56 מיליארד שקלים: בדרך לאקזיט הישראלי הכי גדול אי פעם

אינטל מכריזה על כוונה לרכוש את חברת מובילאיי הישראלית בעבור סכום ענקי, כצעד נוסף בבניית אימפריית מערכות הרכב שלה

גבירותי ורבותיי, הנה עסקת הענק שאמורה להפוך את שנת 2017 לשנת השיא עבור ההייטק הישראלי, כמעט ללא עזרה מאף אחד – חברת , ענקית השבבים מסנטה קלרה המוכרת היטב גם למי שטכנולוגיה אינה נמצאת בראש סדר העדיפויות והעניין שלו, מכריזה כי הגיעה להסכמה לרכוש את חברת מובילאיי הירושלמית, במחיר שיהיה שיא חסר כל תקדים בנוף המקומי.

מובילאיי (Mobileye) הוקמה בשנת 1999 על מנת לפתח מערכות סיוע חכמות לנהגי הרכבים, שיצמצמו את מספר השגיאות שהם עלולים לבצע ויוכלו להקטין את מספר התאונות בכבישים ואת הנפגעים מהן. הטכנולוגיה שלה החלה לצבור תאוצה וזכתה לקפיצה ענקית קדימה עם אימוצן של מערכות העזר האלקטרוניות כחלק מובנה בציוני הבטיחות של הרכבים, כאשר מוצריה של מובילאיי היו מהיחידות בעולם כולו שעמדו בתקנים החדשים והמחמירים ביותר והפכו לאורחות מכובדות בחלק גדול מאוד של הדגמים המודרניים. מכאן, הקפיצה לעולם המכוניות האוטונומיות הייתה טבעית ומתבקשת – ושיתוף פעולה עם חברת טסלה האמריקאית סייע למובילאיי לעלות לכותרות בקצב גבוה במיוחד, כאשר גם הפרידה מאלון מאסק בשנה שעברה לא פגעת בהתקדמות וההתפתחות.

המפץ הגדול ביותר של עולם הטכנולוגיה הישראלי, לחברה שהפכה לשם שגור בקרב מיליוני נהגים בכל רחבי העולם

כיום, למובילאיי כ-600 עובדים שמתרכזים בעיקר בארץ אך גם בכמה מרכזים נוספים ברחבי העולם, ושיתופי פעולה יוקרתיים בהחלט עם חברת BMW, עם חברת Delphi וגם עם חברת – שכנראה התרשמה במיוחד מהמוחות הקודחים במאחורי טכנולוגיות עיבוד התמונה, והחליטה לפתוח את הכיס לרכישה אדירה שתבוצע במלואה בכסף מזומן. מדהים!

הפרידה הגדולה מטסלה עשתה לה רק טוב, כך מסתבר

שווי השוק המנייתי של מובילאיי בבורסת ניו-יורק עמד על כ-11.5 מיליארד דולר במעמד ההכרזה (עכשיו הוא כבר עומד על מעל ל-13.5 מיליארד, עם זינוק של קרוב ל-30 אחוזים בשל הידיעה המרעישה), וההערכה היא שהיקף העסקה יעמוד על לכל הפחות 15 מיליארד דולר, וכנראה גם קצת יותר – מה שיהווה הכפלה פי 3 (!!) של האקזיטים הגדולים ביותר בארץ הקודש מאז ומעולם, ויגמד הצלחות מתוקשרות כמו זו של ווייז ושל פלייטיקה, אשר נמכרו "רק" בכ-1.3 מיליארד דולר וכ-4.4 מיליארד דולר בהתאמה.

סביר להניח ששיתוף הפעולה היוקרתי עם BMW ימשיך – ונראה עוד הרבה מאלה עם יצרניות נוספות

עסקה זו תהפוך את מייסדי המיזם המתקדם לכמה מהעשירים ביותר במדינה (יושב הראש והמנכ"ל עשויים לגרוף כמה מיליארדי שקלים לכיסם – כל אחד), ובטווח הארוך עשויה להפוך גם את משקיעיה הגדולים של לעשירים עוד הרבה יותר: הטכנולוגיות של מובילאיי הן תחרותיות ביותר בתחום הניהוג האוטונומי וגם בתחום עזרי הנהיגה החכמים, ואינטל ללא ספק תפעל על מנת לשלב אותם יחד עם מערכות העיבוד ומערכות התקשורת שלה לפלטפורמה אחת אשר תשווק או תפותח בשיתוף פעולה עם חברות הרכב השונות ברחבי העולם, בשוק ששוויו עשוי להגיע עד להיקף של כ-100 מיליארד דולר בעשור וחצי הקרובים.

