במוזיקה קלאסית ה-SOLO6 שומרים על איזון נכון בצליל. עם זאת, הפירוט שלהם אינו מספק בכדי להעביר את מלוא הניואנסים והחספוס של כלים כמו כינורות וויולות. במוזיקה הקלאסית הבחנו לראשונה בנקודה נוספת אשר ה-SOLO6 מתקשים בה, בכלים אשר נמתחים על פני תחום תדרים רחב, ה-SOLO6 מתקשים לעקוב עם העליה לטונים גבוהים יותר, וניתן לשמוע איך הכלים הולכים לאיבוד. דבר אשר לא יכולנו לבדוק עד כה, שכן הז'אנר הקלאסי הוא המדד הטוב ביותר עבורו, הוא התחום הדינאמי של המערכת – היכולת לשחזר צלילים חלשים במקביל לצלילים חזקים יותר. ה-SOLO6 נחנקת בקטעים מסוימים, מעט מאכזב, אבל לגמרי צפוי בהתחשב בקושי הרב הכלול בשיחזור יצירות קלאסיות במלוא הדרן. הבמה שה-SOLO6 יוצרים גדולה יחסית, אך אינה יוצרת תחושה של עומק. הבאס של ה-SOLO6 אומנם טוב, אך בקטעים קשים כמו ה-Overture 1812, חסר לו את התוספת הקטנה כל כך שתהפוך אותו מטוב למעולה. על פניו, תוצאות הבדיקה הזו נראות מעט קשות, ונראה כאילו ה-SOLO6 מאכזבים. עם זאת, חשוב לזכור כי כאשר מתחשבים במחיר הסט, הביצועים הללו הם הרבה יותר מאשר מספקים. למרות הבדיקה הנוקשה, ה-SOLO6 תפקדו משכמם ומעלה.
לאחר שערכנו את בדיקות המוזיקה השונות, עברנו למה שאנו מעריכים כי יהיה שימוש מועט יותר משמעותית עבור הקונים הפוטנציאלים של ה-SOLO, משחקים וסרטים. בדומה לבדיקות קודמות, בתחום המשחקים הבדיקות יערכו עם COD:MW, ועם Unreal הותיק. הסרטים בהם בחרנו להשתמש הם Lord Of The Rings, Bad Company, Star Wars ועוד. הדחיסה לשני ערוצים התבצעה בעזרת FFDshow.במבט כולל, הביצועים של ה-SOLO6 בסעיף זה הם דיי צפויים. הם מפורטים ומאוזנים, וברוב הקטעים מספקים את הסחורה כראוי. לצערנו, כפי שצפינו, בסרטים שעובדים חזק על ערוץ ה-LFE (סאב-וופר), ה-SOLO6 סובלים. מעבר לעובדה שהם לא מצליחים לשחזר את הבאס בצורה טובה, העומס עליהם פוגע בביצועים שלהם לרוחב שאר הסקאלה. עם זאת, הבעיה הזו מורגשת אך ורק בקטעים עמוסים בבאס אשר דורשים אלמנט גדול באמת לשיחזור הבאס. קטעים שבהם גם חלק ממערכות ה-2.1 ייכשלו.
מיקום מחדש
כפי שציינו מוקדם יותר, ה-SOLO למיניהם גדולים יחסית, ואומנם הבעיה ניכרת בעיקר עם ה-SOLO7, למען בדיקה מקיפה ככל הניתן, בחרנו לבדוק גם את ה-SOLO6 במיקום שיאה למערכת סטריאו אמיתית – על גבי מעמדים בגובה של כ-60ס"מ, במרחק רב יותר זה מזה, ומהמאזין. הבדיקה נערכה בחדר בגודל של כ-12 מ"ר. להפתעתנו הרבה, הבדיקה הזו, אשר ערכנו ל-SOLO6 רק בכדי לא לקפח אותם ביחס לאחיהם הגדולים, הולידה הבנה שלא ציפינו לה. ה-SOLO6 יכולים לשמש כרמקולים עבור חדר ממוצע, שכן הבאס ללא כל צל של ספק מפתיע לטובה. הוא אומנם מאבד חלק מהמכה שמרגישים כאשר הרמקולים קרובים יותר, אך דווקא בזכות המרחק מהרמקולים, הרמקולים יכולים להיפתח, ומפתיעים בצליל שנשמע שמן וגדול יותר מגודל הרמקולים. הפירוט של המערכת נפגע עם תוספת המרחק, והיכולת ביצירת במה ושיחזור יצירות עם תחום דינאמי גדול נפגעים גם הם ככל שמתרחקים מהרמקולים. נקודה נוספת שיש לציין היא כי עם ההתרחקות מהרמקולים העוצמה שבה האזנו עלתה, וביצירות מסוימות ובהקלטות חלשות הגיעה קרוב לעוצמה המקסימלית של המערכת. בעוד שלא ניכר כי המערכת מזייפת בעוצמה הזו עם הקטעים שבדקנו (שמוקלטים בעוצמה נמוכה יחסית), העומס על המערכת גרם לגוף הקירור מאחורי הרמקול הראשי להתחמם.
