דרישות המערכת של Crysis 2 עלו לרשת, והן הרבה פחות גבוהות ממה שציפינו
למרות שהמשחק המקורי יצא ב-2007, מדובר עדיין באחד מהמשחקים בעלי מנוע המשחק העשיר והיפה ביותר שיצא לנו לשחק בו. עם זאת, מנוע המשחק איננו חף מחסרונות, כשזה שזכה לתלונות הרבות ביותר הן מצד גיימרים והן מצד מבקרי משחקים, הוא דרישות המערכת המטורפות של המנוע. המשחק היה ועודנו כל כך כבד, שעד היום אך ורק כרטיסי מסך בעלי מפרט טכני עשיר במיוחד (ומחיר בהתאם) מסוגלים לגרד את ה-30 פריימים לשניה ברזולוציה של הבחנה גבוהה וברמת פירוט מלאה, הן במשחק המקורי והן וב-Warhead, משחק ההמשך. מצד שני, על פי Crytek, הדרישות של Crysis 2 יהיו צנועות הרבה יותר.
בדומה למאפיה 2, גם משחק זה ידרוש לא יותר ממעבד כפול ליבה של אינטל או AMD במהירות 2GHz, כרטיס מסך ברמה של HD 3850 מבית AMD או 8800GT מבית NVIDIA, וכ-2GB של זיכרון מערכת. עם זאת, מדובר בלא יותר מדרישות המינימום של המשחק, אשר ידוע שהמנוע שלו מחבב מעבדים מרובעי ליבות וכרטיסי מסך מפלצתיים, או ליתר דיוק מערכים של כאלה.
דרישות המערכת לא גבוהות בהרבה מאלו של Crysis המקורי, ואנחנו מקווים מאוד ש-Crytek הספיקו בזמן שהיה להם לייעל את המנוע כך שלא יתקשה לרוץ ברמות פירוט גבוהות יותר מהמינימום גם על מערכות מחשב "מיושנות" דוגמת זו שתוארה לעיל.
מנוע ה-CryEngine 3, שמבוסס על המנועים הישנים יותר, צפוי להיות עשיר יותר מבחינה גרפית מקודמיו. מכיוון שהמשחק מתוכנן להתאים גם לקונסולות ה-Xbox 360 וה-PS3, הגיוני להניח שהוא יתאים גם למחשבים משנת 2005 ומעלה, אשר קרובים אליהן מבחינת המפרט הטכני. כתוצאה מכך, מנוע המשחק צפוי להיות גמיש, ובעל יכולת להציג איכות תמונה טובה וקצב רענון פריימים סביר אפילו על מערכות מחשב ישנות יותר מהמילה האחרונה.