בדיקה מעמיקה ל-SOLO7
גם את האח הגדול, ה-SOLO7 בחרנו לבדוק באותה צורה בדיוק. התחלנו מקטעי מוזיקה אלקטרונית והיפ-הופ. הטרבל נשמע נקי ומפורט, אך לעיתים מעט חד מדי. הרמקולים מצליחים להעביר בצורה טובה גם קטעים עמוסים ולכל אורך הדרך שומרים על איכות צליל גבוהה. הבאס, שהוא כנראה החלק החשוב ביותר בסגנונות אלו, נשמע מלא ונקי, ללא עיוותים או הרגשה של חוסר יכולת לתת את המכה עד הסוף. עוצמת הבאס מאוזנת בדיוק בצורה הנכונה, לא מתגברת על שאר התוכן, ולא חסרה. בדומה ל-SOLO6, גם כאן, הבאס משתפר אם מגבירים מעט לאיזור חצי הסקאלה, אך הגברת העוצמה פוגמת בטרבל אשר נהייה פחות נעים ומפורט.
במעבר חד לבדיקה הבאה, רוק לסוגיו, ומטאל. הדבר הראשון ששמים לב אליו ברגע שעוברים לבדיקה זו, ונשאר לכל אורכה, הוא כי הרמקולים "חיים" עם המוזיקה. ניתן לשמוע איך התיבה מנגנת ביחד עם המוזיקה. הדבר מוסיף לבאס נפח, ובקטעים עם באס נמוך אפילו נשמע טוב. אך הדבר מוסיף לבאס דברים שאינם צריכים להיות שם, וסביר כי חדי האוזן יבחינו בכך. בדומה לבדיקה הקודמת, גם כאן נתקלנו בחדות בצליל עם עליית העוצמה. מצילות נשמעות כמו מצילות, הרמקולים עומדים בקצב גם בקטעים מהירים, והפירוט נותר טוב גם כשהעוצמה עולה מעל לאמצע. עם זאת, הבמה של הצליל לא משכנעת, ולא אמיתית. ככל הנראה, לגודלם של הרמקולים יש חלק בעניין, שכן עקב המרחק הרב בין האלמנטים השונים ביחס למרחק מהאוזן, הצלילים השונים אינם מגיעים מאותו המקום.
הבדיקה העיקרית
ולבדיקה העיקרית והקשה מכולם, ג'אז, בלוז, ומוזיקה קלאסית. גם כאן ערכנו בדיקה מקיפה מאוד עם מגוון רחב של קטעים. בניגוד לקטעי רוק ומטאל בהם הבאס מאוד אגרסיבי, הבאס בקטעי ג'אז ובלוז הוא בדרך כלל באס יותר "רך", ודווקא כאן הבאס של ה-SOLO7 נשמע טוב. הוא נשמע מאוד חי, ויורד נמוך מספיק בכדי לשחזר גם תופים וקונטרה באס בצורה מעולה. הפירוט טוב מאוד, כל ליטוף של מצילה או העברת אצבע על מיתר נשמעים בבירור. הפסנתר נשמע מאוד מוחשי עם נפח בצליל. הבמה רחבה, אם כי לא מספיק עמוקה, וגם כאן קשה להתעלם מהבדלים בגובה של האלמנטים אשר גורמים לצליל להישמע לא לגמרי בפוקוס. ה-SOLO7 מצליחים לשמור על איזון ועל איפוק גם בקטעים עמוסים שבהם הרבה מערכות אחרות הולכות לאיבוד ומבלגנות את הצליל לחלוטין. בדומה לאח הקטן, גם ה-SOLO7 מתקשים לעיתים לעקוב אחר כינורות כשהם עולים לתווים גבוהים יותר, התופעה ניכרת הרבה פחות, אך קיימת גם פה. תכונה נוספת שמשותפת לשתיהן, בקטעים אשר דורשים תחום דינאמי גדול, ה-SOLO7 לא לגמרי מצליחה לספק את הדרישה. בתדרי הביניים, ה-SOLO7 מפיקה צליל מלא שהוא דבר נדיר במחוזות האודיו למחשב. לבסוף, ביצירות מסוימות, הבאס של ה-SOLO7 גבר על שאר התדרים, ולא נשמע לנו בעל איזון נכון, דבר אשר דרש התערבות והנמכת עוצמת הבאס בכדי לחזור לאיזון בצליל.
ללא סיפורים מיותרים, נאמר כי במשחקים ובסרטים ה-SOLO7 מתפקדים כפי שהיינו מצפים מהם שיתפקדו. הם מפורטים, והם כמעט תמיד גם מאוזנים. בקטעים עמוסים בבאס הם לא נחנקים, ותדרים מעט גבוהים יותר אינם מזייפים עם העלייה בעוצמה, זאת בזכות האלמנט הנוסף אשר נותן להם את היכולת להתמודד עם באס בצורה טובה. הליקוי היחיד בתפקוד שלהם, חופף ליתרון שלהם ומגיע מצד הבאס. בקטעים עמוסים בבאס, הוא פשוט משתלט על הצליל, ויש להנמיך אותו בעזרת השלט המצורף. לשמחתנו גם לאחר החלשת הבאס, הוא עדיין מצליח לרדת נמוך יחסית.
