כאשר הושקה ויסטה בינואר 2007 ההתלהבות לא הייתה רבה, בלשון המעטה. למרות ההבטחות הגדולות על נוחות השימוש וחווית משחקים שונה לחלוטין, בין היתר בזכות תמיכה בלעדית ב-DirectX 10, משתמשים רבים (וגיימרים בפרט) לא מיהרו לשדרג והעדיפו להשאר עם XP הישנה שהייתה נוחה וידידותית יותר, במיוחד בכל הנוגע לתאימות עם משחקים רבים.
בעקבות הכישלון המסחרי של ויסטה, מיהרה מיקרוסופט להוציא את Windows 7, עם ממשק משופר ונוח וכמובן גירסה 11 של DirectX, הסיבה העיקרית שבזכותה קיוו במיקרוסופט כי הגיימרים ימהרו לשדרג את המערכות שלהם מויסטה המזדקנת אל Windows 7.
כאמור, אחד הפיתויים הגדולים לגיימרים שישדרגו ל-Windows 7 הוא DirectX 11. לא נכנס כאן לכל התכונות והשיפורים אבל נציין את התכונות שרלבנטיות לגיימרים ויגרמו לרגשי נחיתות וקנאה עזים לכל שיסרבו לשדרג את מערכת ההפעלה המיושנת שלהם.
למה DirectX 11?
Hardware Tessellation היא התכונה המשווקת ביותר של DirectX 11. תכונה זו מחליקה משטחים וכתוצאה מכך הפירוט הגרפי עשיר יותר, לא רק בחפצים דוממים אלא גם בדמויות בעולם המשחק. החידוש הוא שלתכונה זו קיימת יחידת עיבוד נפרדת המתמקדת בביצוע פעולה זו בלבד שעליה אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה בביקורת הזו. מבחינתם של גיימרים תכונה זו מבטיחה משחקים שנראים טוב יותר ומעמיסים פחות על מערכת המחשב כי השיפור הגרפי מנוהל על ידי יחידת עיבוד ייעודית.
ריבוי חישובים (multi-threading) זו תכונה של DirectX 11 המאפשרת ניצול יעיל יותר של ריבוי-ליבות (במעבד, וגם בכרטיס גרפי בעל ליבות מרובות), ועל ידי כך משפרת את הביצועים במשחקים ומאפשרת לסחוט פירוט גרפי ולספוג ירידה פחותה בקצב הפריימים ככל שמעלים את הרזולוצייה ומפעילים יותר אפקטים.
Direct Compute 11 זו תכונה המוצעת למפתחים (במיוחד של מערכת ההפעלה) והיא מאפשרת שימוש בליבה הגרפית לעיבודי וידאו שונים, בלי עזרה מיחידת העיבוד המרכזית (המעבד הראשי) והזיכרון הראשי (RAM). מבחינתם של גיימרים, תכונה זו אמורה לתת ביצועים טובים יותר במשחקים שסוחטים את הכרטיס והמעבד, כמו קרייסיס, ולאפשר לגיימרים להנות מכל האפקטים במלוא תפארתם.
מכיוון שבחרנו מערכת מחשב ממוצעת לגיימרים (נגיש כמעט לכל כיס), כרטיס המסך הוא לא מהדור האחרון, ולכן בביקורות זו לא התאפשר לנו לבדוק כיצד תכונות אלה מנוצלות וזאת מכיוון שכרטיס המסך שבחרנו אינו תומך ב-DirectX 11.
בכדי להבטיח היענות כמה שיותר גבוהה לשדרוג, במיקרוסופט מפסיקים בהדרגתיות את התמיכה בשתי מערכות ההפעלה הקודמות (XP וויסטה). כמובן שהפסקת התמיכה לא עוצרת בעידכוני האבטחה אלא מגיעה גם למשחקים. המשחק Just Cause 2, למשל, עובד רק על Windows 7, כך שאם יש לכם מערכת הפעלה חלונות XP או ויסטה אז קחו בחשבון שתוכלו להנות ממשחק אחד פחות. זו לא פעם ראשונה שמיקרוסופט דואגת ל"עידוד" מפלה שכזה: כשויסטה יצאה לאויר העולם היא קיבלה גם משחק בלעדי – Halo 2. כך שכל מי שרצה להנות מגירסת המחשב למשחק הפעולה המצליח Halo 2 לא היה יכול לשחק בו אם ויסטה לא הייתה מותקנת על המחשב.
ויסטה אמנם מיושנת ולא עדכנית אך היא כבר עברה עידכונים רבים, ביניהם גם שתי חבילות שירות, בעוד שמערכת ההפעלה Windows 7 עדיין מציגה בעיות תאימות (חבלי לידה ידועים במערכות ההפעלה של מיקרוסופט) מה שעלול להשפיע על הביצועים במשחקים. האם זהו המצב בפועל או שמצפה לנו הפתעה?
בכדי לענות על השאלות האלו לקחנו את שתי מערכות ההפעלה וערכנו השוואה ביניהן בביצועי משחקים תובעניים, בכדי לראות איזו מהן מספקת את הנתונים הטובים ביותר לגיימרים.
Windows 7 כבר הוכיחה את עצמה כמערכת הפעלה נוחה ובטוחה, אך האם היא גם מוכיחה את עצמה בביצועי משחקים? או שבכל זאת ויסטה היא עדיין מערכת הפעלה שמתאימה לדרישות תובעניות של גיימרים? יצאנו לבדוק.
