מה הקטע עם מדיניות ההחזרות של notebookclub? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הקטע עם מדיניות ההחזרות של notebookclub?


eyaler

Recommended Posts

עוד לא קניתי

הם כמובן לא יכולים להתנות על חוק הגנת הצרכן

אבל למה להכניס את הראש למיטה חולה..

בכל זאת נראה לי מוזר כי זו חנות פופולארית שהצטיירה אצלי כאמינה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק "חוק להגנת הצרכן" ניתן למצוא כאן.

בכל הקשור לשירותי מכר רחוק יש 14 יום לביטול עסקה - כל עוד זה

נעשה בכתב (פקס, מכתב רשום וכדומה).

כמובן שאז מגיע הסעיף הזה ומסבך הכל:

ד) הוראות סעיף זה לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של -

(1) טובין פסידים;

(2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם המועד שנקבע למתן השירות חל בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה;

(3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה1995-;

(4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה;

(5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.

אם אתה באמת רציני ברכישה מאותו בית עסק, עדיף

לך להתקשר אליהם ולברר את המדיניות מולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שייך יותר לפורום כללי, כנושא צרכנות ולא טכני.

לעצם השאלה:

כל שינוי במפרט - גם הוספת - הוא שינוי שנעשה לפי דרישת הלקוח (יוצר במיוחד בעבור הצרכן) וסיבה ועילה לסירוב לקבל חזרה.

אם בתקנון ובמעשה הם מסרבים להחזרות למרות החוק ולמרות שאין מניעה בחוק להחזרה - הם עוברים לכאורה על החוק וזה במודע.

בתקנון שלהם, אשר על הניסוח שלו יש מה לומר, כתוב לגבי מדיניות החזרה רק זאת:

ביטול עסקה והחזרת מוצרים מצד הלקוח

בגין מדיניות האחריות הפרטית של חנות קניות ברשת בע"מ, אין להחזיר/ להחליף מוצרים אשר נרכשו בחנות למעט מקרים בהם:

מפרט המוצר אינו תואם למפרט הנקוב בהזמנה.

נראה על פניו לכאורה כי זה אינו תואם את החוק ! בנוסף וחמור מכך: ההצהרה על "מדיניות האחריות הפרטית" למעשה אומרת כי חוקי המדינה אינם חלים אצלהם אלא יש להם מערכת חוק פרטית שלהם.

משום מה נראה לי כי שופט יאמר כמה דברים לא מחמיאים עליהם, אם יובאו הדברים בפניו.

ענין אחר הוא לגבי מדיניות ההחזרה שלהם כאשר קונים בחנות:

ההודעה המחוייבת בחוק אינה נמצאת כדרישת החוק ואינה עונה לא רק על רוח החוק וכוונתו אלא גם על לשון החוק. (נכון ללפני חודש).

הם כותבים כי אין החזרה מרגע שיוצאים מהחנות כולל בגלל פגם במוצר. התניה זו לכאורה בניגוד לחוק המחייב החלפה או תיקון במקרה של פגם במה שנמכר כפגום כבר בעת מכירתו (להבדיל מתקלה בתקופת אחריות לאחר שכבר עבד כתקין). זה לכאורה הופך אותם לעבריינים, גם אם לא התכוונו לכך.

בכלל, כל ענין חוקי הגנת הצרכן קצת לא מקובלים שם. לא פעם ולא פעמיים הוסברו להם דרישות החוק אבל כנראה שהגיל הצעיר של העובדים שם לא כל כך מאפשר להם את הבגרות הנדרשת להבנת חשיבות החוק ככזה.

המחיר סביר והמוצר בסדר בד"כ וחבל שמקלקלים לעצמם את הדימוי של עצמם.

אם אתה רוצה לקנות במקום כזה שכמדיניות עיסקית ואירגונית נראה לכאורה כעובר על החוק - להחלטתך. הסיכון ברור.

[br]פורסם בתאריך: 30.08.2009 בשעה 09:42:24


אם רשום להם בתקנון מפורשות שהם לא מחזירים , אז אין מה לעשות .

(פשוט היית צריך לקרוא את התקנון לפני , אני יודע שאף אחד לא קורא את התקנון בדרך כלל )

כל תקנון הנוגד או לא תואם לחוק במדינת או לתקנות שתוקננו ע"י גורם מוסמך לצורך קיום החוק - אינו תקף ולכאורה מעשה של עבריינות. במיוחד חמור הדבר אם מדובר בתקנון זהה המחייב לכאורה לכלל הצרכנים ואינו חוזה ספציפי לעיסקה מוגדרת עם צרכן מוגדר, שבכך הוא הופך להיות חוזה אחיד. מי שקונה במקום שעושה זאת, להבנתי ולדעתי מעודד עבריינות ומעודד פגיעה בכלל הצרכנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה צירוף מקרים גם אני התענייתי בקשר לקניית מחשב מהחנות הזו לאחרונה, לאור המוניטין שלהם באתר, אבל ראיתי את הסעיף הזה.

למרות שנראה שהחוק לצד הלקוחות בנושא הקנייה מרחוק, החלטתי לוותר על קניה בחנות זו כדי להמנע מתהליכים משפטיים.

לא חסרות חנויות טובות ואין סיבה לקחת את הסיכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...