לאחר חודשים של מאבקים, הצעות וסירובים, מרימה מיקרוסופט ידיים.
לאחר כשלונו הכמעט צורם של מנוע ה-Live מבית מיקרוסופט להתחרות במנוע החיפוש הפופולארי של גוגל, חיפשה מיקרוסופט דרך כלשהי לשפר את מנוע החיפוש שלהם. בדומה למה שעשתה בכדי להתחרות עם לוג'יטק בתחום הציוד ההיקפי (להזכירכם, בזמנו שיתפה מיקרוסופט פעולה עם Razer, מה שהוליד את עכבר ה-Habu מתוצרתה), ניסתה מיקרוסופט בחודשים האחרונים להגיע לידי עסקת רכישה עם יאהו. לאחר שעלה הסכום שהוצע להנהלת יאהו לכדי 44.6 מיליארד דולרים, ולאחר שהנהלת יאהו השיבה בשלילה, ויתרה לבסוף מיקרוסופט וביטלה את ההצעה.
"עודנו מאמינים כי הצעתנו משתלמת הן למיקרוסופט, הן ליאהו והן לשוק מנועי החיפוש ככלל. מטרתנו ברכישת יאהו הייתה ליצור חופש בחירה וחדשנות נרחבת יותר בשוק מנועי החיפוש העולמי, ולהעלות את ערך שתי החברות הן בעיני בעלי המניות, והן בעיני שכיריהן" אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט הנוכחי, והוסיף "למרות מאמצינו הכנים ביותר, כולל העלאת הצעתנו בעוד 5 מיליארד דולר, יאהו סירבה. לאחר שיקול דעת זהיר, אנו חוששים שדרישותיה הכלכליות של חברת יאהו אינן הגיוניות, וייטיב עם בעלי המניות של מיקרוסופט, עובדיה ומנהליה לחזור בהם מהצעתם".
לדבריו של באלמר הגיב רוי בוסטוק, בכיר בהנהלת יאהו, באומרו "מתחילת המשא ומתן, חברי ההנהלה שלנו היו חזקים באמונתם כי אנשי מיקרוסופט אינם מבינים את ערכה האמיתי של יאהו, ואנו מרוצים לראות שגם רבים מבעלי המניות של החברה חושבים כך. יאהו היא חברה רווחית, מתפתחת, והולכת בתלם האסטרטגיה המיועדת לנצל את ההזדמנויות הגדולות הגלומות בשוק הפרסום באינטרנט, הנמצא בחיתוליו יחסית לשווקים אחרים. תוצאות מהשטח, דוגמת הדו"ח הכלכלי לרבע הראשון של שנת 2008, משקפת את התפתחותה של יאהו כחברה".
לדבריו של בוסטוק הוסיף מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג "מתחילת המשא ומתן זלזלה מיקרוסופט במעמדנו האסטרטגי הייחודי והערכי. כעת, כשהצעותיה הבלתי מבוססות של מיקרוסופט מאחורינו, נוכל למקד את כל מרצנו בלהוציא לפועל את המהלך המשמעותי ביותר בהסטוריית קיומה של יאהו, תוך העלאת הפוטנציאל שלנו למקסימום לטובת בעלי המניות, עובדים, שותפים ומשתמשים שלנו".
לסיכומו של דבר, רואה יאהו בכניעתה של מיקרוסופט ניצחון, כשרק ימים יגידו אם אי הסכמתה של יאהו להצעתה של מיקרוסופט אכן השתלם לה.