ובמיקום נורמאלי
לאחר ההפתעה שקיבלו מה-SOLO6 כאשר בדקנו אותם כרמקולים לחדר גדול, ולא ל-near-field (על גבי שולחן העבודה), לא יכולנו לחכות ולבדוק גם את ה-SOLO7 בבדיקה זו. ואכן, הם פורחים. ההרחקה שלהם זה מזה, ובעיקר מהמאזין מאפשרת ל-SOLO7 להיפתח. הבאס שמקרוב נשמע לעיתים מעוות וגובר לעיתים על צלילים אחרים נשמע הרבה יותר טוב, עם נפח מצוין וממלא בקלות את חדר הבדיקה שלנו ללא עיוותים מיותרים, וללא גריעה מהביצועים ביתר התדרים. אנו אף מעריכים כי ה-SOLO7 תצליח לשמור על צליל טוב גם בחדרים גדולים יותר. המרחק הנוסף נותן לרמקולים את המקום שהם צריכים בכדי לגרום לכל שלושת האלמנטים להישמע מפוקסים, כאילו שהם נמצאים במקום אחד. הדבר ממקד את הכלים השונים כראוי. כעת כשהרמקולים יכולים להיפתח, אנו יכולים לשמוע את הבמה שהם מצליחים ליצור. והיא פשוט רחבה, בקטעים מסוימים אף יוצרת תחושה מסוימת של עומק. הפירוט של ה-SOLO7 נשאר טוב גם כשמרחיקים אותם מהמאזין. ללא כל צל של ספק, ה-SOLO7 מתפקדים טוב מאוד כאשר הם נדרשים למלא חדר בגודל שכזה (כ-12מ"ר), טוב לא פחות, ולמעשה אף טוב יותר מאשר כשהם נמצאים בסמוך למאזין.
שמח מאוד שלקחת את הסולו לביקורת
ועוד יותר שמח שהם מתפקדים כראוי. הסולו הם אכן רמקולים טובים שראויים לטיפה יותר מודעות.
מצטרף לנ"ל
יש לי את הסולו 6. מאוד מרוצה. ויותר מכך, מרוצה לשמוע דעה מקצועית עליהם. אולי בזכות הביקורת הזו, יותר חבר'ה מהפורום יקנו אותם, במקום 2.1.
כל הכבוד אנטולי.
מה עם ביקורות על מערכות קצת יותר רציניות?
כגון ה z 5500 של לוג'יטק…
אבל למה לא 5.1?
היום כשכל תוכן יש כבר תמיכה בצליל היקפי
מוציא לדעתי את ההגיון בלקנות סטריאו..
אולי לאנשים שמשתמשים במחשב למוזיקה בלבד
אבל כל חוויה של סרטים או משחקים אי אפשר להשוות לדעתי במיוחד שהיום בכל מחשב יש כבר 7.1 ויותר חבל שלא משקיעים בזה יותר
כמה הם גדולים?
הייתי שמח לתמונה שלהם ליד מסך lcd 22 על שולחן סטנדרטי, שיהיה אפשר לראות עד כמה הם גדולים.
ל 3 ו 5
עצוב מאוד כשגם כשיש לכם ביקורת רצינית על זוג רמקולים 2.0 אתם משווים אותם ל 5.1.
להגיד שזה z5500 זו מערכת "קצת יותר רצינית" זה פשוט בורות. אתה לא יכול להשוות זוג מדפיים לסאטלייטים מצ'וקמקים.
התכוונתי ל 3 ו 4.
גם הסולו וגם ה5500
יחסית פשוטים ולא מהווים תחרות אל מול מערכות של רמקולים מדפיים עם מגבר חיצוני.
לסולו יש מגבר פנימי ואיכות לא תצא מזה. במחיר שלהם אפשר לקנות מערכת עם מדפיים+מגבר ולהנות פי אלף מהסולו. ממליץ על אומגה אודיו.
ולגבי ה5500 לא לזרוק אפילו שקל לכיוון. סטליטיים פשוטים עם מחיר אסטרונומי.
ל 6
אתה יודע…ה"קצת" יותר…זה היה בציניות.
באמת אין מה להשוות…תלמד לזהות קצת סרקזם לפעמים….קצת.
Logitech Z10 / Creative T40
איך הסולו6 לעומת הרמקולים הללו?
ל 9
זה לא היה סרקזם ואתה יודע את זה.
אני לא השוואתי לשום דבר
אבל אני אישית לצרכים שלי לא הייתי קונה 2.0 בלבד, לא משנה כמה איכותיים.
לי אישית יש 2 טובים + 3 סטנדרתיים לסראונד
הם מאוד חשובים.
גם אני לא
אבל במקום לקנות סט 5.1 עלוב ב 2000 שקל, אני מעדיף להרכיב זוג רצתפתיים / מדפיים + רסיבר טוב ואחוריים בפחות כסף.
גודל יחסי
גם לי חסר מאוד גודל יחסי של הרמקולים הללו.