ל-1
XP לא תומכת ב-DX10
אאל"ט קוראים לזה "ריבוי נימים" ולא "ריבוי חישובים"
למה לא 64bit?
עם מערכת הפעלה 32bit זרקתם 3GB RAM לפח.
צודקים
ויסטה לא מזהה דרייבר עדכני לגרטיס מסך, ולא מצליחה להפעיל את DIRT 2 ואת MW2, ללא ספק המערכת הפעלה המושלמת לגיימרים.
מה עם XP?
הייתם צריכים לכלול את XP..
JC2 כן עובד על ויסטה ,
HALO 2 אמור לעבוד על 7 ,בסך הכול המשחק בנוי על DX10 וגם JC2 ככה שהדרישות מינימום זה ויסטה או 7 , זה שאתם לא יודעים להתקין משחקים לא אומר שום דבר על המערכת .
למה לא הורידו את הדרויבר הכי עדכני ל7 ?
אני בטוח שזה השפיע על הביצועים
Vista vs 7
למה לא 64 ביט ולמה לא כרטיס עם תמיכה DX11 למשל GTX480
ל- 7
כשאתה רוצה להשוות בין שני דברים, אתה רוצה שתנאי הסביבה יהיו כמה שיותר זהים אחד לשני.
בדיוק מאותה סיבה שלא בדקו DX11.
זה כמו שתגיד, למה ב WINDOWS 7 לא שמו 8GB RAM, וכרטיס מסך חזק יותר….
מה עם מ"ע 64 Bit
מערכות הפעלה 64bit עובדות יותר טוב וגם מסוגלות לעבוד עם 4G זכרון ויותר
נראה לי שהיה ראויי וכדיי לבדוק על /גם 64bit
מה עם 2000,NT,98
בחיאת זומזום! מה נזכרתם בויסטה פתאום?! מערכת הפעלה בין הגרועות שנוצרו אי פעם.
*אין לנו נושאים לכתבות, אז נעשה השוואה בין 7 לויסטה*. אולי תעשו השוואה בין XP ל2000 או בין 95 ל98? אלה גם מערכות הפעלה? אף אחד לא עובד היום עם ויסטה (במיוחד עם כמות המערכות הלא חוקיות בארץ) ומי שכן זה רק עניין של זמן עד שיעבוד ל7.
ל-11
הנושא מאוד אקטואלי, שכן גיימרים שרוצים מערכת טובה למשחקים חייבים לבחור בין 7 לויסטה, וכפי שאתה רואה ויסטה יותר טובה. תסתכל על הגראפים ותראה שההבדל לא זניח…
ל-9
מה זה קשור ?
צריכים להשוות בין הדרייבר הכי עדכני שקיים לויסטה מול הדרייבר הכי עדכני שקיים ל-7.
גיימרים מתקדמים עם טכנולוגייה שקוראים לה DX11
ומה לעשות שהיא בלעדית לWINDOWS 7?
אז מתקדמים לWIN 7
אתם רצינים ?!
אתם בודקים על תוכנה שעובדת על directx 11 עם מערכת עם directx 10 ?!
ל11
יכול להיות שויסטה אכן טובה יותר בתנאים מסויימים לא שולל מה שאתה אומר אבל,
גיימר ממוצע כן? שם תמיד 64bit ומעדכן את הדרייברים לעדכני ביותר עזוב איזה כרטיס מסך ובלה בלה בלה ואם באמת היו בודקים מערכת של גיימר ממוצע מעודכנת כראוי יכול להיות שהתוצאות היו שונות כי בסופו של יום 7 היא ויסטה לייט ואמורה לעבוד טוב יותר
זאת לא השוואה
אי אפשר להשוות דריבר פחות עדכני לכרטיס מסך, ולפי דעתי הwin 7 נוצר בשביל הDX 11 ככה שכלום לא נחשב.
החלקתם על השכל ?
לויסטה יש עדכון לDX11 !
ל11
שכחת גם את ME, 98SE,95, 3.11, 3.1.
וגם כל המערכות של שרתים 🙂
מאוד הפתיעו אותי התוצאות…
וגם מישהו פה אמר שלרוב גיימרים הם עם מערכת 64 ביט. למה? במה זה מועיל למשחקים?
ההשוואה לא מתארת את המציאות
דריוור מלפני חצי שנה ?
מה ההגיון בזה.
לא פלא שיש הבדלים.
ל 20
כי 64 ביט תומכת ב 4GB של זיכרון ומעלה. משחקים שצורכים הרבה זכרון צריכים את זה
עצוב
נראה שלאנשי hwz פשוט נגמר על מה לכתוב…
ל22
אני יודע מה זה 64 ביט, אבל איזה משחק צריך דבר כזה?
אני לא ניצלתי את זה בחיים עד שהגעתי לאפטר אפקטס
לגיימר אולי- אבל:
הגיימר רוצה לעבוד עם המחשב לעוד דברים
וויסטה מערכת הפעלה זוועתית (בלשון המעטה)
ולכן אם ההפרש בביצועים לא משמעותי- בשום פנים ואופן לא ממליץ לאיש להתקין אותה.
גם בויסטה יש DirectX 11
אתם רציניים? מיקרוסופט שיחררו לויסטה את 11 חמישה ימים אחרי שחרור וינדוס 7. אפשר להתקין את זה בתנאי שיש לכם SP2.
חבורה של טוקבקיסטים מנותקים:
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX#DirectX_11
http://www.lockergnome.com/theoracle/2009/10/28/microsoft-wastes-no-time-releasing-directx-11-for-vista/