תכונה חדשה נועדה לסייע למשתמשים לזהות אתרים רשמיים ולהימנע מאתרים מתחזים
ענקית החיפוש גוגל החלה לאחרונה בניסוי מעניין שעשוי לשפר את האופן שבו אנחנו מזהים אתרים אמינים ברשת. בימים אלה, חלק ממשתמשי מנוע החיפוש של גוגל מדווחים על הופעת סימני "וי" כחולים ליד קישורים לאתרים רשמיים של חברות מוכרות. סימנים אלה, הדומים לאלה שאנו מכירים מרשתות חברתיות, נועדו לסמן כי גוגל מאמינה שהאתר הוא אכן מי שהוא טוען להיות.
דוברת גוגל, מולי שהין, אישרה את קיום הניסוי: "אנחנו באופן קבוע מנסים תכונות שעוזרות לצרכנים לזהות עסקים אמינים ברשת, וכרגע אנחנו מנהלים ניסוי קטן המציג סימני אימות ליד עסקים מסוימים בגוגל". היא הוסיפה כי הקביעה האם אתר ראוי לסימן האימות מתבססת על מספר גורמים, ביניהם אימות אתר האינטרנט, נתונים ממרכז הסוחרים של גוגל, וסקירות ידניות.
משתמשים דיווחו על הופעת סימני האימות ליד קישורים רשמיים של חברות ענק כמו מיקרוסופט, מטא, אפיק גיימס, אפל, אמזון ו-HP. עם זאת, נראה כי התכונה עדיין אינה זמינה לכלל המשתמשים, מה שמעיד על כך שמדובר בניסוי מצומצם בשלב זה.
כאשר משתמש מרחף עם העכבר מעל סימן האימות, מופיעה הודעה המסבירה: "הסימנים של גוגל מרמזים כי אתר זה הוא אכן האתר שהוא טוען להיות". זוהי התפתחות מעניינת שעשויה לסייע למשתמשים להימנע מקישורים מזויפים או הונאות מקוונות.
נראה כי תכונה זו היא הרחבה של מערכת ה-BIMI (ר"ת Brand Indicators for Message Identification) של גוגל, אשר כבר משמשת להצגת סימני אימות בג'ימייל ליד שולחי הודעות שאימצו את פלטפורמת האימות.
בעידן שבו הונאות מקוונות הופכות למתוחכמות יותר, צעד זה של גוגל עשוי להיות משמעותי עבור משתמשים המחפשים מידע אמין ברשת. עם זאת, חשוב לזכור כי גוגל עצמה מציינת כי אין ביכולתה להבטיח את אמינותו של אתר או שירותיו, גם אם הוא מסומן ב"וי" הכחול.
נכון לעכשיו, גוגל טרם הכריזה רשמית על התכונה החדשה או מתי (ואם בכלל) משתמשים נוספים יוכלו לצפות בה. אנו נמשיך לעקוב אחר התפתחויות נוספות בנושא זה, שעשוי להשפיע משמעותית על האופן שבו אנו מנווטים ברשת ומזהים מקורות מידע אמינים.
יופי אז גוגל תאשר לך רק מי שמשלם להם כסף ומי שלא משלם להם כסף הוא מתחזה זה כבר קיים כבר 100 שנה שום דבר חדש היום הם כבר אומרים את זה