אם אפשר תמונה ביחס לשולחן עבודה סטנדרטי או ביחס ל איזה מסך LCD זה בהחלט יעזור כי מעבר לאיכות באמת המקום הפיזי על שולחן העבודה בהחלט יכול להשפיע על שיקול הרכישה.תודה , דרור .
כל הכבוד
אני שמח שהתחלתם לבצע ביקורות על מערכות, זאת ביקורת מצויינת שלפי דעתי מסקרת את כל התחומים. אני, (וגם קוראים אחרים) נשמח אם אתם תעשו ביקורות על המערכות: Altec Lansing MX5021, Logitech Z5500Z2300.
גודל יחסי לבקשתכם..
הינה כמה תמונות של הסולו6 שלי לפני שמכרתי אותם. המסך הוא 24 אינץ'.
http://picasaweb.google.com/nirazuelos/MicrolabSOLO6C
איך האיכות בהשואאה לATP3 האגדי??
ל 17
לא ניתן אפילו להשוואה, טוב פי כמה מונים.
אלטרנטיבה
שקלתי לקנות אותם. הוצאתי בסוף 3,500 על זוג רמקולים, מגבר וטיונר יד שניה. הרמקולים הם גדולים ותופסים לי את כל השולחן, אני שומע על המגבר בעוצמה הכי נמוכה שלו, ומאושר.
רוצה לומר:
א. שווה להשקיע הרבה יותר, אם זה משדרג לך כל רגע.
ב. שווה להשקיע בטיונר (שלי עלה 350 ש"ח) בגלל שיש לך אספקה שוטפת של מוזיקה, בלי שאתה צריך להתעסק עם זה.
יש חנות בת"א שניתן לשמוע אותן ?
*אותם
עניין של כדאיות
במחירים כאלה עדיף לקנות מגבר ורמקולים מדפיים יד שניה, והתוצאה תהיה טובה בהרבה.
מי שבאמת אוהב מוזיקה יקנה מגבר וינטאג' משנות ה-70 ורמקולים נחמדים ויהיה מרוצה.
22 צודק לגמרי
אני הבאתי זוג רצפתיים של אומגה + סטנדים + מגבר וינטאג' אוטל 830 טוב מאוד ב 650 ש"ח. רק צריך לחפש קצת בלוחות. מה שכן, המיקרולאב נותנים פיתרון טוב לכל מי שאין מקום / לא רוצה להסתבך עם יד2.
SOLO6/7 הם למחשב בלבד?
או שאפשר לשלב אותם גם עם ה-LCD?
לא מתאמים למחשב.
שני הרמקולים האלה פשוט לא מתאימים למחשב. הם גדולים מדי וחייבים להיות רחוקים אחד מהשני ומהאוזניים. ב-Near field הם נשמעים רע.
עם כל הצער שבדבר 2.1 איכותיים מתאימים יותר.
איך הם בהשוואה ל-MX5021?
מישהו יכול לתת חוות דעת איך הרמקולים האלו בהשוואה לMX5021 של Altec Lancing?
אני שוקל לקנות סט איכותי למחשב ופזלתי לכיוון של Altec Lancing, מבחינת מחיר פלוס מינוס אותו דבר, באיזור ה1000 ש"ח
תודה
ל 25
אתה טועה ובגדול. הסולו 6 *מייועדים* למחשב. הם למעשה כן Near-Field! אז לפני שפולטים שטויות, בודקים לפני. למען האמת, קראת בכלל את הביקורת?
HOTEL CALIFORNIA?
מצטער חברים אבל הביצוע הספציפי שאתם מדברים עליו הוא הבחירה הגרועה ביותר לבדוק סאונד של רמקולים..
זו פעם ראשונה שאני קורא ביקורת על מוצר סאונד כלשהו באתר, ואני יודע שבחנויות אלקטרוניקה או רמקולים אוהבים להשתמש בשיר הזה כהדגמה כיוון שהוא יוצר תחושה גרנדיוזית.
לא משהו אישי אבל אולי עדיף לקחת איש סאונד לבדוק רמקולים?…
מאיפה קונים אותם?
יש מעט חנויות שמוכרות אותן. מאיפה הכי בטוח לקנות אותן?
ל-28
יש לך הרבה מגזינים בתשלום שמעסיקים אנשי סאונד לבדיקת רמקולים, אתה מוזמן לצאת מהאתר ולשלם למגזינים הללו. בהצלחה
צריך כרטיס קול
עם אני רוצה לחבר את ה SOLO7 למחשב אני צריך לקנות כרטיס קול
SOLO 6C מול Z623
אתם יכולים לעשות השוואה בים הZ62
3 של לוגיטק לבין המיקולאב SOLO 6C .
תודה מראש.
ב- Microlab X16 שיש לי אם מנתקים מהחשמל הכל מתאפס.
ב- Microlab X16 שיש לי אם מנתקים מהחשמל הכל מתאפס. הווליום, עוצמת הטרבל, עוצמת הבאס, ה INPUT… האם בדגמי ה- solo 6C / 7C זה גם ככה?