ענקית התוכנה מרדמונד הכריזה השבוע כי היא מעוניינת להעצים את הפופולריות של מנוע החיפוש החדש שלה, Bing!, בשוק האינטרנט הגדול בעולם: סין
למי שלא מכיר או לא זוכר, !Bing הוא מנוע החיפוש החדש מבית מיקרוסופט, שמתיימר להתחרות ב-Google על שוק החיפוש ברשת. לאחר דיונים ארוכים ומתישים עם הנהלת Yahoo על רכישת מנוע החיפוש (דיונים העלו חרס), החליטה מיקרוסופט לשנות כיוון, ובמקום לקנות מנוע מוצלח קיים או להשקיע במנוע ה-!Live שלה, לבנות מותג חדש לגמרי. זהו ה-!Bing, שמאז השקתו ביוני השנה הספיק לצבור נתח שוק של 10.3% בארצות הברית בלבד.
עם זאת, השוק האדיר שנקרא סין (350 מיליון משתמשים, and counting) שונה מהותית מזה המערבי – עד כדי כך שמנוע החיפוש של Google מחזיק בכ-30% מנתח השוק, ואילו מנוע החיפוש העיקרי במדינה הינו Baidu המקומי, שמחזיק כ-63.9% מהשוק. אין ספק כי מיקרוסופט זיהתה את הפוטנציאל העצום הגלום בשוק הסיני, ומעוניינת לנצל אותו לטובתה, ובהקדם.
"מיקרוסופט מחויבת לשוק הסיני, ושוק מנועי החיפוש בסין הוא השוק האסטרטגי החשוב ביותר עבור מיקרוסופט" אמר נציג של החברה, בתגובה לשאלה מסוכנות הידיעות רוטרס. "במיוחד למטרה זו, הקמנו את מרכז מחקר טכנולוגיuת החיפוש שלנו בסין עצמה, בכדי להשיג הבנה טובה יותר של מה המשתמש הסיני צריך, ובכדי להעניק להם את המוצר הטוב ביותר".
אנליסטים שונים סבורים כי Google עצמה לא מהווה עדיין איום מהותי על ההגמוניה של Baidu, ואילו !Bing נמצא רחוק עוד יותר, אולם מאז השקת הגרסה הסינית של מנוע החיפוש בחודש יוני האחרון, מספר המשתמשים בו עלה ב-30%, מה שיכול להעיד על מגמה חיובית מאוד עבור מיקרוסופט – ועבור שוק החיפוש הסיני כולו.