הגרסה ההיברידית המתחברת לחשמל של קדילאק/שברולט נמצאת סוף סוף בדרכה אל השוק
בינואר 2009 חשפה ג'נרל מוטורס (GM) את בן דודה היוקרתי של השברולט וולט – קונספט השברולט Converj. אך כמעט מיד לאחר החשיפה התחילה GM לשלוח מסרים כפולים. רגע אחד אושר ה-Converj לייצור; ברגע הבא הוא היה בהקפאה.
לבסוף, בתערוכת המכוניות של דטרויט שהתקיימה בינואר השנה, חשפה GM את הרכב אליו הפך ה-Converj – קדילאק ELR 2014 – רכב היברידי מתחבר לחשמל בעל שתי דלתות, המשלב בין מכלול הנעה שהוצא היישר מהוולט לבין העיצוב של קדילאק. הרכב מתוכנן להיכנס לייצור לקראת סוף השנה, אבל עדיין לא ברור עד כמה GM מחוייבת אליו.
בתערוכה בדיטרויט התעקש בוב פרגוסון, סגן נשיא הקבוצה, שה-ELR ייוצר במספר מוגבל בלבד. אבל אם המכונית תאומץ על ידי נהגים, כמעט ודאי שמנהלי GM יעשו כך גם הם.
קאדילק ELR מכלול הנעה היברידי מתחבר לחשמל טווח 56 ק"מ חשמל בלבד; 480 ק"מ בשילוב דלק זמינות תחילת 2014 מחיר טרם נקבע |
מכלול הנעה כמו של הוולט
ה-ELR מופעל על ידי מכלול ההנעה Voltec של GM – מארז סוללת ליתיום-יון וזוג מנועים חשמליים המחוברים למנוע גיבוי דלק. המפרט אף הוא דומה מאוד לוולט: כ-55 ק"מ טווח נסיעה חשמלית לחלוטין מסוללת ה-16.5 קילו-וואט שעה לפני שמנוע הדלק 1.4 ליטרים נכנס לפעולה. טווח נסיעה כולל: כ-480 ק"מ. ועם 40 ק"ג/מ' של מומנט פיתול כמעט מיידי, ה-ELR אמור להיות מהנה לנהיגה אפילו יותר מהוולט המהיר בצורה מפתיעה.
גוף רכב קדילאק
הגוף בעל הקווים החדים וצמיגי ה-50 ס"מ נועדו לעשות רושם, אבל פנסי ה-LED מגבירים את היעילות, וידיות הדלתות הנסתרות ושיפורי העיצוב החיצוניים הנוספים מעניקים ל-ELR מקדם חיכוך אווירודינמית מכובדת של 0.305 – רק מעט פחות חלקלק מהוולט.
עתודות אנרגיה אסטרטגיות
כמו הוולט 2013, ל-ELR יש מצב "hold", אשר מאפשר לנהגים לחסוך את עודף טעינתה הסוללה לשימוש מאוחר – למשל, כשמגיע הזמן לרדת מהכביש המהיר ולנסוע ברחבי העיר, שם כוח סוללה מחזיק מעמד זמן ארוך יותר.
ויתור על הפלסטיק
המעצבים החליפו את הקונסולה דמויית ה-iPod המושמצת של הוולט בעור ועץ. ה-ELR מגיע עם מערכת ה-CUE הסטנדרטית של קדילאק, אשר בנוסף לאופציות הניווט והסטריאו הרגילות תספק מידע על יעילות הנהיגה, שימוש באנרגיה ואופציות טעינה.
טעינה על פי דרישה
באמצעות ה-Regen on Demand, יכולים הנהגים להשתמש בדוושות המורכבות על ההגה כדי להתאים במהירות את עצמת מערכת מחזור אנרגיית הבלימה. לדוגמה, אפשר לעבור במהירות לטעינה מסיבית של אנרגיה בירידה ארוכה כדי לשמור על הבלמים בזמן טעינת הסוללה.
עוד על חידושים בגליון יוני של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il