שמח מאוד שלקחת את הסולו לביקורת
ועוד יותר שמח שהם מתפקדים כראוי. הסולו הם אכן רמקולים טובים שראויים לטיפה יותר מודעות.
מצטרף לנ"ל
יש לי את הסולו 6. מאוד מרוצה. ויותר מכך, מרוצה לשמוע דעה מקצועית עליהם. אולי בזכות הביקורת הזו, יותר חבר'ה מהפורום יקנו אותם, במקום 2.1.
כל הכבוד אנטולי.
מה עם ביקורות על מערכות קצת יותר רציניות?
כגון ה z 5500 של לוג'יטק…
אבל למה לא 5.1?
היום כשכל תוכן יש כבר תמיכה בצליל היקפי
מוציא לדעתי את ההגיון בלקנות סטריאו..
אולי לאנשים שמשתמשים במחשב למוזיקה בלבד
אבל כל חוויה של סרטים או משחקים אי אפשר להשוות לדעתי במיוחד שהיום בכל מחשב יש כבר 7.1 ויותר חבל שלא משקיעים בזה יותר
כמה הם גדולים?
הייתי שמח לתמונה שלהם ליד מסך lcd 22 על שולחן סטנדרטי, שיהיה אפשר לראות עד כמה הם גדולים.
ל 3 ו 5
עצוב מאוד כשגם כשיש לכם ביקורת רצינית על זוג רמקולים 2.0 אתם משווים אותם ל 5.1.
להגיד שזה z5500 זו מערכת "קצת יותר רצינית" זה פשוט בורות. אתה לא יכול להשוות זוג מדפיים לסאטלייטים מצ'וקמקים.
התכוונתי ל 3 ו 4.
גם הסולו וגם ה5500
יחסית פשוטים ולא מהווים תחרות אל מול מערכות של רמקולים מדפיים עם מגבר חיצוני.
לסולו יש מגבר פנימי ואיכות לא תצא מזה. במחיר שלהם אפשר לקנות מערכת עם מדפיים+מגבר ולהנות פי אלף מהסולו. ממליץ על אומגה אודיו.
ולגבי ה5500 לא לזרוק אפילו שקל לכיוון. סטליטיים פשוטים עם מחיר אסטרונומי.
ל 6
אתה יודע…ה"קצת" יותר…זה היה בציניות.
באמת אין מה להשוות…תלמד לזהות קצת סרקזם לפעמים….קצת.
Logitech Z10 / Creative T40
איך הסולו6 לעומת הרמקולים הללו?
ל 9
זה לא היה סרקזם ואתה יודע את זה.
אני לא השוואתי לשום דבר
אבל אני אישית לצרכים שלי לא הייתי קונה 2.0 בלבד, לא משנה כמה איכותיים.
לי אישית יש 2 טובים + 3 סטנדרתיים לסראונד
הם מאוד חשובים.
גם אני לא
אבל במקום לקנות סט 5.1 עלוב ב 2000 שקל, אני מעדיף להרכיב זוג רצתפתיים / מדפיים + רסיבר טוב ואחוריים בפחות כסף.
גודל יחסי
גם לי חסר מאוד גודל יחסי של הרמקולים הללו.
אם אפשר תמונה ביחס לשולחן עבודה סטנדרטי או ביחס ל איזה מסך LCD זה בהחלט יעזור כי מעבר לאיכות באמת המקום הפיזי על שולחן העבודה בהחלט יכול להשפיע על שיקול הרכישה.תודה , דרור .
כל הכבוד
אני שמח שהתחלתם לבצע ביקורות על מערכות, זאת ביקורת מצויינת שלפי דעתי מסקרת את כל התחומים. אני, (וגם קוראים אחרים) נשמח אם אתם תעשו ביקורות על המערכות: Altec Lansing MX5021, Logitech Z5500Z2300.
