360 של מוטורולה
לאחר השקת ה-Moto 360, אחד מהשעונים החכמים הכי נחשקים שהוכרזו, ולאחר שאזל רק מספר שעות לאחר שהוצע למכירה, אנחנו מקבלים הזדמנות לראות מה קורה בתוך המכשיר של מוטורולה. בין סוללה קטנה משפורסמה ושבב הנחשב מיושן וזולל חשמל, אני מקבלים תמונת מצב שבה ה-Moto 360 יפה מבחוץ, אבל בפחות מבפנים.
חברת iFixit, המתמחה בלקיחת גאדג'טים וסמארטפונים והפשטתן לחלקיהן הבסיסיים, לקחה את השעון החכם של חברת מוטורולה, לשעבר חברת בת של גוגל וכיום בבעלות פייסבוק, ומצאה כמה דברים מעניינים מתחת למכסה.
למרות הצהרות החברה על כך שב-Moto 360 נמצאת סוללה של 320mAh, לאחר פתיחת המכשיר התגלתה סוללה של 300mAh, המהווה 20mAh הבדל בין הנתונים הרשמיים לבין הנתונים הפיזיים שנמצאו. תגלית זו ממקמת את השעון החכם מבית מוטורולה בתיקו על מקום אחרון עם השעון מבית סמסונג, ה-Samsung Gear Live בעל סוללה של 300mAh גם כן, כאשר ה-LG G Watch מנצח עם סוללה של 400mAh.
בנוסף לגודל סוללה, הניתוח המסובך הציג גם את מעבדו של השעון, שהוא ה-TI OMAP 3 מבית טקסס אינסטורמנטס. המעבד, בן מספר שנים כבר היום, נראה כפתרון זול יחסית בכדי לשמש כהמניע המרכזי של השעון, זאת לעומת פתרונות מודרניים יותר מהמתחרים, שמשתמשים ב-Snapdragon 400 מבית Qualcomm החדש יחסית. משמעות הדבר היא יעילות סוללה נמוכה ממה שאפשרי כיום, וחבל שהחברה בחרה בשבב הזה, לא חבל לה, אלא חבל לנו הצרכנים.
לסיכום ניתן לראות שאנחנו מקבלים מכשיר יפה ונחשק מאוד מבחוץ, אך מבחינת חומרה הוא אינו בדיוק מחזיק התואר. סנסור למדידת התאורה הוא אחד מהמאפיינים היחידים שנמצאים ב-Moto 360 שלא נמצא במתחריו, אך הסוללה הקטנה יחסית, המעבד המיושן והקושי בלתקן את המכשיר (iFixit דירגה את המכשיר כשלוש מתוך עשר בסולם ה"בר תיקון" שלה), השעון החכם של מוטורולה, הוא לא בדיוק זה, חכם. או שאולי העובדה שהוא מחזיק מעצמו בזמן שהוא בעל מפרט פחות מרשים אומר אחרת?