כל המידע במקום אחד
השירות הוצע בשנת 2005 לקהל הרחב והוא מציע ארגון מידע RSS. לאותם אנשים שלא מכירים את הטכנולוגיה, מדובר בפלטפורמה להצגת עדכונים לפי עמוד או אתר מסוים, ולמעשה מאפשרת לשרת התוכן, לשלוח לתוכנת הלקוח את התוכן שעודכן לאחרונה באתר.
השימוש העיקרי של ה-RSS הוא הצגה תמציתית ומסכמת של החומר שהתחדש באתר אינטרנט מבלי לבלבל את המשתמש עם התוכן הרב והקבוע שהוא כבר מכיר, וכך לעקוב בזמן קצר אחר התוכן המתחדש בדפי האינטרנט שהמשתמש הגדיר לתוכנה.
Google Reader מציע למשתמש שירותים ושאילתות לארגון המידע, באמצעות הוספת תגיות, כתיבת הערות ,שיתוף באמצעות דוא"ל ורשתות חברתיות, ואפילו כלים סטטיסטים כדי לדעת מה אתם קוראים יותר, כמה קראתם וכו'.
בחלון הימני ניתן לראות את כל ההודעות החדשות, ובחלקו השמאלי ניתן לראות את חלון הקישורים הנבחרים, תוכן מאתרים נוספים שגוגל חושבת שיעניינו את המשתמש וכמובן את רשימת האתרים מהם התוכנה מקבלת עדכונים.
הקרב על הרשת החברתית
גוגל + היא רשת חברתית שהושקה ביוני 2011, כתגובתה הרשמית של גוגל לתופעה ההולכת וגוברת, הנקראת פייסבוק. הרשת משלבת שירותים חברתיים קיימים של גוגל, ומציגה גם שירותים חדשים.חודש לאחר השקתה, מנתה גוגל+ ל-25 מיליון משתמשים . גוגל+ משלבת שירותים קיימים של גוגל כגוןGoogle Profiles, גוגל טוק, Google Buzz, Picasa ועוד.
חלק מהחידושים של גוגל+ מול פייסבוק הינה שיטת המעגלים החברתיים של גוגל. מהות השיטה היא שהמשתמש מחלק את אנשי הקשר שלו למעגלים חברתיים כגון חברים, משפחה ועמיתים לעבודה, ואף יכול לשלוט על אופן השיתוף שלו, לפי המעגלים שהוא יצר. תגובתה של פייסבוק לא מאחרת להגיע, ולאחר חודש בלבד היא משיקה שירות דומה.
במרס 2011 הכריזה גוגל על אחד הדברים העיקריים במיזם גוגל+, הלא הוא כפתור ה-1+ המופיע במנוע החיפוש ובאתרים נוספים, ומהווה תגובה ראויה ל-Like של פייסבוק ולציוצים של טויטר.
שירות ההודעות המיידיות של +Google הכולל וידאו ושיחות ועידה עם עד 10 משתתפים, בזמן השיחות המשתתפים יכולים לראות יחד סרטונים מ-YouTube. גם פה פייסבוק לא נשארת חייבת, ובתגובה היא מכריזה על הצ'אט החדש שלה בשיתוף עם הענקית .skype
גם כאן גוגל לא שוכחת את המפלצות הקטנות שנמצאות בכיס שלנו, ומשחררת אפליקציה מקבילה למכשירים הניידים. האפליקציה עובדת במצב של העלאה מידית לשרת בצורה אוטומטית, ולמשתמשים רק נשאר לבחור מה לשתף ומה לא.
גוגל אומרת די לבבילון
שירות חינמי נוסף שניתן על ידי גוגל הוא שירות התרגום. השירות מאפשר לתרגם קטעי טקסט או דפי אינטרנט ל-57 שפות זרות. כאשר נשלחת בקשת תרגום, המערכת סורקת מיליוני תרגומים אפשריים, ובוחרת מהם את התרגום הסביר ביותר מבחינה סטטיסטית לפי מחקרים שנעשו בעבר.
בדיוק כמו כלי תרגום אוטומטי אחרים, גם שירות התרגום של גוגל מוגבל ביכולותיו, ולמרות שהוא מסייע לקורא להבין את הקשר התוכן הכללי של טקסט בשפה זרה, הוא אינו מספק תמיד תרגום מדויק, ולעיתים קרובות מופיעות מילים חסרות הקשר או מילים שלא חלים עליהם כללי הדקדוק.
היישום הרשמי של השירות ל-iOS מסוגל לקבל קלט שמע ב-15 שפות ולתרגם ליותר מ-50 שפות, וכן להשמיע את התרגום ב-23 שפות. היישום לאנדרואיד לעומת זאת, תומך ביותר מ-50 שפות תרגום ובקלט קולי עבור 15 שפות. הגרסה הנוכחית של היישום כוללת תכונה של "מצב שיחה" בתרגום בין אנגלית לספרדית, המאפשרת לנהל שיחות עם אדם נוסף.