גודל יחסי לבקשתכם..
הינה כמה תמונות של הסולו6 שלי לפני שמכרתי אותם. המסך הוא 24 אינץ'.
http://picasaweb.google.com/nirazuelos/MicrolabSOLO6C
איך האיכות בהשואאה לATP3 האגדי??
ל 17
לא ניתן אפילו להשוואה, טוב פי כמה מונים.
אלטרנטיבה
שקלתי לקנות אותם. הוצאתי בסוף 3,500 על זוג רמקולים, מגבר וטיונר יד שניה. הרמקולים הם גדולים ותופסים לי את כל השולחן, אני שומע על המגבר בעוצמה הכי נמוכה שלו, ומאושר.
רוצה לומר:
א. שווה להשקיע הרבה יותר, אם זה משדרג לך כל רגע.
ב. שווה להשקיע בטיונר (שלי עלה 350 ש"ח) בגלל שיש לך אספקה שוטפת של מוזיקה, בלי שאתה צריך להתעסק עם זה.
יש חנות בת"א שניתן לשמוע אותן ?
*אותם
עניין של כדאיות
במחירים כאלה עדיף לקנות מגבר ורמקולים מדפיים יד שניה, והתוצאה תהיה טובה בהרבה.
מי שבאמת אוהב מוזיקה יקנה מגבר וינטאג' משנות ה-70 ורמקולים נחמדים ויהיה מרוצה.
22 צודק לגמרי
אני הבאתי זוג רצפתיים של אומגה + סטנדים + מגבר וינטאג' אוטל 830 טוב מאוד ב 650 ש"ח. רק צריך לחפש קצת בלוחות. מה שכן, המיקרולאב נותנים פיתרון טוב לכל מי שאין מקום / לא רוצה להסתבך עם יד2.
SOLO6/7 הם למחשב בלבד?
או שאפשר לשלב אותם גם עם ה-LCD?
לא מתאמים למחשב.
שני הרמקולים האלה פשוט לא מתאימים למחשב. הם גדולים מדי וחייבים להיות רחוקים אחד מהשני ומהאוזניים. ב-Near field הם נשמעים רע.
עם כל הצער שבדבר 2.1 איכותיים מתאימים יותר.
איך הם בהשוואה ל-MX5021?
מישהו יכול לתת חוות דעת איך הרמקולים האלו בהשוואה לMX5021 של Altec Lancing?
אני שוקל לקנות סט איכותי למחשב ופזלתי לכיוון של Altec Lancing, מבחינת מחיר פלוס מינוס אותו דבר, באיזור ה1000 ש"ח
תודה
ל 25
אתה טועה ובגדול. הסולו 6 *מייועדים* למחשב. הם למעשה כן Near-Field! אז לפני שפולטים שטויות, בודקים לפני. למען האמת, קראת בכלל את הביקורת?
HOTEL CALIFORNIA?
מצטער חברים אבל הביצוע הספציפי שאתם מדברים עליו הוא הבחירה הגרועה ביותר לבדוק סאונד של רמקולים..
זו פעם ראשונה שאני קורא ביקורת על מוצר סאונד כלשהו באתר, ואני יודע שבחנויות אלקטרוניקה או רמקולים אוהבים להשתמש בשיר הזה כהדגמה כיוון שהוא יוצר תחושה גרנדיוזית.
לא משהו אישי אבל אולי עדיף לקחת איש סאונד לבדוק רמקולים?…
מאיפה קונים אותם?
יש מעט חנויות שמוכרות אותן. מאיפה הכי בטוח לקנות אותן?
ל-28
יש לך הרבה מגזינים בתשלום שמעסיקים אנשי סאונד לבדיקת רמקולים, אתה מוזמן לצאת מהאתר ולשלם למגזינים הללו. בהצלחה
צריך כרטיס קול
עם אני רוצה לחבר את ה SOLO7 למחשב אני צריך לקנות כרטיס קול
SOLO 6C מול Z623
אתם יכולים לעשות השוואה בים הZ62
3 של לוגיטק לבין המיקולאב SOLO 6C .
תודה מראש.
ב- Microlab X16 שיש לי אם מנתקים מהחשמל הכל מתאפס.
ב- Microlab X16 שיש לי אם מנתקים מהחשמל הכל מתאפס. הווליום, עוצמת הטרבל, עוצמת הבאס, ה INPUT… האם בדגמי ה- solo 6C / 7C זה גם ככה?