העסקה שתיזכר בעתיד בתור הנצחון הגדול של , או בתור צעד פזיז ושגוי? אנחנו מהמרים על האפשרות הראשונה

אז מדובר כאן בעסקת ענק שאותה נזכור לעוד שנים רבות – אך האם מדובר גם בנקודת המפנה שתהפוך את למפלצת גדולה עוד הרבה יותר ממה שהכרנו עד היום? זו השאלה המעניינת ביותר כעת, ואתם מוזמנים לחוות את דעתכם עליה בתגובות.

עידן המכוניות האוטונומיות מתקרב אלינו במהירות מרשימה, וגם כאן המוח הישראלי נמצא במרכז העניינים

שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
roynany015
משתמש

עידן מכוניות אלו לא מתקדם אלינו עדיין
לא ניתן לנסוע בישראל ברכב זה
שי המון בעיות עם מכוניות אלו
1. יש לכם אנטנות שיפוצצו אותכם בקרינה
2. כל הזמן יש לעדכן מפות כבישים בזמן אמת כולל תיקוני כבישים , סללת כבישים
3. גם תיקון שמקטין כביש ב- 10 ס"מ צריך מיד להיות במפה
4. כל תקלה ,באג זה תאונה
5. שלא לדבר על הבטחה רכבים בתוכנה למנוע אקרים

הכבישים והמכוניות יהיו מלאים בקרינה
חשיפה של ויקיליקס מאששת את כל הפחדים ממכוניות אוטונומיות, באו"ם רוצים אמנה נגד מעקב ובגוגל מזהים מגמות הצבעה על פי כלי הרכב ברחובות
http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3709322,00.html

מרצדס חושפת פלא הנדסי: מכונית עתידנית שלא זקוקה לדלק
מכונית הקונספט החדשה לא רק מעוצבת באופן עתידני – היא גם כוללת כמה טכנולוגיות שנשמעות כמעט כמו מדע בדיוני: החל מצבע סולרי שקולט את קרינת השמש ועד יכולת להשתמש ברוח על מנת לייצר חשמל עבור המכונית. הצצה אל העתיד
http://www.forbes.co.il/news/new.aspx?Pn6VQ=EH&0r9VQ=EEIDG

arik100
משתמש

1. מה הקשר לאנטנות? מדובר על מערכת שיושבת ברכב ולא חייבת קישוריות אינטרנטית.
2. מדובר על מחשב עם יכולות למידת מכונה, שמתוכנת להגיב בזמן אמת לשינויים של הכביש בדיוק כמו שהוא מגיב לשינויים של הנהג, ויש לו עיניים אל תשכח
3. כנ"ל כמו 2
4. זה נכון, אבל הסטטיסטיקה מראה שהתוכנה עושה פחות טעויות מהאדם הממוצע ולראייה תסתכל על התאונות בעולם עם נהגים אנושיים ונהג אוטונומי רובוט
5. האקרים זו כבר בעיה בפני עצמה ולכן אני חושב שדווקא ביטול קישוריות ומניעת גישה זה הפתרון אבל בגדול נכון זו בעיה קריטית

roynany015
משתמש

1. כל מערכת רכב אוטונומי מכיל גישה לאינטרנט +קרניים לזהות איפה אתה נוסע ומי מסביבך .
זה קרינה .

2. איך מחשב עם יכולות למידה מקבל נתונים ?
מקרניים ששואבות מיידע ואינטרנט
ועיניים אלו הם קרינה עוצמתית ( קבלה +שידור )
שיחה עם רכבים מסביב

3. סטטיסטיקה של מי ? היצרנים ?
דרך הגב לקרניים של רכב מכיל 64 אנטנות שפועלים בו זמנית מסביב לרכב .

4. אקרים זאת בעיה . שרכבים נוסעים 100 קמ"ש ומישהו פורץ לך את התוכנה או התוכנה עם באג
זה תאונת שרשרת
אם זה משאית דוהרת ?

כל מה שרואים אתרים של יחצנים עוד נושא שהם יכולים ליחצן
לא רצח ילדים ותינוקות עם קרינה מטורפת !

ralman
משתמש

אני חייב להבין למה אתה מתכוון בקרניים שיפוצצו אותנו בקרינה, במה זה שונה לדעתך מקרינה סלולרית?

יש תקינה לדברים האלו..

wpDiscuz